Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2014 01:37
ÇAĞRI merkezi aramalarında tüketicinin en çok muhatap olduğu güvenlik sorularından ‘annenin kızlık soyadı’ gibi sorulara muhatap olmasını sonlandıran ‘ses tanıma’ yöntemini kullanan Turkcell abonesi sayısı 10 milyona ulaştı.
34.6 milyon aboneyle Türkiye’nin en büyük GSM operatörü konumundaki Turkcell, bireysel abonelerinin sorunlarını çözmek için çağrı merkezlerinde de ‘yoğun teknoloji’ kullanıyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, esnaftan, ev hanımlarına, memurlardan, çiftçilere, gençlere ve yaşlılara kadar farklı özeliklere sahip gruplar için farklı çözümler oluştuğunu anlattı.
Turkcell’in 19 lokasyondaki çağrı merkezlerinde çalışan sayısının 12 bin kişiye ulaştığını söyleyen Sevilengül, “Örneğin, Genç Turkcell (gnçtrkcll) abonelerimiz SMS’i çok iyi kullanıyor. Biz de onlar için SMS ile sistem kurduk. Şu anda 7.7 milyon gnçtrkcll abonemiz SMS kullanarak sorun anlatıyor ve yanıt alıyor” dedi. Sevilengül, bazı müşterilerin de hassayitleri nedeniyle farklı yöntem kullanmaya başaldığını belirterek, “Birçoğumuz çağrı merkezini arayınca hemen muhatabımıza ulaşmak ve sorunumuzu halletmek isteriz. Bu yüzden güvenlik soruları bizi üzer. ‘Anne kızlık soyadı’ ve benzer soruları aşmak için geliştirdiğimiz ‘ses tanıma’yı da bu müşterilerimiz çok sevdi. Bu müşterilerimizin sayısı 10 milyon” diye konuştu.
Şu anda 13.515 satış noktasıyla müşteriye hizmet verdiklerini vurgulayan Sevilengül, “Her müşteriden geri bildirim almak için de yoğun teknoloji kullanıyoruz. Bir hizmet alan ve mağazadan çıkan müşteriye 30 dakika sonra mesaj geliyor ve hizmetten menuniyet soruluyor. Bilgiler anlık olarak sistemde birikiyor. Herhangi bir mağazamızda hizmet notunu anlık görebiliyoruz.”