Apple, 183 milyar dolarla 'en değerli marka'

Güncelleme Tarihi:

Apple, 183 milyar dolarla en değerli marka
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2012 00:00

Millward Brown Optimor tarafından bu yıl yedincisi hazırlanan yıllık “BrandZTM En Değerli 100 Küresel Marka” çalışması sonuçları açıklandı.

Haberin Devamı

Çalışma, ekonomik belirsizliğe rağmen dünyanın en büyük markalarının büyümeye devam ettiğini gösterdi. Araştırma sonucu geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Apple dünyanın en değerli küresel markası oldu.

 Apple yüzde 19 değer artışıyla 182.9 milyar dolarlık değere ulaştı. IBM yüzde 15 büyüme göstererek marka değerini 115.9 milyar dolara çıkarırken, sıralamadaki ikinciliğini IBM’e kaptıran Google ise 107.8 milyar dolarlık marka değeri ile 3’üncü sıraya geriledi. 8 yaşında olan Facebook, halka arzının öncesinde yüzde 74 değer artışı yakalayarak listenin en hızlı değer artışı yapan markası olurken, 33.2 milyar dolar marka değerine sahip olan şirket 35’inci sıradan 19’uncu sıraya yükseldi. “2012 BrandZTM En Değerli 100 Küresel Marka” sıralamasındaki markaların toplam değeri yüzde 66 artarak 2.4 trilyon dolara ulaştı.

Haberin Devamı

Açıklamada görüşlerine yer verilen Millward Brown Küresel Üst Yöneticisi (CEO) Eileen Campbell, markaların şirketlerin sigorta poliçeleri olduğunu belirterek “Birçok kategorideki markayı zorlayan ve uzun süredir devam eden ekonomik kriz, politik belirsizlik ve doğal felaketlere rağmen, dünyanın önde gelen markaları büyümeye devam ediyor, işlerini koruyor ve geliştiriyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!