Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2010 00:00
GOOGLE’da kullanılan arama tabanlı reklamların geleceğin taşınabilir aygıtlarında kullanılmayacağını savunan Apple CEO’su Steve Jobs, iAd adlı mobil internet platformuyla reklam internet üzerindeki reklam gelirlerinden pay almaya hazırlanıyor. Geçtiğimiz aylarda satın aldığı Quattro Wireless adlı şirketle birlikte geliştirilen ve iPhone OS 4.0 ile birlikte tanıtılan bu yeni platform iPhone geliştiricilerine günde toplamda 1 milyar reklam fırsatı sunacak. iAd’in mantığı Kullanıcıların uygulama içinde interaktif ve duygusal reklam içeriği görmesini sağlayacak olan iAd salesinde uygulama geliştirenler de reklam gelirlerinin yüzde 60’ını alma hakkına sahip olacak. Rekalmların Apple tarafından barındırılıp sunulacağı belirtilirken Google’ın Apple’a karşı nasıl bir sistem geliştireceği ise henüz belli değil.