Araç kiralama pazarına “turizm” dopingi

Güncelleme Tarihi:

Araç kiralama pazarına “turizm” dopingi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2018 13:34

2018 için konulan 40 milyon turist hedefi, araç kiralama pazarını da ayağa kaldırdı. Sektörün Türkiye’deki lider isimlerinden Europcar, bu yıl 5.000 kiralık araçla %25 artış hedefliyor.

Haberin Devamı

 Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un bu yıl turizmde “40 milyona yakın turist; 32 milyar dolar turizm” geliri hedefi açıklamasıyla birlikte gözler, turizmle birlikte kalkınan diğer alanlara döndü. Bunların başında yer alan ve dünyada olduğu gibi ülkemizde de yılda yaklaşık yüzde 2 seviyelerinde büyüyen araç kiralama pazarı, 2018 turizm hedefleriyle birlikte atağa geçmiş durumda. Europcar Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Fidan, “2018 yılının ikinci yarısından çok umutluyuz. Araç fiyatlarındaki artış, kur baskısı ve yüksek faizlere rağmen, 2018’i uzun zamandır yakalayamadığımız cirolarla kapatmayı planlıyoruz” diyor.

 TERCİH KİRALAMADAN YANA

Teknolojik gelişmeler, ödeme kanallarındaki yaygınlaşmaya ek olarak şirketlerin operasyonel maliyetini yönetme ve finansman giderlerini azaltma hedefleri, en çok araç kiralama pazarını etkiliyor. Pazarın büyümesindeki bir diğer önemli itici güç ise turizm.

Haberin Devamı

 130’u aşkın ülkede faaliyetlerini sürdüren Europcar’ın Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Fidan, bu yıl turizmde yaşanan olumlu gelişmelerin pazarı önemli ölçüde etkileyeceğini vurguluyor. Fidan bu yıl araç kiralamada yüzde 30 – 35 oranında artış yaşandığını vurguladı.

En hızlı gelişmelerin yaşandığı şehirler listesinde başı İstanbul, Ankara ve İzmir çekerken, bu illeri Muğla, Antalya ve Gaziantep gibi turizm beldeleri takip ediyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!