Aralık ayı hediye sektörüne yaradı

Güncelleme Tarihi:

Aralık ayı hediye sektörüne yaradı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 25, 2010 11:43

Hediyelik eşya sektörü için “en heyecanlı” ay olarak tanımlanan Aralık ayında bu yıl, hediyelik ürün siparişleri, geçen yıla göre 4-5 kat artış gösterdi.

BuldumBuldum.com Sahibi Güçlü Gökozan'ın verdiği bilgiye göre, bazı ekstra kurumsal toplu talepler dahil edildiğinde 2-3 milyon liradan oluştuğu tahmin edilen ilginç hediyelik eşya pazarının büyüme hızı yıllık yüzde 200-300 civarında bulunuyor.

Türkiye'de açıklanan verilere dayanarak yapılan tahminlere göre, hediye pazarı yaklaşık 1,5 milyar lira iken, hediye verilen en yoğun dönem açık ara farkla yılbaşı.

Gökozan, bu dönemin neredeyse Aralık ayının tamamını kapsadığına işaret ederek, “Rakamlara baktığımızda son dönemde bunun yaklaşık binde 1-2'sini ilginç ürünlerin oluşturduğunu söyleyebiliriz. Hediyelik eşya pazarının büyüme hızı çok yavaş olmasına rağmen ilginç hediyelik ürün pazarının her yıl kendini ikiye, hatta üçe katlayarak büyümesi bize gösteriyor ki, ilginç hediyelik pazar aynı dünyadaki birçok ülkede olduğu gibi genel hediyelik eşya pazarından hızla pay kapmaya devam edecek” diye konuştu.

Özel günlerde satışlarının ciddi oranlarda artığını belirten Gökozan, şu bilgileri verdi:

“Yılbaşı dönemini içeren Aralık ayı bizim satışımızın en az 4-5 katına ulaştığı bir ay olarak dikkat çekiyor. İkinci sırayı sevgililer günü alıyor, bu dönemde normal dönemlere kıyasla yaklaşık 2 katlık artış var. Anneler ve babalar günü de satışlarımızın ciddi artış gösterdiği zamanlar. İnsanlar özel günlerde hediye alma olayını artık gelenek haline getirmiş durumda. Yılbaşından satışların bu kadar artmasının sebebi de sevgili, eş, anne, baba, kardeş, arkadaş, iş arkadaşı gibi yakın olduğumuz herkese hediye alma telaşı. Halbuki sevgililer gününde sadece sevgiliye, anneler gününde annelerimize hediye alıyoruz. İnsanlar, Aralık ayı boyunca gördükleri reklamlar ve kampanyalara şaşırsa da, dikkat ederlerse en çok hediye aldıkları ve alışveriş yaptıkları ayın Aralık olduğunu fark eder. Bu tüm hediye sektörü için en heyecanlı aydır.”

Gökozan, yılbaşına özel ürünlerle birlikte 900'den fazla ürünü satışa sunduklarını açıklayarak, en çok satılan ürünlerden bazılarını, “parmak bateri”, “kitap kasa”, “buzdan, shot bardakları yapan buz kalıbı”, “dolar cüzdan”, “işaretli oyun kartları” şeklinde sıraladı.

Genel olarak 10-30 lira arasındaki ürünlere rağbet olduğunu belirten Gökozan, ancak ürün çok ilginç ise yüksek fiyatlı olanların da satıldığını söyledi.
Gökozan, yılbaşının en yoğun ve rekor satışlar yaptıkları dönem olduğunu, bu yıl Aralık başında bile geçen yıl aynı döneme göre yaklaşık 5 katına varan satış yaptıklarını kaydetti. Gökozan, “Yılbaşına yaklaştıkça sipariş sayımız inanılmaz derecede artıyor ve bu ay içindeki her gün bir önceki günü geçerek tüm site tarihinin en yüksek günlük satışını yaptığımızı söyleyebiliriz. Normalde alışveriş merkezlerine kargoyla ürün takviyesi yapıyorduk ancak yoğun ilgiden dolayı artık gün içinde tüm mağazaları dolaşan araç ile ürün takviyelerimizi yapmaya başladık” dedi.

“HER DEFASINDA BİRKAÇ ÜRÜN ALAN MÜŞTERİ ÇOĞUNLUKTA”

Güçlü Gökozan, sipariş adetlerine bakıldığında kadın-erkek oranının sırasıyla, yüzde 55 ve yüzde 45, alışveriş yapan grubun genellikle 18-30 yaş aralığında olduğunu ve satış saatlerinin bölgelere göre değiştiğini belirtti.

Hediye paketi yaptırılan siparişlerde, kadınların yüzde 65 oranıyla erkeklerin önünde olduğunu dile getiren Gökozan, hediye için en büyük oranın doğum günü ve sevgililerin birbirleri için verdikleri siparişlerde bulunduğunu kaydetti.

Gökozan, “Eğer hediye ürün alınıyorsa sipariş tutarı normal sipariş tutarlarına göre daha yüksek oluyor. Çünkü toplum olarak aldığımız hediyenin fiyatına çok fazla önem vermiyoruz, ürün ilginç ve güzelse, fiyat arka planda kalıyor” yorumunu yaptı.

Alışveriş yapılan iller sıralamasında İstanbul'un yüzde 45, İzmir'in yüzde 13, Ankara'nın yüzde 8'lik oranlarıyla ilk 3 sırayı aldığına ve bu illeri Eskişehir'in takip ettiğine dikkati çeken Gökozan, genelde satışların tek ürün olarak gerçekleşmediğini, her defasında birkaç ürün alan müşterilerin çoğunlukta bulunduğunu söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!