Arçelik, buzdolabında İngiltere lideri oldu

Güncelleme Tarihi:

Arçelik, buzdolabında İngiltere lideri oldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2002 01:52

Arçelik, Beko markası ile girdiği İngiltere'de buzdolabı pazarında yüzde 14'lük pay yakalayarak liderlik koltuğuna oturdu. Beko, İngiltere'de Bosch gibi markaları geride bırakmayı başardı.

KOÇ Topluluğu'nun amiral gemisi Arçelik, Beko markası ile İngiltere buzdolabı pazarının lideri oldu. Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, İngiltere'den sonra diğer Avrupa ülkelerinde de pazarı büyütme çabalarının süreceğini söyledi.

Marka ve şirket alımlarıyla dünya şirketi olma hedefine odaklanan Arçelik, İngiltere'nin dondurucu hariç toplam buzdolabı pazarında Ağustos ayında yüzde 14 pazar payı ile Avrupalı rakiplerini geride bırakarak liderliği ele geçirdi. Ağustos 2002'de pazar payı yüzde 14'e ulaşan Beko markalı buzdolaplarını, Hotpoint markası izledi. Bosch ise üçüncü sırada yer aldı. İngiltere'nin dondurucusuz buzdolabı pazarının büyüküğü ise 2.5 milyon adet.

Arçelik, buzdolabında Fransa pazarının da yüzde 4'üne sahip bulunuyor. Arçelik, çamaşır makinesinde ise Rusya pazarının yüzde 8'ini elinde tutuyor. Arçelik, beyaz eşyada Cezayir ve Almanya'da da payını giderek artırıyor.

BÜYÜME SÜRECEK

İngiltere pazarının başta Beko markası olmak üzere çok önemli olduğunu belirten Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, başta Avrupa olmak üzere diğer ülkelerde de büyüme çabalarını sürdüreceklerini belirtti. Nedim Esgin, şöyle konuştu:

‘‘İngiltere pazarı, şirketimiz ve markalarımız için önemlidir. Ancak, birincil hedefimiz olan Avrupa'da pazarımızı artırma politikamızın bir parçasıdır. Ağırlıklı olarak diğer Avrupa ülkelerinde ve dünyanın diğer kıtalarında pazarı büyütme çabamız sürecek.’’

İngiltere'de Beko markasıyla beyaz eşya pazarının önde gelen firmaları arasında yer alan Arçelik'in, fırında da yüzde 11'lik pazar payı bulunuyor.

Arçelik'in Ocak-Ağustos döneminde İngiltere'ye gerçekleştirdiği ihracat, 71 milyon Euro oldu. Arçelik, İngiltere'ye ilk 8 ayda 490 bin ürün ihraç etti. İhraç edilen ürünlerin yüzde 91'ini buzdolabı oluştururken, ürünlerin yüzde 97'si Beko markası taşıdı.

Beko, 2001 yılında İngiltere'de 290 bini buzdolabı, 125 bini fırın olmak toplam 530 bin adet beyaz eşya satmıştı.

Temmuz ayında özellikle fırın markası olarak tanınan İngiliz Leisure'ı satın alan Arçelik, İngiltere'de bu yıl içinde ‘‘yılın tedarikçisi’’ ödülünü de kazanmıştı.

Son olarak Romanya'nın ünlü buzdolabı markasını satın alan Arçelik, böylece Avrupa'daki marka sayısını altıya çıkardı. Arçelik. Nisan ayında Almanya'daki Blomberg fabrikasını ve markası, mayıs ayında da Avusturya'daki Elektra Bregenz şirketini alarak, Elaektra Bregenz ve Tirolia markalarının sahibi oldu. Temmuz ayında ise İngiltere'de Leisure ve Flavel markasını satın aldı.

Paris taksileri Beko reklamıyla dolaşmıştı

AVRUPA ülkelerinde pazar payını artırmayı hedefleyen Arçelik, 1998'de Fransa'da yapılan Dünya Kupası sırasında Paris'te 2 bin taksiyi ‘‘Beko’’ markalı reklamlarla donatmıştı. Şu anda Arçelik Genel Müdürü olan Nedim Esgin'in Ram France Genel Müdürlüğü döneminde ortaya attığı bu fikirle, Beko tüm dünyanın kalbinin attığı Fransa'da çok büyük bir reklam şansını yakalayarak markasını tanıtmıştı. Taksilerdeki tanıtımlarda Beko'nun fırın, televizyon, buzdolabı ve çamaşır makinesi ürettiği ön plana çıkarılmıştı. Dünya Kupası maçlarının oynandığı stadyumlara sadece taksilerin girebildiği Paris'te, kupa boyunca ‘‘Hayat bir Beko ile başlar’’ ve ‘‘Kolayca yakalanan mutluluk’’ sloganları, dünyanın dört bir yanından kupayı izlemeye gelenlere ulaştırılmıştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!