Güncelleme Tarihi:
Bulgurlu, Reuters'a verdiği söyleşide Endonezya, Vietnam, Filipinler, Bangladeş, Pakistan ve Hindistan gibi yerleri işaret ederek, "Güneydoğu Asya ve Hint alt kıtasından önemli bir talep artışı geleceğini düşünüyoruz" dedi. "Bunların tamamı bizim yoğunlaştığımız yerler."
Beko ve Grundig gibi markalar altında çamaşır makineleri, kurutucular ve dolaplar satan Arçelik, geçtiğimiz yıl satışların yüzde 60'ını oluşturan uluslararası piyasaların bu yıl satışların yüzde 65'ini oluşturmasını beklediklerini söyledi.
Bulgurlu, şirketin uluslararası stratejisine yoğunlaşmasıyla beraber bu yüzdelik dilimin yüzde 80'e yükselmesini beklediklerini belirtti.
Şirket bu yıl her ne kadar ev eşyası sektöründe satış büyümesinin, hükümet tarafından yapılan vergi indirimleri dolayısıyla önceden tahmin edilenden daha büyük çıkması beklense de gelirinin 2016 yılındaki 16.10 milyar liradan yüzde 20 yükseleceği beklentisini değiştirmediğini açıkladı.