Arçelik, buzdolabında Ä°ngiltere lideri oldu

Güncelleme Tarihi:

Arçelik, buzdolabında İngiltere lideri oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 01, 2002 00:00

Arçelik, Beko markası ile girdiÄŸi Ä°ngiltere'de buzdolabı pazarında yüzde 14'lük pay yakalayarak liderlik koltuÄŸuna oturdu. Beko, Ä°ngiltere'de Bosch gibi markaları geride bırakmayı baÅŸardı.KOÇ TopluluÄŸu'nun amiral gemisi Arçelik, Beko markası ile Ä°ngiltere buzdolabı pazarının lideri oldu. Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, Ä°ngiltere'den sonra diÄŸer Avrupa ülkelerinde de pazarı büyütme çabalarının süreceÄŸini söyledi.Marka ve ÅŸirket alımlarıyla dünya ÅŸirketi olma hedefine odaklanan Arçelik, Ä°ngiltere'nin dondurucu hariç toplam buzdolabı pazarında AÄŸustos ayında yüzde 14 pazar payı ile Avrupalı rakiplerini geride bırakarak liderliÄŸi ele geçirdi. AÄŸustos 2002'de pazar payı yüzde 14'e ulaÅŸan Beko markalı buzdolaplarını, Hotpoint markası izledi. Bosch ise üçüncü sırada yer aldı. Ä°ngiltere'nin dondurucusuz buzdolabı pazarının büyüküğü ise 2.5 milyon adet.Arçelik, buzdolabında Fransa pazarının da yüzde 4'üne sahip bulunuyor. Arçelik, çamaşır makinesinde ise Rusya pazarının yüzde 8'ini elinde tutuyor. Arçelik, beyaz eÅŸyada Cezayir ve Almanya'da da payını giderek artırıyor.BÃœYÃœME SÃœRECEKÄ°ngiltere pazarının baÅŸta Beko markası olmak üzere çok önemli olduÄŸunu belirten Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, baÅŸta Avrupa olmak üzere diÄŸer ülkelerde de büyüme çabalarını sürdüreceklerini belirtti. Nedim Esgin, şöyle konuÅŸtu:‘‘İngiltere pazarı, ÅŸirketimiz ve markalarımız için önemlidir. Ancak, birincil hedefimiz olan Avrupa'da pazarımızı artırma politikamızın bir parçasıdır. Ağırlıklı olarak diÄŸer Avrupa ülkelerinde ve dünyanın diÄŸer kıtalarında pazarı büyütme çabamız sürecek.’’İngiltere'de Beko markasıyla beyaz eÅŸya pazarının önde gelen firmaları arasında yer alan Arçelik'in, fırında da yüzde 11'lik pazar payı bulunuyor. Arçelik'in Ocak-AÄŸustos döneminde Ä°ngiltere'ye gerçekleÅŸtirdiÄŸi ihracat, 71 milyon Euro oldu. Arçelik, Ä°ngiltere'ye ilk 8 ayda 490 bin ürün ihraç etti. Ä°hraç edilen ürünlerin yüzde 91'ini buzdolabı oluÅŸtururken, ürünlerin yüzde 97'si Beko markası taşıdı. Beko, 2001 yılında Ä°ngiltere'de 290 bini buzdolabı, 125 bini fırın olmak toplam 530 bin adet beyaz eÅŸya satmıştı. Temmuz ayında özellikle fırın markası olarak tanınan Ä°ngiliz Leisure'ı satın alan Arçelik, Ä°ngiltere'de bu yıl içinde ‘‘yılın tedarikçisi’’ ödülünü de kazanmıştı. Son olarak Romanya'nın ünlü buzdolabı markasını satın alan Arçelik, böylece Avrupa'daki marka sayısını altıya çıkardı. Arçelik. Nisan ayında Almanya'daki Blomberg fabrikasını ve markası, mayıs ayında da Avusturya'daki Elektra Bregenz ÅŸirketini alarak, Elaektra Bregenz ve Tirolia markalarının sahibi oldu. Temmuz ayında ise Ä°ngiltere'de Leisure ve Flavel markasını satın aldı.Paris taksileri Beko reklamıyla dolaÅŸmıştıAVRUPA ülkelerinde pazar payını artırmayı hedefleyen Arçelik, 1998'de Fransa'da yapılan Dünya Kupası sırasında Paris'te 2 bin taksiyi ‘‘Beko’’ markalı reklamlarla donatmıştı. Åžu anda Arçelik Genel Müdürü olan Nedim Esgin'in Ram France Genel Müdürlüğü döneminde ortaya attığı bu fikirle, Beko tüm dünyanın kalbinin attığı Fransa'da çok büyük bir reklam ÅŸansını yakalayarak markasını tanıtmıştı. Taksilerdeki tanıtımlarda Beko'nun fırın, televizyon, buzdolabı ve çamaşır makinesi ürettiÄŸi ön plana çıkarılmıştı. Dünya Kupası maçlarının oynandığı stadyumlara sadece taksilerin girebildiÄŸi Paris'te, kupa boyunca ‘‘Hayat bir Beko ile baÅŸlar’’ ve ‘‘Kolayca yakalanan mutluluk’’ sloganları, dünyanın dört bir yanından kupayı izlemeye gelenlere ulaÅŸtırılmıştı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!