Güncelleme Tarihi:
Türk turizmi pandemi sonrasında hızlı bir toparlanma sürecine girdi. Turist sayıları artarken, gelirler de yükselmeye başladı. Gelecekte daha fazla turist ve daha yüksek gelir hedefleyen Türkiye’de yeni otel yatırımları da ardı ardına devreye girmeye başladı. Yeni otel yatırımları arasında yaklaşık 200 milyon Euro yatırım bedeline sahip Aygün Şirketler Grubu’nun hayata geçirdiği Cullinan Belek de yer alıyor. İstanbul, Antalya, Bodrum ve Berlin’de Titanic markası ile 13 otel ile hizmet veren grup, Cullinan Belek ile yüksek gelir grubuna sahip turiste hizmet vermeyi hedefliyor.
10 HAZİRAN’DA AÇILIYOR
Üst bir marka yarattıklarını ifade eden Aygün Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aygün, “Cullinan Afrika’daki en büyük elmas bahçesinin ismi, ayrıca dünyaca ünlü bir otomobil markasının da modeli. Buradan yola çıkarak bu ismi verdik. İsmimizden de anlaşılacağı üzere üst düzey bir otelde üst düzey bir hizmet verip, lüks bir tatil yapmak isteyenleri hedefliyoruz. Otelin arazinin 2016’da 54.5 milyon Euro’ya satın almıştık. Ocak 2020’de de otelin inşasına başladık. Eğer otel yatırımına bugün başlamış olsaydık maliyeti 400 milyon Euro’ya kadar çıkabilirdi. Yaptığımız bütçelendirmeye göre otel yatırımının geri dönüşünün 12-18 yıl aralığında olduğunu tahmin ediyoruz” dedi.
Aygün Şirketler Grubu’nun davetlisi olarak gittiğimiz Antalya’da değerlendirmeler yapan Aygün, “Otelimizde ‘en lüks’ servisi vereceğiz. Tatile gelenler kişiselleştirilmiş hizmetten yararlanacak. Çok önemli restoranlar yer alaracak otelde. 7 alacarte ile hizmet vereceğiz. Havlusundan yiyecek-içeceklerine kadar her şey en lüks ürünler arasında seçildi. Otelimiz ultra her şey dahil konseptinde çalışacak. Toplam 600 odası olan otelimizde 250 odadan direkt havuz imkânı var. Otelimiz 10 Haziran’da açılacak. Açılıştan 30 Haziran’a kadar olan bölümde şimdiden yüzde 85 doluluğa ulaştık” diye konuştu.
Sahibi oldukları otellerde geceleme ücretlerinin giderek yükseldiğine dikkat çeken Aygün, “İstanbul’da oda fiyatları 40-50 Euro’lardan 130-140 Euro seviyelerine ulaşıldı. Antalya’da da benzer yükselişler var. Almanya’daki otellerimizde durum iyi. Bu ivmenin devam etmesini bekliyoruz” ifadelerini kullandı.
2 BİN KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLAYACAK
Aygün Şirketler Grubu olarak 4 bin 801 oda ve 10 bin 188 yatak kapasitesiyle hizmet verdiklerine değinen Mehmet Aygün, “Yeni yatırımla birlikte yatak kapasitemiz 11 bin 388’e çıkacak. Otelin inşaatı boyunca toplam 7 bin kişinin istihdam edildi. Otelimizde de toplam 2 bin kişiyi istihdam ediyoruz. Otelde bir tarafı deniz bir tarafı nehir olan 36 delikli golf sahası da bulunuyor. Tüm yıl boyunca açık olacak olan otelimizde Antalya’ya 12 ay boyunca misafir çekmeyi planlıyoruz. Yeni sahamız şimdiden golf severlerin odağına girmiş durumda. Otelimiz açılmadan rezervasyon talepleri oluştu. Ayrıca otelimiz 600 metre uzunluğunda bir plaja sahip. Otelimizde ana havuz, çocuk havuzu kapalı havuz, kapalı çocuk havuzu, aquapark havuzu, aktivite havuzunun yanı sıra lagoon golf, lagoon beach, sahil L havuzu, swim up, lobi kat swim up, golf club olmak üzere farklı zevklere hitap eden havuzlar da bulunuyor” ifadelerini kullandı.