Ar-Ge üssü olmak için düğmeye bastık Fiat’ın küçüklerini biz geliştireceğiz

Güncelleme Tarihi:

Ar-Ge üssü olmak için düğmeye bastık Fiat’ın küçüklerini biz geliştireceğiz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2008 00:00

Hükümet tarafından yasallaştırılan Ar-Ge teşvik kanunu ilk meyvesini veriyor. Tofaş CEO’su Ali Pandır, "Fiat’ın Ar-Ge merkezi olmak için Ankara’ya başvuru dosyalarımızı gönderdik. Onaylandıktan sonra Fiat’ın küçük araçlarının geliştirilmesini alacağız" dedi.

HÜKÜMET tarafından Türkiye’de Ar-Ge’nin gelişmesi için çıkartılan teşvikler ilk meyvesini vermeye hazırlanıyor. Tofaş CEO’su Ali Pandır, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un, ’Fiat’ın en önemli 3 Ar-Ge merkezinden biri olacağız" açıklamasıyla gündeme getirdiği Ar-Ge merkezi olma yolunda ilk adımları atmaya başladıklarını söyledi. Pandır, "Ar-Ge merkezi için hafta içinde Ankara’ya başvuru dosyalarımızı gönderdik. Sanayi Bakanlığı tarafından kontrol ve onay bekliyoruz. Ne zaman olur bilemiyoruz. Onaylandıktan sonra Fiat’ın Ar-Ge merkezindeki bazı projelere talibiz. Özellikle 1.2 litre motorlu küçük araçların geliştirilmesini alacağımızı sanıyorum" dedi. Pandır, Bursa’da ürettikleri Fiorino’nun da elektrikli versiyonu için fizibilite çalışmaları yaptıklarını söyleyerek, Ar-Ge teşviklerinin artması halinde seri üretimi düşünebileceklerini söyledi.

Bazılarının hakkını aldık

Lancia’nın Türkiye’de piyasada sunduğu ikinci model olan Delta’nın tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan Pandır, Avrupa’daki daralmadan, Fiat dünyasındaki konumlarına, yeni Doblo’dan Lancia ve Alfa Romeo’yla ilgili planlarına kadar bir çok konuda bilgi verdi. Bursa’daki ürettikleri üçüzlerden Fiat Fiorino’nun beklentilerin üzerinde bir başarı elde ettiğinini söyleyen Pandır, "Fiorino yeni bir segment yarattı, kalitesiyle, tasarımıyla, fonksiyonelliğiyle çok başarılı oldu. Bizim Fiorino hakkımız 10 bin adetti. Ancak diğer ülkelerdeki bazı tıkanmalar nedeniyle bu yıl rakamı 15-18 bin arasına çıkarıyoruz" diye konuştu. Pandır, Fiot Fiorino’nun en büyük pazarının Fransa olduğunu kaydetti.

Ali Pandır, Fiat’ın marka bazına oturan organizasyonunu değiştirdiğini belirterek, "Yeni organizasyonda biz gelişmekte olan ülkeler torbasına girdik. Rusya, Çin ve Hindistan Brezilya ile birlikte. Bu torbada şansımız çok fazla arttı. En büyüğü Tofaş çünkü" dedi.

Ali Pandır, hafif ticari araç Partner ve Berlingo modellerini yenileyen PSA Group’a karşı atak yapmak isteyen Fiat’ın 263 kodlu yeni Doblo’nun üretimini erken almak için talepte bulunduğunu söyledi. İtalyanlar’ın 410 milyon Euro yatırımla ortaya çıkacak yeni Doblo’yu hafif ticari araç dünyasının arenası olan Hannover Fuarı’na yetiştirmeyi istediğini belirten Pandır, "İkinci nesil Doblo’nun pazara sunulmasına yaklaşık 1 yıl kaldı. Önümüzdeki yılın üçüncü çeyreğinde araç satışa çıkacak. Fiat bu tarihi öne çekmemizi istedi. Tabii tüm planlar yapıldı. En fazla 1 ay erkene alabiliriz" dedi.

Doblo bir efsane oldu

Aracın isminin henüz belli olmadığını ancak mevcut Doblo’nun bugüne kadar çok önemli başarılara imaz attığını belirten Pandır, "263 kodlu aracın isminin yüzde 51 olasılıkla Doblo olması çok mantıklı" dedi. Ali Pandır, yeni Doblo’nun ilk prototiplerinin yapıldığını ve fabrikada dolaştığını sözlerine ekledi. Pandır, Fiorino’nun da her şeyiyle çok başarılı olduğunu belirterek, "Ama Doblo bir efsane. 8 yıldır şirketi taşıyor" dedi.

