Güncelleme Tarihi:
Aynı dönemde gerçekleşen satışların artış oranı ise yüzde 20 oldu. Çiçekten sonra internet üzerinden en çok satılan ürün grubu küçük ev aletleri olurken, tablet bilgisayar satışlarında yüzde 50’ye varan artış kaydedildi.
Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre 11-13 Mayıs tarihleri arasında yapılan online alışverişlerde çiçek siparişleri ilk sırada yer alırken, ETİD verilerine göre ise Mayıs ayının ilk iki haftasını kapsayan dönemde tablet bilgisayar satışlarında, önceki yılın aynı dönemine göre, yüzde 50 oranında artış görüldü.
ETİD üyesi e-ticaret sitelerinden alınan ve Mayıs ayının ilk iki haftasını kapsayan verilere göre, e-ticaret sitelerinin ziyaretçi sayıları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 30 oranında artış kaydetti. Aynı dönemde gerçekleşen satışların artış oranı ise yüzde 20 oldu.
E-ticaret kapsamında bu yılki Anneler Günü’nü öncekilerden ayıran en önemli fark teknoloji ürün grubunda yaşandı. Anneler Günü hediyesini internet üzerinden satın alanların teknolojik ürünlere gösterdiği ilgi sonucunda, tablet bilgisayar satışlarında önceki yıla kıyasla yüzde 50’ye varan oranda artış kaydedildi.
Küçük ev aletleri ve kişisel bakım ürünleri, bu yıl da tıpkı geçen yıl olduğu gibi, çiçekten sonra en çok tercih edilen Anneler Günü hediyeleri oldu.
Verilerle ilgili bir değerlendirme yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, her yıl olduğu gibi bu yıl da internet kullanıcılarının favori Anneler Günü hediyelerinin küçük ev aletleri olduğunu belirterek şunları söyledi: “Yüzde 50 ile en çok artışın yaşandığı tablet bilgisayar satışlarındaki artışı birkaç farklı yönden yorumlamak mümkün. Öncelikle, son yıllarda sosyal ağların ve özel alışveriş sitelerinin yaygın bir şekilde kullanılmaya başlamış olması bu artışta en büyük etken. Tıpkı çocukları gibi günümüzde anneler de sosyal ağlarda son derece etkinler ve internette sunulan alışveriş fırsatlarını yakından takip ediyorlar. Ayrıca bu artış, internet kullanıcılarının teknolojik ürün alışverişlerinde e-ticareti giderek artan bir ivme ile kullandıklarını da gösteriyor.”
Geçtiğimiz yıl pek çok yabancı yatırımcının Türkiye e-ticaret pazarına çeşitli satın almalar ile giriş yaptığına dikkat çeken Orhun, e-ticaret hacminin 2011 yılında yüzde 57 büyüdüğüne dikkat çekerek, “Anneler Günü’nde, sadece küçük ev aletleri ve teknolojik ürünlerde değil, diğer kategorilerdeki ürün satışlarında da görülen artışa bakarak, e-ticaret hacminin bu yıl da büyümeye devam edeceğini söyleyebiliriz” diye konuştu.