Anadol'u markalaştıramadık Anadolu'yu markalaştıracağız

Güncelleme Tarihi:

Anadolu markalaştıramadık Anadoluyu markalaştıracağız
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2010 09:36

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, markalaşmanın önemine dikkat çekerek, "Anadol, markalaşmaya müsaitdi. Anadol'u markalaştırmayı başaramadık ama Anadolu'yu el birliği ile markalaştırmayı başaracağız" dedi.

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Finansbank'ın bu yıl dördüncüsünü düzenlediği, "Anadolu Markaları Yarışması" sonuçlarının açıklandığı ödül töreninde konuştu. Rekabetin iş dünyasını şekillendirmede, her zaman büyük bir unsur olduğunu dile getiren Bakan Ergün, satılan ürünlerin tercih edilebilmesi için ayırıcı özelliklerinin olması gerektiğini söyledi. Markanın, bir kimlik belgesi niteliğinde ürünlere güven duyulmasını sağladığını dile getiren Bakan Ergün, "Ürünlerin farklı olması yetmiyor. Müşterileri de buna ikna etmeniz gerekiyor. Türkiye, büyük bir ülke olma iddiasını taşıyorsa uluslararası markalar çıkartmalı. Bunların sayısını artırmalıdır" dedi.

BRAND FİNANCE GLOBAL LİSTESİNE NİÇİN GİREMEDİĞİMİZİ İYİ ANALİZ ETMELİYİZ

Her yıl yapılan ve şirketlerin marka değerlerinin araştırıldığı Brand Finance Global 500 listesine, hiç bir Türk firmasının giremediği eleştirisinde bulunan Ergün, "Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler sınıfında yer alan Çin'den 18, Brezilya'da 7, Hindistan'dan ise 4 marka listeye girmeye başardı. Ülkemizin sahip olduğu potansiyel, dünya çapında markalar çıkartmaya elverişli olmasına rağmen bu listeye niçin giremediğimizi iyi analiz etmeliyiz" diye konuştu. Gelecekte markalaşma, inovasyon ve tasarımın öneminin daha da artacağını ve bu alanlara özel önem verilmesi gerektiğinin altını çizen Bakan Ergün, şehirlerin ve Türkiye'nin adını pekiştirecek markaların yaratılması gerektiğini vurguladı. Bakanlık olarak kendilerinin de bu konuya özel önem verdiklerine dikkat çeken Ergün, "Yurt içinde kalite standartlarını taşımayan ürünlerin dolaşmasına ve yurt dışına ihracına izin vermeyeceğiz" dedi.

Türkiye ekonomisinin krize rağmen ayakta kalmayı başardığını ifade eden Ergün, sanayi üretimindeki artışın da bunu doğruladığını kaydetti. Bu yılın ilk çeyreğinde çift haneli büyüme rakamının yakalanmasının sürpriz olmayacağını vurgulayan Bakan Ergün, Türkiye'nin içinde bulunduğu sürecin dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmak için büyük ve kaçınılmaz bir fırsat olduğunu dile getirerek, "Hükümet olarak özel sektörümüzün önünü açacak, rekabet gücümüzü artırak her türlü adımı atmakta kararlıyız. Kamu-özel işbirliği ile sorunları aşmada birlikte hareket ettiğimiz zaman büyümede kaçınılmaz hale gelecektir. Bu ülke Avrupa ve Avrasya'nın üretim ve teknoloji merkezi olmaya 2023'de de 500 milyar dolarlık ihracat yapmaya aday bir ülkedir" dedi. Markalaşma sürecinin sabır, inat, azim ve kararlılıkla üzerine gidilmesi gereken bir süreç olduğunu dile getiren Bakan Ergün, "Zamanında Anadol, markalaşmaya müsaitti ama biz Anadol'u markalaştırmayı başaramadık. Ancak Anadolu'yu el birliği ile markalaştırmayı başaracağız. Bakanlık olarak çalışmalarımızı bu alana kaydırıyor, destek sistemlerinin yanı sıra, yönlendireci sistemler kurmaya çalışıyoruz" dedi.

ANADOLU'DAN 15 MARKA ÇIKTI

Açılış konuşmasının ardından başarılı 11 ilden 15 firmaya ödülleri verildi. "Anadolu Markaları Yarışması"nda büyük işletmeler kategorisinde tarım alanında Manisa'dan Keskinoğlu Tavukçuluk birinci olurken, Konya'dan Selva Gıda ikinci, Ankara'dan Sultan Et ise üçüncü oldu. Büyük işletmeler turizm alanında Antalya'dan Calista birinci, yine Antalya'dan Sueno ikinci, İzmir'den Pamukkale ise üçüncülüğe hak kazandı. Ticaret alanında birinci Bursa'dan Çilek Mobilya, ikinci Afyon'dan İkbal Gıda, üçüncü Çanakkale'den Doğtaş Mobilya olurken, imalat alanında ise birinciliği Ankara'dan Hidromek, ikinciliği Kütahya'dan Kütahya Porselen, üçüncülüğü ise Manisa'dan İnci Akü elde etti. Küçük İşletmeler kategorisinde ise İzmir'den Pizza Pizza birinci oldu. Pizza Pizza'yı Balıkesir'den Esmen Kolonya ikincilikle, Hatay'dan Hat Boru ise üçüncülükle takip etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!