Ar-Ge’ye 6 milyon dolar yatırdı prizi dekorasyon ürünü yaptı

Güncelleme Tarihi:

Ar-Ge’ye 6 milyon dolar yatırdı prizi dekorasyon ürünü yaptı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2006 00:00

Elektrik anahtarları ve grup priz üretimiyle tanınan, her yüz üründen 40’ını ihraç eden Viko artık prizleri de dekorasyonun bir parçası haline getiriyor.

Elektrik anahtarı ve priz üretimiyle 50 ülkeye ihracat gerçekleştiren Viko, şimdi de bu ürünleri ev dekorasyonunun bir parçası haline getirmeye hazırlanıyor. Aydınlatma trendlerinin belirlendiği Frankfurt Light-Bulding fuarında 48 farklı üründen oluşan elektrik anahtarı ’Thea’ koleksiyonunu sergileyen Viko bu koleksiyon ile tüketiciye 29 ayrı renk olanağı da sunuyor.

MODA GİBİ TAKİP EDİLİYOR: Artık yeni bir konut sahibi olmak isteyen insanların priz ve anahtarlara teknik gözle değil evin bir dekorasyon ürünü olarak baktığına dikkat çeken Viko Elektrik ve Elektronik Endüstrisi Sanayi ve Ticaret A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Cahit Durmaz, sektörün moda gibi takip edilen bir sektör olmaya başladığını belirtti. Durmaz, "Önceden bu sektörde ürün kaliteliyse, uluslararası belgeleri varsa ve biraz da güzel duruyorsa yeterliydi. Kısacası teknik bir ürün gözüyle bakılıyordu. Biz üreticiler başlarda bunu bir dekorasyon parçası olarak tanıtamadık. Ancak şimdi özellikle konut projeleriyle birlikte anahtar ve prizlere de tüketici ve üreticiler dekorasyon parçası gözüyle bakıyor" dedi.

TASARIM ÇOK ÖNEMLİ: 2005 yılında daha çok marka imajını öne çıkarmaya çalıştıklarına dikkat çeken Cahit Durmaz, bu yıl ise ürüne dönük projeler geliştirdiklerini belirtti. Durmaz, "Ar-Ge ve tasarım yatırımlarımız yılda ortalama 5-6 milyon dolar arasında. Artık sektör öyle bir yere doğru gidiyor ki tasarım ve Ar-Ge yatırımlarının olmadığı yerlerde başarı sağlamak çok zor. Viko’nun bu fuarda tanıttığı yeni ’Thea’ markasında kendi kendine kapanan gecikmeli anahtardan, dijital müzik anahtarına kadar bir çok ürün bulunuyor. Ayrıca duvara montajı için de tüketiciye pratik çözümler sunuyor" dedi.

50 ÜLKEYE İHRACAT: Viko’nun bundan sonraki amacının ürünlerini tüm dünyaya yayarak pazar payını genişletmek olduğunu belirten Durmaz, fuarda sergiledikleri ürünlerin ülke standartlarına göre ayrıldığını söyledi. 50’ye yakın ülkeye ihracat yaptıklarını ve ayda 4 milyon ürün imalatı gerçekleştirdiklerini anlatan Durmaz, "Avrupa’ya ihracat yapmak bir şirketin olgunluğunun simgesidir. Ürünlerimizi ülkelerin standartlarına göre belirliyoruz. O bölgelerin coğrafi konumlarını bile göz önünde bulunduruyoruz. Mesela Türkiye’de kullandığımız bir ürünü Fransa veya İngiltere gibi ülkelere ihraç edemeyiz. Her ülkenin ayrı bir standardı var" dedi.

Tatile gitseniz de panjur açılıyor, ışıklar yanıyor

VİKO, yeni markası "Smart Life", akıllı ev sistemleri ile konut projelerinin vazgeçilmezleri arasına giriyor. Akıllı ev sisteminde evinizin panjurundan, müzik setine, bahçedeki havuzdan, çatıdaki antene kadar bir çok şeyi küçük bir kumandayla kontrol edebiliyorsunuz. Smart Life’ın proje lideri Zafer Durmaz akıllı ev sisteminin nasıl geliştiğini şöyle anlatıyor: "Viko’nun stratejik planlamasından dolayı Smart Life kuruldu. Bizim sistemimiz sadece güvenlikle ilgili değil. Güvenlik sadece alarm verir ama bizim sistemimiz bir taraftan da tepki veriyor. Su bastığı zaman ana vanadan suyu kesiyor. Siz evde yokken de evde insan varmış hissi sağlıyor. Örneğin panjurları açıyor. Işıkları yakıp söndürüyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!