Arçelik: Rusya’ya 90 milyon Euro yatırdık dünyada ilk 10’a yaklaştık

Güncelleme Tarihi:

Arçelik: Rusya’ya 90 milyon Euro yatırdık dünyada ilk 10’a yaklaştık
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2006 00:00

Arçelik, Rusya’da kurduğu Beko LLC buzdolabı ve çamaşır makinesi üretim tesisleriyle Beko Elektronik televizyon fabrikasında üretime başladı. Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, Rusya’daki tesisler için 90 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını söylerken, Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de, "Dünyanın en çok tercih edilen ilk on markasından biri olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyoruz" dedi.

AVRUPA’nın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi olan Arçelik, Rusya’da kurduğu Beko LLC buzdolabı ve çamaşır makinesi üretim tesisleriyle Beko Elektronik televizyon fabrikasında üretime başladı. Arçelik, bu tesislerin temelini Haziran 2005’te atmıştı. Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi M. Koç, açılan tesislerin kendi planladıkları ve yurt dışında inşa ettikleri ilk fabrikalar olduğunu belirterek "90 milyon Euro yatırım yapıldı. Rakam pek büyük görünmese de, atılan adım çok büyük" dedi. Arçelik’in Rusya’da Kirzaç’ta kurduğu bu iki yeni tesisle 2010’a kadar 6 milyar Euro’ya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Rahmi Koç, "Dayanıklı tüketim sektöründe yurtdışında Beko markamız ile yüzde 2 pazar payına ulaşma yolunda önemli bir adım attı" diye konuştu.

İLK KEZ KENDİMİZ YAPTIK: "Şu an, 80 yılını geride bırakan Koç Topluluğu’nun tarihindeki, en müstesna günlerden biridir" diyen Rahmi Koç, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ne mutluyuz ki Koç Grubu yurtdışında aynı anda iki fabrikayı birden işletmeye açıyor. Bu iki tesis kendi planladığımız ve yurt dışında inşa ettiğimiz ilk fabrikalardır. Tabiatıyla, satın aldığımız ve ortak olduğumuz fabrikaları nazarı dikkate almıyorum. 90 milyon Euro yatırım yapıldı. Rakam pek büyük görünmese de, atılan adım çok büyüktür."

BEKO 63 MİLYON HANEDE: Türkiye’de her evde en az iki ürün, yurt dışında ise 63 milyon hanede Beko markalı beyaz ve kahverengi ürünler bulundugunu hatırlataran Rahmi Koç, "Bu tablo, bizim en büyük övünç kaynağımız ve mutluluğumuz" dedi. Yeni yatırımların Koç’un uluslararası markası olan Beko’nun daha da yayılmasına ve güçlenmesine yardım edeceğine inandığını belirten Rahmi Koç, şöyle konuştu: "Şirketlerimiz, Rusya’nın, beyaz ve kahverengi eşya sektöründeki imkanlarını, uzun vadeli gelişme potansiyelini, dikkate alarak, burada yatırım yapmaya karar verdi. Rusya, Koç Topluluğu için yeni bir pazar değil. 1994’ten beri çeşitli markalarımız ile bu pazarda bulunuyoruz. Ekonomisindeki istikrar ve Rusya’ya olan inancımız böyle önemli bir yatırımı yapmaya bizi teşvik etti. Yatırımlarımız her iki ülke ekonomisi için büyük fayda sağlayacağına inanıyoruz."

HEDEFİMİZE DOĞRU İLERLİYORUZ: Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de, Beko markasının yurtdışında istikrarlı büyümesinin doğru stratejiler ve tutarlı bir vizyon sonucu gerçekleştiğini kaydederek, şunları söyledi: "Yurtdışında büyüme stratejimiz doğrultusunda, Rusya’da gerçekleştirdiğimiz bu yatırımla, konsolide ciromuzun 2010’a kadar 6 milyar Euro’ya ulaşmasını hedefliyoruz. Dayanıklı tüketim sektöründe yurtdışında Beko markamız ile yüzde 2 pazar payına ulaşarak, vizyonumuzda belirlediğimiz üzere, dünyanın en çok tercih edilen ilk on markasından biri olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyoruz."

