Güncelleme Tarihi:
DRV’nin verilerini değerlendiren Antalya Tanıtım AŞ. Genel Müdürü Dr. Yusuf Örnek, Alman online pazarından daha fazla pay alabileceklerine inandıklarını söyledi. Antalya’da online pazarı yakından takip eden otel ve acenteler bulunduğuna işaret eden Dr. Örnek, “Online pazarına ürün vermek, o ürünlerin son dakikada satışa açıldığı veya satılamayan odalar olduğu anlamına gelmez. Türkiye’nin en önemli pazarlarında ticaretin her alanında elektronik alışveriş oranı artıyor ve kaçınılmaz olarak turizm ürünleri de bu ticaret biçiminden yararlanıyor. Bu yüzden otellerin çevrimiçi tur operatörleri ve acentelere sürekli olarak oda vermesini doğal karşılıyoruz” dedi.
Almanya’da olduğu gibi, Türkiye’deki tüketicilerin de seyahatlerini elektronik ortamda satın alma alışkanlığının giderek yaygınlaştığına dikkat çeken Dr. Örnek, "Sanal ortamdaki alışverişlerin hızlanmasında bankaların kredi kartlarındaki güvenlik sistemlerini arttırması ciddi rol oynadı. İnternet bankacılığını kullanan kişi sayısı da son 5 yılda yüzde 100 oranında yükseldi. Sanal sistem giderek daha güvenli hale gelirken, çevrimiçi alışveriş tüketicilere bol seçeneğe kolayca ulaşma imkânı sunuyor. Tüm bu gelişmeler, turizmde online rezervasyon sistemi üzerinden seyahat alışverişinin katlanmasına yol açıyor" diye konuştu.