Anadolu'nun yükleri BALO ile Avrupa'ya ulaşacak

Güncelleme Tarihi:

Anadolunun yükleri BALO ile Avrupaya ulaşacak
Oluşturulma Tarihi: Eylül 06, 2013 12:41

Anadolu'daki yüklerin Avrupa'nın iç kesimlerine demiryolu ile ulaştırılmasını sağlamak üzere Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonu (BALO) Projesi hayata geçiriliyor.

Haberin Devamı

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, TOBB öncülüğünde ticaret ve sanayi odaları, ticaret borsaları ve orgazine sanayi bölgelerinin de ortak olduğu bir modelle kurulan BALO Projesi'nin ilk konteyner treni Manisa'dan uğurlanacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve bazı milletvekillerinin katılması beklenen tören, 8 Eylül Pazar günü gerçekleştirilecek.

BALO Projesi ile Anadolu'nun farklı şehirlerinde bulunan ihracatçıların konteyner yükleri, kapılarından alınarak yerel TCDD lojistik merkezlerinde birleştirilecek ve buralardan blok trenlerle Bandırma'ya getirilecek. Yükler, buradan konteyner gemilerle Tekirdağ'a, buradan da tarifeli blok trenlerle Avrupa'ya taşınacak. Kombine taşımacılığa iyi bir örnek oluşturan bu modelle hem zamandan hem de taşıma ücretlerinden tasarruf edilecek, ayrıca Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye gelecek yükler de yeni benzer şekilde varış noktalarına ulaştırılacak.

Haberin Devamı

Yük taşımalarında demiryolunun daha etkin ve verimli olmasını sağlamak üzere blok tren işletmeciliğine geçen TCDD, bu bağlamda lojistik merkezler kurmaya ve kombine taşımacılığa uygun vagon imal etmeye başladı, organize sanayi bölgelerinin ana demiryolu ağına bağlantısı için özel sektörle işbirliğine gitti, konteyner, TIR kasası taşımacılığı, otomobil taşımacılığı alanlarında önemli gelişmeler kaydetti. BALO Projesi'ne temel teşkil eden blok tren uygulaması ile iltisak (bağlantı) hatlarının ana demiryolu ağına bağlantısının sağlanmasıyla yük taşıma miktarında ve gelirinde artış sağlandı.

Bugün 135 yurt içi, 14 uluslararası olmak üzere günde karşılıklı 149 blok yük treni çalıştırılıyor. Üretim merkezlerinin ana demiryolu ağına bağlantısını sağlamak üzere özel sektör işbirliğinde yılda ortalama 6 iltisak hattı yapılırken, 337'ye ulaşan bu hatlarda demiryolu taşımalarının yüzde 55'i gerçekleştiriliyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!