Antalya'da kesme çiçek üretim ve ihracatı artıyor

Güncelleme Tarihi:

Antalyada kesme çiçek üretim ve ihracatı artıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 01, 2009 12:32

Antalya'da dokuz yıl önce 700 dönümde başlayan kesme çiçek üretiminin 4 bin 400 dönüme ulaştığı bildirildi.

Antalya Kesme Çiçek İhracatçıları Birliği (AKÇİB) ve Antalya İhracatçı Birlikleri (AİB) Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, sorularını yanıtlarken, Antalya'da kesme çiçek üretimi ve ihracatının dokuz yıl önce 700 dönüm alanda başladığını söyledi. İlk dönemde dört ülkeye yılda 7 milyon dolarlık ihracat yapıldığını anlatan Bağdatlıoğlu, bugün kesme çiçek üretimi yapılan alanın 4 bin 500 dönüme, ihraç edilen ülke sayısının 36 ülkeye ve ihracatın 50 milyon dolara ulaştığını kaydetti.

Kesme çiçekte kısa sürede bu kadar büyük başarının yakalamasının nedenlerini anlatan Bağdatlıoğlu, şöyle konuştu:

“Kesme çiçek üretici ve ihracatçı firmaları, uluslararası fuar ve festivalleri takip ederek yeni arayışlara girdi, uluslararası çiçek üretici ve ihracatçı firma temsilcileriyle işbirliğini geliştirdi, dünya çapında yapılan seminer ve festivallerle, fuarlara katıldı. Dokuz yıllık kesme çiçek sektöründe uluslararası alanda başarılar elde ettik. Dünya Çiçek Üreticileri Birliği'nde Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyoruz. Kesme çiçek üretim ve ihracatında Türk tarımında çığır açtık. Dünya pazarlarında söz sahibi olmaya başladık.”

“RAKİP ÜLKELER ARTIYOR”

Dünya çiçek üretim ve satışında Kenya'nın büyük yatırımlar yaptığını ifade eden Bağdatlıoğlu, bu ülkenin dört yıl önce 50 milyon dolarlık ihracat yaparken, sektöre verilen büyük ve önemli teşviklerle bugün 1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğine dikkati çekti. Etiyopya'nın da 20 milyon dolarlık ihracatını 300 milyon dolara çıkardığını kaydeden Bağdatlıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Sadece Kenya'da 3 milyon kişi bu sektörden ekmek yiyor. Ülkemizde ise bugün 25 bin kişi ihracat ağırlıklı sektörde çalışıyor. Dolaylı olarak 300 bin kişi istihdam ediliyor. İhracatla birlikte iç piyasada da 100 milyon dolarlık kapasiteye ulaşıldı. İç pazarda çiçek sektörü aşama kaydetti. Çiçek Tanıtım Grubu kuruldu. Bugün sadece İstanbul'da 4 bin, çiçek satan iş yeri var.

Rakip ülkelerin başarısına ulaşmak için Organize Tarım Bölgeleri yaygınlaştırılmalı. Bu sektöre teşvikler sağlanmalı. Dünyada süs bitkileri sektörüne, yüzde 95 katma değer yarattığı gerekçesiyle büyük teşvikler veriliyor ancak, Türkiye'de bırakın teşvik vermeyi halen arazi bulmakta zorluk çekiyoruz. Tarım Sigortasında bile sorun yaşıyoruz.”

Dış mekan çiçekte 40 milyon dolarlık ithalat pazarı bulunduğuna da işaret eden Bağdatlıoğlu, önümüzdeki yıllarda dış mekan süsü bitkilerinde 40 milyon dolarlık ithalatın tersine ihracata dönüşeceğini bildirdi.

EXPO 2016 ANTALYA BOTANİK FUARI

Bağdatlıoğlu, İspanya'nın Zaragoza kentinde yapılan Dünya Üreticiler Birliği Genel Kurulu'nda dünyanın en büyük ve en önemli fuarlarından olan EXPO 2016 Fuarı'nın, çok büyük lobi faaliyetleri gerçekleştirilerek Antalya'da yapılmasını sağladıklarını da hatırlattı. Expo 2016 Botanik Fuarı'nın “Çocuk ve Çiçek” temalı olacağını anlatan Bağdatlıoğlu, bu fuarın Türk kesme çiçek ve süs bitkileri sektörü için umut olacağını bildirdi. Bağdatlıoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“EXPO 2016 Antalya Botanik Fuarı, Türk çiçekçilik sektörü için dönüm noktası olacak. Bu, 300 bin kişiyi ilgilendirecek. Tarım sektörü bu fuarla birlikte turizm sektörüne entegre olacak. Çünkü bu fuarı 10-12 milyon turistin ziyaret etmesi bekleniyor. Yine fuarla birlikte Türkiye'de sahip çıkamadığımız endemik bitkiler toplanıp, dünyaya tanıtımı yapılacak. EXPO fuarları altı ayda kapanırken Antalya EXPO Fuarı uzun süreli olacak. 900 dönüm alanda 100 ülkenin bahçeleri kurulacak, ülke temsilcilikleri oluşturulacak. Bu bahçeler ve temsilcilikler Antalya'da sürekli kalacak. Antalya için marka olacak. Yeni bir imaj yaratılacak.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!