Sadece çamaşır makinesi dedik Ruslar, TV ve buzdolabı da istedi

KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu ise Rusya’da ilk yatırım kararını aldıklarında sadece çamaşır makinesi üretmeyi düşündüklerini, Vali ve belediye başkanının ısrarı ile buzdolabı ve televizyon fabrikası kurmaya karar verdiklerini söyledi. Bülent Bulgurlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yatırım kararı alındığı günlerde, daha düşük bir kapasite ve tek ürün olarak çamaşır makinası üretimi üzerinde odaklanmıştık. Ancak, Vladimir Valisi Nikolai Vinogradov ve Kirzaç Belediye Başkanı Vladamir Starovoitov başta olmak üzere, tüm yetkililerle yaptığımız olumlu görüşmelerde çok pozitif bir yol aldık. Koç Topluluğu’na ve şirketimize olan güvenlerini ifade ederek, bizleri daha büyük hedefler için cesaretlendirdi. Bu nedenle, hem daha önce kararlaştırılan çamaşır makinası üretim kapasitesini arttırmaya, buna ilave olarak buzdolabı imalatına girmeye ve televizyon fabrikası kurmaya karar verdik."

Koç, Rusya’da 512 milyon Euro’ya ulaştı

KOÇ Topluluğu’nun Rusya’daki aktiflerinin büyüklüğünün 512 milyon Euro’ya ulaştığını belirten Bülent Bulgurlu, topluluğun Rusya’daki yatırımlarının da 500 milyon Euro’yu aştığını bildirdi. Bulgurlu, şöyle konuştu: "2005’te yurtdışı ciromuz içinde Rusya’nın payı, 460 milyon Euro ile yüzde 7 seviyesinde. Arçelik’in Beko LLC ile yaptığı, 80 milyon Euro’luk ve Beko Elektronik LLC şirketimizin yaptığı, 10 milyon Euro’luk yatırımlarla, bu fabrikalarla birlikte, Rusya’da yaptığımız yatırım tutarı 500 milyon Euro’yu aştı."

900 bin buzdolabı ve çamaşır makinesi 750 bin televizyon

Arçelik’in yeni açtığı Beko LLC, 545 bin metrekare açık ve 70 bin metrekare kapalı alana sahip. Çamaşır makinesi ve buzdolabı üretim tesisinin planlanan üretim kapasitesi yılda 900 bin adet. 10 bin metrekare kapalı alana sahip olan televizyon tesisinde ise yılda 750 bin adet üretim hedefleniyor.

2006 ciro hedefi 3.5 milyar Euro

ARÇELİK, 2005 yılında 3.1 milyar Euro ciro gerçekleştirerek bir önceki yıla göre yüzde 14 oranında artış sağladı. Cirosunun yüzde 40’ını uluslararası satışlardan elde eden Arçelik, önümüzdeki beş yıl içinde bu oranı yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyor. Arçelik, iç pazarda yüzde 6, uluslararası pazarlarda ise yüzde 20 oranında olmak üzere 2006 yılında toplam satış hacminde yüzde 14 oranında artış hedefliyor. Arçelik’in 2006 yıl sonu ciro beklentisi 3.5 milyar Euro. Şirket 125 milyon Euro sermaye yatırımı planlıyor. 2002’den bu yana üretim kapasitesini her yıl yüzde 26 oranında artıran Arçelik, 2006’da üretim kapasitesini 11 milyon adete çıkardı. Şirket bir yandan iç ve dış pazarlardaki yatırımlarına devam ederken, 2005’de 150 milyon Euro yatırım gerçekleştirdi.

Arçelik’in 10 markası 100 ülkede satılıyor

TÜRKİYE’nin en büyük beyaz eşya üreticisi Arçelik ürünleri 100 ülkede 10 markayla satılıyor. 1955’den bu yana faaliyet gösteren. Arçelik, yurtdışında Romanya ve Rusya olmak üzere toplam 9 üretim tesisinde üretiliyor. Dünya genelindeki 13 satış ve pazarlama şirketi ve Arçelik, Beko, Blomberg, Elektra Bregenz, Arctic, Altus, Leisure, Flavel ve Arstil olmak üzere 9 markasıyla, 100’den fazla ülkede satılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!