Güncelleme Tarihi:
Bayram nedeniyle geçmiş yıllara göre düşük olmakla birlikte tüm kentlere seyahatte hareketlilik olduğunu, yolcuların yüzde 10’unu otomobilini evde bırakıp otobüsle gidenlerin oluşturduğunu belirterek Hürriyet’in sorularını şöyle yanıtladı: “Okul tatiliyle birlikte şehirlerarası seyahatte hareket bekliyorduk ama vatandaş artan bilet maliyetleri nedeniyle iki tatili birleştirdi. Ulaşıma bir katkı şehirlerarası seyahatte özel otomobil kullanımının azalmasından geldi. Bazı hatlarda otomobil kullanımı azaldı, yolcularımızın yüzde 10’u evinde otomobilini bırakanlardan oluştu. Bayrama kadar ek seferler dahil otobüsler doldu.
MEMLEKETİN YOLUNU TUTTULAR
Eşya ve yüklerden anlıyoruz ki büyükşehirlerdeki emekliler, evlerini eşyalı olarak kiraya verip ekonomik olarak daha rahat yaşamak için köylerine döndüler. Böylece hem kendisi hem de çoluk çocuğa katkı yapmayı planlıyorlar. Köyünde fındık, fıstık, çay bahçesi, bağı bostanı, tarlası, evi olanlar yaptı bunu. Karadeniz’de Ordu, Rize Giresun, Trabzon, Kastamonu, Tokat, Zonguldak, Artvin, Gümüşhane; Doğu Anadolu’da Erzurum, Erzincan; İç Anadolu’da Konya, Niğde, Nevşehir, Sivas’ta evi olan yaptı. Bu göçün önümüzdeki süreçte daha da artacağını düşünüyorum hatta hükümetin bunu teşvik ederek, büyükşehirlerde artan kiraları yaşam maliyetlerini düşürmesi mümkün.”
‘PARASINI VERELİM AMA GEÇMEYELİM’
Akaryakıt fiyatlarının bir yılda yaklaşık 4 kat arttığını belirten Yıldırım, “Son 5 ayda otobüs bilet fiyatları yüzde 120; bir yılda yüzde 180 ila yüzde 200 artmasına karşın gelirler giderlerimizi karşılamıyor. Bin kilometrede yolcu başına sadece akaryakıt bedeli 300 lira oldu. İstanbul-Van arası otobüs bileti 750 lira; uçak bin lira. Emekli, işçi, asker otobüsle seyahat ediyor. Bilet fiyatlarını düşürmemiz lazım. Bunun için KDV’nin yüzde 1’e inmesi bilet fiyatında yüzde 20 indirim sağlar. Otoyol köprü kullanımında, toplu taşıma kapsamında sayılarak yüzde 50 indirim yapılmalı. Bizlerin İstanbul çıkışında Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanım zorunluluğumuz kaldırılmalı, gerekirse parasını ödeyelim ama geçmeyelim. Sayın Cumhurbaşkanımızdan bayram müjdesi bekliyoruz. Bir otobüs bu köprüyü kullanım zorunluluğu nedeniyle gidiş dönüşte 140 kilometre fazla yol yaparak 40 litre akaryakıtı boşa yakıyor, aylık bu sebeple bir otobüs 35 bin lira fazla yakıyor. Yılda 30 bin ton yani 810 milyon liralık akaryakıtı bu köprüden geçmek için havaya, suya, toprağa savuruyoruz. Cari açığı artırıyoruz, çevreyi kirletiyoruz. Otobüsçü zarar ediyor; yolcu hem fazla para ödüyor hem büyük zaman kaybediyor, ulaşım masrafları arttığı için enflasyon artıyor. Biz köprüye bu parayı ödemeye de razıyız ama yakıtı boşa yakmayalım, yolculuklar pahalı olmasın, insanlar en kısa zamanda gidecekleri yerlere ulaştıralım. Lütfen bu zorunluluk kaldırılsın” şeklinde konuştu.