Antenlerimiz açık bekliyoruz

Güncelleme Tarihi:

Antenlerimiz açık bekliyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2012 00:00

Fransız perakende devi Carrefour’la ilgili çıkan ‘Migros mu satın alacak’ haberlerine Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Antenlerimiz açık, bekliyoruz. Migros büyümek istiyor ve her türlü konsolidasyon fırsatını değerlendirir” dedi.

Haberin Devamı

MİGROS Genel Müdürü Özgür Tort, perakende sektöründeki konsolidasyon söylentileri ile ilgili olarak, “Radarlarımız, antenlerimiz açık. Büyümek istiyoruz, her fırsata bakmamız gerekir” dedi. Tort, ‘Carrefour’u Migros mu alacak’ haberlerine ilişkin de, “Türkiye nasıl bir konsolidasyon varsa Migros bunun illaki içinde olur. Bu söylediğim sadece Carrefour ile ilgili değil, bütün rakiplerimizle ilgili. Türkiye’de aradığını bulamayıp çıkmaya karar veren bazı perakendeciler olabiliyor. Migros, bu fırsatları takip ediyor” dedi. Migros’un satılma söylentilerine de değinen Tort, “Migros bir fonun elinde. Onların kendine göre takvimi vardır. Şu anda herhangi bir gelişme yok” diye konuştu.

150 YENİ MAĞAZA

Tort, Migros’un 69 vilayette ve yurt dışında toplam 883 noktada tüketiciye ulaştığını belirterek, şunları söyledi: “En zor krizlerde dahi gaza bastık ve yaygınlığımızı artırmak için yatırıma devam ettik. İlk 9 ay sonunda, yılsonu hedefimiz olan 100 yeni mağaza hedefine ulaştık. Bu nedenle yıl sonu hedefimizi revize ederek 150’ye çıkardık. 2012’de yaptığımız yatırım 170 milyon lirayı bulacak. Toplam mağaza sayımızı 890’a çıkarmayı bekliyoruz. 2013’te 1000 mağazayı aşmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Özgür Tort, gıda perakendesinin önemli oyuncularından Migros Grubu’nun, 2012 yılının 9 ayında çift haneli büyüme ve kârlılık hedefine ulaştığını belirterek, “Ciroda yüzde 14, faaliyet kârında yüzde 10 büyüme elde ettik” dedi. 2008-2012 dönemini kapsayan 4 yıllık süreçte cironun yüzde 50 artacağını ifade eden Tort, 2012’nin 9 aylık sonuçlarına göre çift haneli büyüme trendinin devam ettiğini vurguladı. Tort, “İlk 9 aydaki sonuçlar 2012 sonu 6.4 milyar liralık ciro hedefini rahatlıkla aşacağımızı ortaya koyuyor. Perakendede sağlıklı büyüme açısından ciro artışı kadar kârlılık da önemli. Her iki alanda çift haneli büyümek istiyoruz.”

Haberin Devamı

2 BAYRAM CİROSU DAHA

2 yıldan bu yana ‘tematik alışveriş’ konseptini uyguladıklarını söyleyen Tort, “Tematik dönemlerimize tüketici inanılmaz ilgi gösterdi. Alışılagelmiş haliyle yüksek tempoda satış yaptığımız bayram dönemleriyle kıyaslayacak olursak, tematik dönemler sayesinde en az iki bayram kadar yeni talep yarattık, iki bayram kadar ilave satış yaptık. Bu talep de üreticilere yeni kulvarlar açtı” dedi.

Haberin Devamı

Perakende pazarı 500 milyar dolar olacak

TÜRKİYE ekonomisinin 2023’te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme hedefine de değinen Özgür Tort, “Bugün milli gelirin dörtte birinin perakendeye gittiğini görüyoruz. Kişi başına gelirin 35-40 bin dolar olduğu Avrupa’da milli gelirin en az beşte biri perakende harcamalarına gidiyor. 80 milyon nüfusla 2023 yılında arzu edilen hedefe ulaşıldığında, perakendeye dönüşün yüzde 22 olması öngörülebilir. Türkiye perakende pazarı 400-500 milyar dolar arasında müthiş bir büyüklüğe ulaşacak. Türkiye şu anda dünya perakende sıralamasında 14’üncü sırada. 2023 hedeflerinin tam manasıyla amacına ulaşması isteniyorsa perakende sektörünün yeni bir vizyona kavuşturulması gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

250 milyon müşteri

MİGROS’ta ürünlerin yüzde 20’sinin Migros markalı özel ürünler olduğuna dikkati çeken Tort, bu ürün gruplarının kesinlikle taklit edilemeyeceğini söyledi. Tort, “Taze ürünlerde kalıcı reel düşüş sağladık. Migros ve Tansaş markalı yoğurt, toz şeker, un, yağ, süt gibi ürünlerde Türkiye’nin en ucuzuyuz. Yılda 250 milyon müşterimize hizmet veriyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!