Biz krizlerde şanslıyız Avrupa ise alışkın değil

TOFAŞ
CEO’su Ali Pandır, otomotiv satışları bıçak gibi kesilen Avrupa’ya göre şanslı olduklarını belirterek, "Avrupa krizinde Türkiye çok şanslı. Çünkü Türkiye iki haneli iniş çıkış rakamlarına alışkın. Birçok ekonomik kriz atlatıldı. Krize hiç yabancı değiliz. Ama Avrupalı yöneticiler yüzde 2-3 iniş çıkışlarda bile önemli kararlar alma gereği duyuyor. Şimdi yüzde 20-30 kaybetmeye başladılar" diye konuştu.

Krizi işçi çıkarmadan geçiştirmeye çalıştıklarını söyleyen Pandır, "Ufak düşüşleri kompanse edecek planlar yaptık. İşçi çıkarmayacağız ama her yıl yüzde 4-5 oranında yaptığımız işçi alımlarını durdurduk. Zorlanacağız, ama askere gidenlerin veya emekli olanların veya herhangi bir nedenle ayrılanların yerine yeni eleman almayacağız" dedi. Avrupa’daki krizin derinleşmesi halinde önlemleri artırabileceklerini belirten Pandır, "Minicargo, Doblo ve Linea hatları 3, Albea ve Palio hatları 2 vardiya çalışıyor. Fabrikamız haftanın 6 günü çalışıyor artık" diye konuştu. Tofaş CEO’su bu yıl için 350 bin adetlik üretim planladıklarını ancak son gelişmelerle bu rakamı 330 bin adede revize ettiklerini ifade etti.

Boğaz’a nazır Alfa showroom’u

ALFA Romeo ve Lancia markalarını atağa kaldırmak isteyen Tofaş, yeni yatırımlar planlıyor. Şirket, iki ünlü İtalyan marka için Bogaz’a nazır bir showroom inşa edecek. Ferrari ile Maserati’nin distribütörü Fer-Mas’ın İstanbul Kuruçeşme’deki bulunan showroomunun yanındaki mobilya mağazası önümüzdeki günlerde Alfa Romeo ve Lancia’ya evsahipliği yapacak. Tofaş, Koç Holding’in arsası olan yere, yeni bir showroom dikecek. Şirket bu strateji doğrultusunda Alfa ile Lancia müşterilerine Fiat’tan ayrı bir yerde ağırlayıp, özel hissetmelerini sağlayacak.

Delta da geldi Lancia ’2010 hedefim 1000’ dedi
/images/100/0x0/55eb376af018fbb8f8b2ecee


GEÇTİĞİMİZ
yıl Ypsilon modeliyle Türkiye’ye Tofaş çatısı altında giriş yapan İtalyan Lancia, 14 ay aradan sonra ikinci modeli Delta’yı da Türkiye’de piyasaya sundu. Büyük bir rekabetin yaşandığı C segmentinde premium modeller arasındaki yerini alan Delta, 24 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla tüketicinini beğenisine sunuldu. Alfa Romeo ve Lancia Direktörü Arzu Çolakoğlu, ikisi turbo dizel olmak üzere güçleri 120 beygir ile 190 beygir arasında değişen dört farklı motor seçeneğine sahip Delta’nın boyutlarının D segmentindeki modelleri bile aştığını belirtti. Çolakoğlu, Türkiye’de satılan otomobillerin yüzde 58’inin orta yani C segmentinde olduğunu belirterek, "Bu segmentte hatchback otomobillerin payı ise yüzde 11. Yani yılda 35-40 binlik bir pazardan bahsediyoruz. Delta’yla ile bu sınıfta ama premium markalar arasında yer alacağız. Yıl sonuna kadar 100 adetlik bir Delta satışı bekliyoruz. Ypsilon’la birlikte bu rakam 200’e çıkacak. Zaten Delta’yı satışa sunduğumuz 12 günde kendiliğinden 12 tane sattık" dedi. Lancia’nın Türkiye için yeni bir marka olduğunu bu yüzden öncelikli hedeflerinin satıştan çok markayı tanıtmak olduğunu söyleyen Çolakoğlu, "Normalde yepyeni bir markanın imajını oturtmak için 7-8 yıl gerekir. Biz Lancia’da bunu 2-3 yıllık yatırımla yapmak istiyoruz. 2010 yılında Lancia markasıyla binli satış rakamlarını yakalamayı hedefliyoruz" diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!