Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2002 12:18
Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, talip oldukları Fransa'nın en büyük beyaz eşya üreticisi Brandt'ın satışıyla ilgili dönemde önemli tecrübeler edindiklerini bildirdi.
Esgin, "Bu bir ilkti. Bu yolda daha da hızlanarak devam edeceğiz ve yakın gelecekte uluslararası bir şirket olma planımızı mutlaka gerçekleştireceğiz" dedi.
Arçelik'in yayın organı Aydabir'de konuyla ilgili olarak çalışma arkadaşlarına seslenen Esgin, Fransa'daki Nanterre Ticaret Mahkemesi'nin Brandt'ın İsrail kökenli ELCO şirketine satılmasına karar verdiğini hatırlattı.
"ELCO'nun teklifi kapsam olarak daha fazla şirket ve çalışanı içermesine rağmen, kanımızca bizim teklifimiz endüstriyel açıdan en iyi teklifti" diyen Esgin, üretim ve pazarlama stratejilerinin birbirini tamamlaması, işletmelerin uzun yıllar verimli çalışabilmesi ve ortak markaların konumlandırılmasının çok iyi planlanmış olduğunu bildirdi.
Mahkemenin tercihi ile ilgili yorum yapmak yerine, bu süreç içinde sağlanan yararlara odaklanmak istediğini vurgulayan Esgin, şu görüşleri dile getirdi:
"Brandt Fransa'nın tek ve en büyük beyaz eşya üreticisidir. Arçelik olarak bir ilke imza atıp kendi çalışanımıza, kendi mühendisimize, kendi yöneticimize güvenerek, Brandt gibi uluslararası büyüklükteki bir şirkete talip olmamız gurur vericidir. Bu gururun sadece Arçelik çalışanları tarafından değil
Koç Holding, hatta ülke çapında birçok kişi tarafından paylaşıldığını hissettik."
Bu dönem içinde önemli tecrübeler edindiklerini, uluslararası çapta şirket satınalma sürecini öğrendiklerini kayden Nedim Esgin, pazarlama açısından mevcut ürünler ve gelecekte Avrupa pazarında olması muhtemel gelişmelerle ilgili önemli bilgilere ulaştıklarını, üretim tesislerini ve teknolojilerini rakipleriyle kıyaslama olanağı bulduklarını vurguladı.
"İLK 4'E GİREREK GÜCÜMÜZÜ GÖSTERDİK" Rakip şirketlerin üst yönetimleriyle de yoğun temaslarının olduğunu anlatan Esgin, "tüm bu kıyaslamalarımız sonucu kendimize olan güvenimizde haksız olmadığımızı anladık, çünkü hiçbir alanda onlardan geri değildik. Beyaz eşya sektörünün uluslarası devleri ile kıyasıya yarıştık ve ilk dörde girerek gücümüzü gösterdik" dedi.
Nedim Esgin, üç ay boyunca sadece Fransa değil diğer Avrupa ülkelerindeki gazete, dergi ve yayın kuruluşlarının Arçelik-Beko teklifinden bahsettiğini, bu sayede hem şirketin hem de Türkiye`nin yurtdışında tanıtılmasında önemli rol oynadıklarını kaydetti.
Tüm göstergelerin doğru yolda olduklarını gösterdiğini belirten Arçelik Genel Müdürü Esgin, şöyle dedi:
"Daha önce de değindiğim gibi bu bir ilkti. Bu yolda daha da hızlanarak devam edeceğiz ve yakın gelecekte, uluslararası bir şirket olma planımızı mutlaka gerçekleştireceğiz.
En büyük sevincim ise bir hedefe ulaşmak için şirket olarak, duyduğumuz heyecanı ve bu uğurda kenetlenebildiğimizi görmek oldu. Sadece bu projede görev alan ekibimiz değil, tüm Arçelik çalışanlarının heyecan ve inancı, bizim ekip olarak uluslararası çapta büyük projelere girebileceğimizi gösterdi."