Güncelleme Tarihi:
AKSİGORTA Genel Müdürü ve Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkan Yardımcısı Uğur Gülen, kasko sigortasında son bir yılda fiyatın yüzde 277 arttığını ve sigortalılık oranının azaldığını açıkladı. Kaskodaki fiyat artışlarına değinen Gülen, araç fiyatlarındaki artışın yüzde 300’lere geldiğini, hasar maliyetlerinin de ciddi arttığını belirterek, kaskonun fiyatının da bu yılın başından ağustos ayına kadarki süreçte yüzde 170, geçen yılın aynı dönemi ile mukayese edildiğinde ise yüzde 277 arttığını kaydetti. Gülen, geçen sene 100 liraya yapılan kaskonun bugün 277 liraya yapıldığını ifade ederek, “Geçen yıl 100 lira olan aracın değeri de bugün 277 lira. Aslında kaskonun fiyatında bir artış yok. Çünkü araçların bedelleri bu kadar arttı” ifadelerini kullandı.
HASAR MALİYETİ ARTTI
Uğur Gülen, hasar maliyetlerinde de ciddi artışlar olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Basit bir örnekle anlatmak gerekirse, bir araç kapısını eskiden 100 Euro’ya ithal ediyorduk şimdi 120 Euro’ya satılıyor. Eskiden bir konteyner ithalatı iki-üç bin dolara yaparken, bugün bir konteyner taşıması 15-20 bin dolara geldi. Yani hem kapının fiyatı dolar bazında yüzde 15-20 arttı, hem de bunun üzerine yüzde 15-20’lik lojistik, taşıma maliyeti eklendi. Bir de üzerine 8 lira olan kur 18 liraya çıktı. Bunların hepsini üst üste koyduğunuzda hasar maliyetleri inanılmaz oranda arttı, bu da fiyatlara yansıdı. Tüketici şikâyet etmekte haklı. Aracın değeri artıyor ama artış tüketicinin cebine girmiyor, ancak aracını satarsa anlıyor. Ama kaskoda prim cebinden çıktığı için, çok para da ödediği için şikâyet ediyor.”
ARTIK YENİLEMİYORLAR
Uğur Gülen, “Fiyat artışı kaskoda sigortalılık oranını etkiliyor mu?” sorusunu ise şöyle yanıtladı:
“Kasko sigortalılık oranlarında düşüş var. Biz eskiden her gün, her ay kontrol ederiz. Bugün yenilemesi gelen 100 tane poliçemiz varsa, kaç tanesini yeniliyoruz, kaç tanesi başka şirkete gidiyor diye bakarız. Artık hiç yenilenmiyor, başka şirketlerde bile yenilenmiyor. Bu durum son iki ayda kendini hissettirmeye başladı. Eskiden 100 kaskodan 5-6 tanesi yenilenmezdi, bugün 100 taneden 10 tanesi hiç yenilenmiyor. Yani bu fiyat artışlarından dolayı aslında müşteri kasko yaptırmaktan vazgeçmeye başladı.”
Bunu gören sigorta sektörünün yeni ürünlerle müşterisinin karşısına çıkmaya başladığına da dikkat çeken Gülen, “Örneğin sigorta şirketinin anlaştığı tamirhane ağına tüketici aracını götürürse daha ekonomik fiyatla kasko yapılıyor. Mesela, muafiyetli ürünler çıkmaya başladı. Yani, 3-5 bin liraya kadar olan hasarı sigorta şirketi ödemiyor, sigortalı cepten karşılıyor, bu rakamın üzerini sigorta ödüyor, gibi. Bunlar aslında sigorta şirketlerinin, vatandaş sigortasız kalmasın diye bulduğu yöntemler” şeklinde konuştu.