“Anadolu’da ürettiğimiz için kazanıyoruz”

Güncelleme Tarihi:

“Anadolu’da ürettiğimiz için kazanıyoruz”
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2018 09:07

2001 krizinden sonra kurulan ve hızla büyüyen Türkiye’nin en önde gelen moda markalarından biri olan Koton’un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bu dönemde Anadolu’da üretiyor olmak avantajımız oldu. Yerli üretim ve uygun fiyatlandırma ile satış rakamlarının düştüğü ortamda yüzde 30 artış yakaladık” dedi.

Haberin Devamı

 

Türkiye’nin önde gelen moda markalarından olan, 213’ü yurtdışında, 303’ü yurtiçinde olmak üzere 516 mağazası bulunan Koton’un Yönetim Kurulu Başkanı perakende sektörünü de derinden etkileyen son ekonomik durumla ilgili açıklamalarda bulundu.

Koton’un ürünlerinin yüzde 85’inin Türkiye’de üretildiğini söyleyen Yılmaz, “Türkiye’de üretmek gücümüzü artırıyor. Türkiye’nin dört bir yanında yüzlerce tedarikçimizle oluşturduğumuz sinerji sayesinde başarıyoruz. Yerli üretimle hem Türkiye hem de uygun fiyatlarımız sayesinde tüketicilerimiz kazanıyor. Hızlı moda sektöründe satış rakamlarının düştüğü bir dönemde Koton’un satışlarında yüzde 30 artış yakaladık” dedi.

Türkiye’de 527 tedarikçisi olan Koton, Türkiye’den yılda 1.8 milyar lira satın alma yapıyor. Yılmaz Yılmaz, bu rakamın yüzde 40’ının işçilik ve yaratılan katma değer olduğu nu, bunun da yaklaşık 720 milyon liraya denk geldiği düşünüldüğünde 250 bin kişinin 1 aylık maaşına tekabül ettiğini ve 1 milyon kişinin aile gelirine katkıda bulunduklarını söyledi.

Haberin Devamı

Ticaret Bakanlığı’nın Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde Türkiye’de üretilen ürünlere ilişkin yaptığı düzenlemenin sektöre, tüketiciye ve ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağını kaydeden Yılmaz, alışveriş merkezlerinde kiraların döviz yerine liraya ile ödenecek olmasını da büyük bir memnuniyetle karşıladıklarını vurguladı

BU YIL YÜZDE 30 BÜYÜYECEĞİZ

Koton’un Design Lab adı verilen 220 kişilik tasarım ekibinin Türkiye’de AR-GE desteği almaya hak kazanan ilk tasarım merkezi olduğunu da anlatan Yılmaz, “Marka gücümüzü de kullanarak katma değerli ihracat yapıyoruz. Koton’un cirosunun yüzde 40’ı yurt dışı satışlarından geliyor. Türkiye’de üretip yurt dışına satıyoruz. Yurt dışı mağazalarımızla başta Avrupa olmak üzere tüm dünyaya Koton’un bol çeşitli, kaliteli ve uygun modasını sunuyoruz. Dünyayı Koton’la giydireceğiz” dedi.

2018’i yüzde 30 büyüme ve yaklaşık 4 milyar lira ciro, 137 milyon lira yatırım ve 43 yeni mağaza ile tamamlamayı hedeflediklerini belirten Yılmaz Yılmaz, Ukrayna, Moğolistan, Arnavutluk’taki ilk mağazalarını açtıklarını, Tunus, Cezayir ve Kuveyt’teki ilk mağazalarını da bu yıl içinde açacaklarını, Rusya, Kazakistan ve Fas’taki büyümelerini de sürdürdüklerini söyledi. Koton 2017 yılını 100 milyon doların üzerinde ihracatla tamamladı. 2018’i de yaklaşık 160 milyon dolarlık ihracatla bitirmeyi planlıyor.

Haberin Devamı

E-TİCARET BÜYÜYOR

Koton’un e-ticaret sitesi koton.com’un, Türkiye satışlarının yüzde 4,6’sına, global cironun ise yüzde 3,4’üne ulaştığını da söyleyen Yılmaz Yılmaz, bu cironun 11-12 mağazanın cirosuna denk geldiğini söyledi.

Türkiye’den yurt dışına gönderime de başlayan Koton, 22 ülkeye ürün gönderimi yapıyor. Rusya ve bölge ülkelere hizmet verecek olan Rusya e-ticaret sitesi koton.com.ru Temmuz’da açıldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!