Güncelleme Tarihi:
Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, Ankara ve Afyonkarahisar'ın, 287 kilometrelik hızlı tren hattı ile birleştirileceğini belirterek, “Ankara kalesi ile Karahisar kalesini birleştireceğiz.
Belki Karahisar türküsünün de herhalde sözleri de değişir diye aklıma geliyor. 'Karahisar kalesi yıkılır gelir' yerine 'Ankara'dan Karahisar kalesine hızlı tren gelir' diye belki sözleri de değiştirmek gereklidir diye düşünüyorum” dedi.
TCDD Genel Müdürlüğü protokol girişinde düzenlenen Ankara-Afyonkarahisar YHT sözleşme imza töreninde konuşan Eroğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın destan yazdığını belirterek, kendisinin de Bakan Binali Yıldırım'ın çalışmalarını takdirle izlediğini ve bundan gurur duyduğunu dile getirdi.
“Eskiden bizim yollarda ömrümüz geçerdi” diyen Eroğlu, üniversite öğrencisi olduğu dönemde, Afyonkarahisar'dan İstanbul'a 12, 15, hatta 17 saatte gittiğini anımsatarak, “Perişan olurduk yollarda. Hele rampalarda takıldığınız zaman bir kamyonun arkasında, saatlerce birkaç kilometre kuyruk olurdu” diye konuştu.
“Bütün yollar Afyonkarahisar'a çıkar”
Türkiye'de toplam 16 bin kilometre, sırf Afyonkarahisar'da 520 kilometre bölünmüş yol yapıldığını ifade eden Eroğlu, “Afyonkarahisar hakikaten bütün yolların kesim noktası. Eskiden şöyle söylenirdi; 'Bütün yollar Roma'ya çıkar' diye. Bütün yolların Roma'ya çıktığı falan yok. Ben Roma'yı gördüm. 'Biz bütün yollar Afyonkarahisar'a çıkar' diyoruz” ifadesini kullandı.
Geçmişte ulaşım konusunda eziyet çektiklerini dile getiren Eroğlu, ama şimdi Afyonkarahisar'dan İzmir, Denizli, Antalya, İstanbul, Ankara ve Konya'ya gitmenin bölünmüş yollarla çok kolay hale geldiğini kaydetti.
Türkiye'de, Osmanlı döneminde başlayan demiryolları konusunda, Cumhuriyet döneminde Atatürk döneminde bir atılım yapıldığını, ancak ondan sonra demiryollarının terk edildiğini belirten Eroğlu, hükümetleri döneminde, demiryollarına çok önem verildiğini, bugün Türkiye'nin dünyada hızlı treni olan 8, Avrupa'da ise 6 ülke arasında yer aldığını vurguladı.
Demiryollarına gereken önemin ve özenin gösterilmesi gerektiğine dikkati çeken Eroğlu, Türkiye'nin hızlı tren ağlarıyla kuşatılması gerektiğini belirtti.
Eroğlu, “Neticede biz de hükümet olarak demiryollarına tam destek veriyoruz. Demiryolları bizim yüzümüzün akıdır. Demiryollarında çalışanlar da gerçekten fedakar insanlardır” dedi.
Afyonkarahisar'ın şu anda termal turizmde dünya turizm başkenti olduğunu, sağlık ve kongre turizminde çok önemli noktalara ulaştığını belirten Eroğlu, beş yıldızlı oteller sıralamasında Türkiye'de dördüncü sıraya yükselen şehrin, Zafer Havalimanı'nın da açılmasıyla bütün dünyada tanınacağını, termal turizm ve fizik tedavi merkezi olacağını anlattı. Eroğlu, havalimanından ilk seferin bu yıl 29 Ekim'de gerçekleştirilmesi için çalışıldığını da kaydetti.
“Bir solukta Afyonkarahisar, bir adımda İzmir”
Ankara ve Afyonkarahisar'ın, 287 kilometrelik hızlı tren hattı ile birleştirileceğini vurgulayan Eroğlu, şöyle devam etti:
“Esasen çok güzel söylemişsiniz; 'Bir solukta Afyonkarahisar, bir adımda İzmir'. Artık Afyonkarahisar 287 kilometre, yapacağınız 167 kilometre şu anda Polatlı'dan itibaren. Kısa zamanda alt yapısının biteceğine inanıyorum. Ankara kalesi ile Karahisar kalesini birleştireceğiz. Belki Karahisar türküsünün de herhalde sözleri de değişir diye aklıma geliyor. 'Karahisar kalesi yıkılır gelir' yerine 'Ankara'dan Karahisar kalesine hızlı tren gelir' diye belki sözleri de değiştirmek gereklidir diye düşünüyorum.”
Hızlı tren hattının tamamlanmasının ardından Ankara'dan İzmir'e 3 saat 30 dakikada gidileceğini ifade eden Eroğlu, şu anda 8-9 saatlik bir yolun 3 saat 30 dakikaya indirilmesinin büyük bir başarı olduğuna dikkati çekti.
Eroğlu, “Artık zaman kıymetli. Türkiye'de zamanı heba edecek vaktimiz yok. Zamanla yarışıyoruz. Bu bakımdan mutlak surette bütün şehirleri birleştirmemiz lazım. Hızlı trenle birleştireceğiz, Türkiye'yi dünya ile entegre edeceğiz. Türkiye bütün dünyanın göz bebeği olacak. Hedef 2023, Türkiye hazır, Ulaştırma Bakanlığı hazır, Devlet Demiryolları hazır” diye konuştu.
Geçmişte bir göletin dahi 16-20 yılda bitmediğini hatırlatan Eroğlu, “Şimdi bunu geçmiş hükümetler olsa 30 yılda yapamazlar. Ama şimdi biraz sonra pazarlık yapacağız. Kaç yıla indireceğiz, göreceksiniz” ifadesini kullandı.