Ümit KOZAN/VİYANA, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2010 11:06
ANADOLU Jet Genel Müdürü Sami Alan, 31 Ekim'de başlayacak kış tarifesiyle birlikte Ankara-Moskova, İstanbul-Sivas, İstanbul-Samsun, İstanbul-Kayseri seferlerinin başlayacağını açıkladı.
Alan, kış tarifesi ile birlikte ‘check- in' süresini iç hatlarda 45'ten 30 dakikaya, dış hatlarda ise 1 saatten 45 dakikaya düşürdüklerini açıkladı.
Anadolu Jet’in yurtdışı hatları ile Ankara-Viyana direkt hattının tanıtımı için Viyana'ya basın gezisi düzenlendi. an Anadolu Jet Genel Müdürü Sami Alan, kuruldukları 2003 yılından bu yana Anadolu Jet bünyesinde 8.3 milyon kişiyi uçurduklarını, 31 Ekim olan kış tarifesiyle birlikte biri dış olmak üzere 4 yeni seferin hizmete gireceğini bildirdi.
İstanbul'da Sabiha Gökçen Havalimanı kalkışlı İstanbul-Sivas hattının salı, perşembe ve cumartesi günleri, İstanbul-Samsun hattının cumartesi hariç her gün ve İstanbul-Kayseri hattının da her gün düzenlenecek seferlerle başlatılacağı açıklandı. Ankara-Moskova seferlerinin ise salı, cumartesi ve pazar olmak üzere haftada 3 kez yapılması planlandı.
CHECK-IN SÜRESİ 30 DAKİKAYA DÜŞÜYOR
Sami Alan, 31 Ekim olan kış tarifesinden itibaren iç hatlarda 45 dakika olan check-in süresinin 30 dakikaya düşürdüklerini belirterek, şöyle dedi:
“Bütün Anadolu Jet uçuşları için her yerde iç hatlarda çekin süresini 30 dakikaya düşürüyoruz. Saat 06.00'da sefer koymuyoruz. Çünkü ben uçağın hızına inanıyorsam havaalanına yolcuyu 1 saat öncesinde dikmekle bir şey kazanamam. O zaman yolcu için hız kavramı ortadan kalkıyor, keşke bunu yapabilsek de daha öteleyebilsek. Bu konuyla ilgili de çalışacağız. Dış hatlardaki check- in süresini ise 1 saatten 45 dakikaya indireceğiz.”
Viyana için en büyük iki pazarın Kayseri ve Samsun olduğunu vurgulayan Alan, “Siz Muş'tan Viyana’ya sefer koyun ama Kayseri ve Samsun'a bağlayın uçakları doldurursunuz” dedi.
Türkiye’nin 1960 yıllardan bu yana Avrupa’ya büyük bir göç verdiğini belirten Alan, en çok göç veren kentlerin Adana, Trabzon, Kayseri, Konya, Gaziantep, Malatya, Elazığ ve Erzurum olduğunu söyledi. Anadolu Jet'in dış hat seferlerinde göç veren kentlerin büyük bir önem taşıdığına dikkat çeken Alan sözlerini şöyle sürdürdü:
“Frankfurt, Viyana, Amsterdam, Brüksel uçuşlarını İstanbul'dan yapsaydık, yine içinde Adana, Trabzon, Kayseri, Konya, Gaziantep, Malatya, Elazığ ve Erzurum'a gidilecek yolcu olacaktı. Biz Avrupa’ya sefer koyacaksak eğer bu bağlantıları göz önünde bulundurmak zorundaydık. Büyümenin ana ekseni İstanbul'du ama artık İstanbul tıkanıyor. Böylece İstanbul'da oluşan yükü Ankara'ya kaydırdık. İnsanlar rötar, bavul kaybı gibi sorunların olmaması için aktarma noktasının tenha bir havaalanı olmasını tercih ediyor. Bu nedenle Aktarma noktası olarak Ankara’nın önem kazandığını düşünüyoruz.“
“YÜZDE 83 DOLULUK ORANI”
Genel Müdür Alan, Anadolu Jet’in 31 iç, 14 dış hat olmak üzere 45 noktaya uçuş hizmeti sunduğunu, yüzde 83 doluluk oranıyla uçtuklarını söyledi. Kuruldukları günden bu yana da toplam 8.3 milyon yolcu taşıdıklarını ve 2009 yılında iç hatlar yolcu sayısının 42 milyon, 2010 yılı için tahmini iç hatlar yolcu sayısının ise 49 milyon olduğunu açıkladı.
Anadolu Jet'in kendisine ait 20 uçağı olduğunu, bunların dışında da 2 kiralık uçağının bulunduğunu hatırlatan Alan, yaz tarifesinden sonra THY'den 2 uçağın Anadolu Jet'e geçme olasılığı bulunduğunu kaydederek, “Piyasadan baktığımız uçaklar var. Ama onlar da daha tam kesinleşmedi" diye konuştu.