Araç başına 10 bin dolar destek yetmedi, Obama’nın elektrik balonu erken söndü

Güncelleme Tarihi:

Araç başına 10 bin dolar destek yetmedi, Obama’nın elektrik balonu erken söndü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2012 21:44

2015 yılında ABD yollarında 1 milyon elektrikli aracın dolaşmasını hedefleyen ve araç başına verdiği teşviği 7 bin 500 dolardan 10 bin dolara çıkaran ABD Başkanı Barack Obama’nın hedefi tutmadı. Bu yılın ilk 4 ayında elektrik araçlar ABD otomobil pazarından sadece yüzde 0.1 pay alabildi.

Haberin Devamı

SON yıllarda Türkiye dahil tüm dünyada elektrikli ve hibrid araç rüzgarı esiyor. Bir çok firma bu konuda büyük yatırımlar yaparak geleceği elekrikte görürken, bir çok ülkede öne çıkmak için birbirinden cazip teşvikler sunuyor. Elektrikli ve hibrid araçlar konusunda en büyük desteği otomotivin anatavanı Amerika veriyor. ABD Başkanı Barack Obama, sadece General Motors’a (GM) Chevrolet Volt üretimi için 4 milyar dolarlık destek verirken, bu araçlara talebi artırmak için de 7 bin 500 dolarlık devlet desteğini 10 bin dolara çıkardı.
Beyaz Saray ile kopukluk var
Yakıt tasarrufu sağlayan ve çevre dostu olan bu tip araçların yaygınlaşması için geliştirdikleri stratejileri seçim yılında koz olarak kullanan Başkan Obama, 2015’te ABD yollarında 1 milyon elektrikli ve hibrid araç dolaşacağının planlarını yapıyor. Ancak Obama’nın bu hedeflerinin aksine otomotiv sanayi son dönemde bu tip araçlara olan ilginin düşüklüğü nedeniyle yeniden konvansiyonel motorlu araçlar konusunda çalışmalarını artırdı. Yani elektrikli ve hibrid araçların yakın dönem geleceği konusunda Beyaz Saray ve otomotiv endüstrisi arasında önemli bir kopukluk yaşanıyor.
Otomotiv üreticileri elektrikli ve hibrid araçların uzun dönemde önemli olacağına ancak kısa dönemde geleneksel motorlarla yakıt tasarrufunun sağlanacağına inanıyorlar. Araç teknolojileri ve yakıt verimliliği konusunda danışmanlık hizmeti veren Lotus Mühendislikten Mark James, “Herkes elektrikli ve hibrid araçlara doğru koşuyordu. Ama hepsi geri dönüyor. Bir çok üretici yakıt verimliliği sağlayan ve tüketiciye maliyeti yüksek olmayacak geleneksel motorlar üzerinde çalışıyor” yorumunu yapıyor. Uzmanlar, sorunun elektrikli ve hibrid araçların tahmin edildiği gibi büyümemesinden kaynaklandığı noktasında birleşirken, buna gerekçe olarak da elektrikli motorların konvansiyel motorlara göre çok daha pahalı olmasına rağmen yeterli menzili sunamamasını gösteriyor.
1 milyon belki 2017’de
Bir çok otomotiv uzmanı, Obama hükümetinin elektrikli ve hibrid araçlar konusundaki 2015 hedefini gerçekçi görmüyor. Araştırma şirketi LMC Automotive’in otomotiv analisti Kevin Riddel, “Bu hedefe ulaşmak için elektrikli otomobillerin menzili 100 milden fazla olmalı” yorumunu yapıyor. LMC Automotive’in hazırladığı raporunda, 2015 yılında elektrikli ve hibrid araçların satışının 230-250 bin adet arasında gerçekleşeği, Obama’nın hedefi olan 1 milyona ise 2017’de ulaşabileceği tahmini yer alıyor.

Haberin Devamı

Volt’a bakıyorlar benzinli alıyorlar

Haberin Devamı

AMERİKA’daki önemli bir Chevrolet bayisinin sahibi geçtiğimiz yıl 14 Chevrolet Volt sattığını belirterek, “Ancak daha sonra benzin fiyatları düştü ve GM’nin Volt’u tüm ülkede satışa sunmasıyla ilgi azaldı. Bu yıl 7 Volt satabildik. Volt’un Amerika fiyatı 39 bin 995 dolar. Teşvike rağmen fiyat çok yüksek. Bir çok müşteri Volt’un fiyatının düşeceğini umarak satın almaktan vazgeçiyor. Diğer müşteriler ise düşük yakıt tüketimi olan Cruze ve Sonic’i tercih ediyor. Fiyatı 20 bin dolardan başlayan bu araçlar oldukça az yakıyor. Volt’a bakıyorlar benzinli alıyorlar” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!