Arama motoru rekabeti İstanbul’dan başladı

Güncelleme Tarihi:

Arama motoru rekabeti İstanbul’dan başladı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 12, 2012 00:00

Rus arama motoru Yandex, Google’a açtığı rekabet savaşında ilk cephesini Türkiye olarak belirledi. Alman Der Spiegel dergisinin son sayısında da geniş yer bulan Yandex, dünyanın en büyük arama motoru Google’a karşı savaşını Türkiye’den başlattı.

Haberin Devamı

Dünyanın en kapsamlı arama motorları Google ve Bing’in ardından gelen Yandex’in Rusya hükümeti tarafından da büyük destek gördüğünü yazan dergi, şirketin öncelikli hedefinin Türkiye’de Google’dan yüzde 20’lik pazar payı çalmak olduğuna yer verdi. Türkiye’de kullanıcılara ‘Kuran ayetlerini arama’ ve kronik trafik sorununun bulunduğu İstanbul’da ‘anlık trafik bilgisi içeren harita’ gibi özelliklerle farklı özellikler sunan Yandex’in, Boğaz’da kurulan ofisiyle de bu konuda iddialı olduğu ifade edildi.

Almanya’ya ısınıyor

Der Spiegel’e yaptığı açıklamalarda, Google’a alternatif arayan Brezilya, Tayland, Polonya ve Almanya gibi ülkelere odaklanmak istediklerini anlatan Yandex CEO’su Arkady Volozh, “Haziran ayında Almanya pazarını da incelemeye aldık. Başlangıç olarak Hanover Üniversitesi tarafından yönetilen MetaGer.de ile ortaklık anlaşmasına imza attık. Almanya’da Google’ın erişemeyeceği oranda tık almaya hazırlanıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

İki yıl içinde çalışan sayısını ikiye katlayarak 3 bin 500 kişiye çıkan Yandex, Rusya’da yüzde 60 pazar payıyla liderlik koltuğunda oturuyor. ABD’li arama motoru devi Google’ı, faaliyet gösterdiği bütün pazarlarda yenme hedefiyle hareket eden Yandex, 2010 yılında yüzde 18 olan Ukrayna’daki pazar payını geçtiğimiz yıl yüzde 25’e kadar çıkardı. Yandex’in Rusya için stratejik bir öneme sahip olduğunu söyleyen Volozh, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Sberbank, Gazprom ve telefon şirketleri Rusya devleti için ne kadar önemliyse Yandex de o kadar önemli. Her gün 19 milyon Rus, Yandex’i ziyaret ediyor. Bunun en önemli sebeplerinden birisi haberlerin de anlık olarak görüntülenebilmesi. Bu yıl ilk defa, ülkenin en büyük televizyon kanalını geride bırakacak kadar Rus, internet sitemizi ziyaret etti. Kremlin yönetimi, Yandex’in yabancı bir ülke şirketinin eline düşmesini istemiyor.”

Gazprom kadar kâr etti

2011 yılında 622 milyon dolarlık ciroya ulaşan ve 179 milyon dolar kâr eden şirket, enerji esktörünün dev isimlerinden Gazprom ile neredeyse aynı kâr marjına ulaştı. 2011 yılında Wall Street’te halka açılan Yandex, hisse satışından da 1.3 milyar dolar topladı. 2012’nin ikinci çeyreğinde, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre kârını yüzde 76 oranında artıran şirket, hızla büyüyen Rus internet pazarının da önemli temsilcilerinden birisi. Bilişim sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin yer almak için mücadele ettiği Rus pazarı, ABD’nin dev oyuncularının burada yer almaması nedeniyle yeni kuruluşlara daha fazla şans sunuyor. Amazon ve eBay’in finansal açıdan daha güçlü olan Avrupa ve Asya ülkelerine odaklanması ve Google’ın, Kıril alfabesinde bazı yazılım sorunları yaşaması nedeniyle Yandex, Rusya’daki bilinirliğini artırdı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!