Arçelik 30 yılın büyüme şampiyonu oldu, Hürriyet ilk 8’de yerini aldı

Güncelleme Tarihi:

Arçelik 30 yılın büyüme şampiyonu oldu, Hürriyet ilk 8’de yerini aldı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2006 00:00

Arçelik, son 30 yılın en hızlı büyüyen şirketi oldu. Capital Dergisi, Türkiye’de 1975’ten bugüne kadar ciro bazında en hızlı büyüyen 25 şirketi belirledi. Hürriyet Gazetesi de listede Türkiye’nin en hızlı büyüyen 8’inci şirketi olarak yer aldı.

CAPİTAL Dergisi, Türkiye’de son 30 yılın en hızlı büyüyen 25 şirketini belirledi. Arçelik ilk sırada yer alırken, Hürriyet 30 yıl içinde Türkiye’nin en hızlı büyüyen 8’inci şirketi oldu. Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketlerini saptamak için 1975 yılının ilk 100’ü arasında yer alan şirketlerin 2005 sonunda nasıl bir büyüklüğe ulaştıkları ciroları baz alınarak hesaplandı. 1975 yılında ilk 100 içerisinde yer alan şirketlerin bir kısmı tarih olurken, bir kısmının da şu anda listelere giremediği görüldü.

GENETİK KODLAR: Derginin yaptığı çalışmada Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketlerinin başarısının arkasındaki sırrın "genetik kod" değişiminin olduğu tespit ediliyor. Hürriyet, Profilo, Otomarsan (Mercedes), Otosan, Simko ve diğer şirketlerin kuruluş yıllarındaki üretim, yönetim ve pazarlama yaklaşımlarını sürekli değiştirip, inovasyona dayalı stratejiyle yoğuranların büyümede öncü olduğu bildiriliyor.

ARÇELİK İLK SIRADA: Türkiye’nin son 30 yılında en hızlı büyüyen şirketlerinin başında bir zamanlar yürüyen çamaşır makinesi yaptığı gerekçesiyle eleştirilen Arçelik yer alıyor. Şu anda bir dünya devi olan Arçelik cirosunu son 30 yılda 3.4 milyon kat artırmayı başardı.

HÜRRİYET’İN KURUMSALLIĞI: 1970’li yıllarda yine Türkiye’nin en çok satan gazetesi olan Hürriyet’in, ortalama 16 sayfadan oluştuğu şu anda ise sadece Türkiye’nin en çok satan gazetesi değil aynı zamanda kurumsal yönü olan güçlü bir şirket olduğu da vurgulandı. Hürriyet’in bir içerik fabrikası gibi çalıştığı, sürekli katma değerli ürünlere yöneldiği belirtilirken işin sırrının kalıcılık, sürekli gelişim ve öncülük olduğu kaydedildi.

ANADOL ÜRETİCİSİ OTOSAN: Otosan’ın efsane Anadol’un üreticisi ve ihracatçısı olduğu hatırlatılırken, şirketin 1980’lerde Anadol’un imalatını bırakıp ticari araç yapımına yöneldiği belirtildi. Esas dönüşümün ise 1990’larda yapılan büyük yatırımla gerçekleştiği, Ford ortaklığı ile, bu dünya devinin üretim üssü haline geldiğine işaret edildi.

ECZACIBAŞI İLK 5’TE: 1952 yılında Türkiye’nin ilk yerli ilaç üreticisi olan Eczacıbaşı, sektörde pekçok ilke imza attı. 1990’da halka açılan şirket, 1992’de ise yeni modern fabrikasını açtı. Yerli üreticilerin yabancılar tarafından satın alındığı bir dönemde yenilikçi ve kalıcı startejisiyle yoluna devam etti.

BİLDİĞİNİ YAPTI DEVLEŞTİ: Firuz Kanatlı tarafından Eskişehir’de küçük bir işletme olarak yola çıktı. Sürekli gelişim ve yenilikçi çizgi izledi. Yabancılarla rekabete rağmen, kendini geliştirdi ve slogan olarak da seçtiği gibi "Eti Uygarlığı" oluşturdu. Anadolu’da merkezi olan ve yoluna devam edebilen ender şirketlerden oldu. İşin sırrı "core business" stratejisine sarılıp, bildiği işi yapmasında.

İSTİKRAR BAŞARI GETİRDİ: Temeli Vehbi Koç tarafından Türkeli A.Ş.’de atıldı. Ardından 1958 yılında Simko olarak kuruldu. Küçük bir atölyede başlayan serüven dev sanayi tesisine dönüştü. Başarının sırrı, yerli ve Alman ortakların, Türkiye’nin gelişimini ve ihtiyaçlarını önceden görmelerinde yatıyor. Yönetimde istikrar, uzun süre iş başında kalan CEO ve teknolojiye yatırım, şirkete başarı getirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!