Güncelleme Tarihi:
BU yıl işyerinde taciz konusunun iş tanımı olarak verildiği Kırmızı Ödülleri-Hürriyet Özel Ödülü’nü Bursa merkezli reklam ajansı FG İletişim evine götürürken, İzmir’e de bir ödül gitti. Kırmızı Bölge Ödülleri’nde büyük ödül Kıpkırmızı’nın sahibi olan İzmirli Reklam Merkezi, 8’inci Kırmızı Ödülleri’nde Jüri Özel Ödülü’nü aldı. Türkiye’de reklam sektörünün kalbinin İstanbul’da attığını hatırlatan FG İletişim Başkanı Ferahi Güzelsözlü, “Son yıllarda İstanbul’daki meslektaşlarımızın da fark ettiği gibi yeni reklamveren yaratmak ve pastayı büyütmek için Anadolu’yu önemsemek gerekiyor” dedi.
Yaratıcılık beklentisi
Güzelsözlü, yerel mecralarda reklam verenlerin talebinin ağırlıklı olarak satışı destekleyecek çalışmaları içerdiğine dikkat çekti. Yerel çalışmalarda, yaratıcılık beklentisinin çok zayıf olduğunu vurgulayan Güzelsözlü, şöyle devam etti: “Ajansına güvenen, reklamveren sayısı çok fazla değil. Müşteri fikrin ve tasarımın her aşamasında kalıplarıyla sizi zorluyor. Ciro anlamında da pastanın büyük dilimi İstanbul’un. Ancak kısa sürede ekonomik gelişmeye paralel çok sayıda yeni reklamverenin oluşacağına ve bu sayede reklam sektörünün büyüyeceğine inanıyorum.”
Kâr marjları düşük
Reklam sektöründe kriz ile birlikte reklamverenin bütçelerini kıstığına işaret eden Güzelsözlü, şöyle konuştu: “Yerelde iş İstanbul’da olduğu gibi yürümüyor. Tek çatı altında hem tasarım hizmeti, hem iletişim danışmanlığı, hem de satın almaları çözümlüyoruz.”
Bursa için de önemli
Güzelsözlü, Kırmızı’dan ödül aldıktan sonra özellikle reklamverenlerin tepkisinin çok heyecan verici olduğunu söyledi. Tüm bunların ekibin motivasyonunu artırdığını ve yeni müşteri kazanımına katkı yapacağını kaydeden Güzelsözlü, şunları dile getirdi: “Bu ödül bizim için önemli olduğu kadar kentimiz ve sektörümüz için de önemli. Bursa’ya bu ödülü getirmek, ödülümüzü Aydın Doğan’ın elinden almak hepimiz için gurur kaynağı. İtiraf ediyorum ki; bizim ajansta yoğun mobbing var. Taslak fikrin üzerinden geçerken kendi kendime güldüm. ‘Mobbingi bu çocuklardan daha iyi kimse anlatamaz’ diye. Çalışmayı her görenin yüzünde bir gülümseme oluşuyordu. Bu sebeple de işe inanmıştık.”
Kırmızı sayesinde işlerimiz arttı
KIRMIZI’nın 8 yılda çok iyi yol aldığını ve reklamverenlerin ilgisini yeniden basın ilanlarına yönlendirdiğini belirten Reklam Merkezi Müşteri Direktörü Yiğit Sal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bununla da yetinmedi ve bölgesel reklamcılığı da kanatlandırmak için bu yıl ilk kez Kırmızı Bölge’yi başlattı. Bölge yarışmasının çok isabetli bir karar olduğunu düşünüyorum. Ancak bölge yarışmasında kategorilerin yeniden yapılandırılmasını ve bazı sektörlere Kırmızı’daki gibi bağımsız kategorilerin açılmasını önerebiliriz. İlk yarışmada Kıpkırmızı’yı biz kazandığımız için de gelecek yıl ödül töreni İzmir’de yapılacak. Bu yılki bir başka sevincimiz de Genç Kırmızı’yı yine İzmir’den Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden genç arkadaşların kazanmasıydı. Bence gençleri mesleğe hazırlamak amacıyla oluşturulan bu kategoride de ana yarışma gibi çeşitlendirilebilir.”
Jüri Özel Ödülü’nü Foça Ayran ilanı ile alan İzmir merkezli Reklam Merkezi’nin Müşteri Direktörü Yiğit Sal, şöyle konuştu: “Kırmızı Bölge Ödülleri”nden de Kıpkırmızı, 2 Kırmızı ve 6 Başarı Belgesi ile dönmüştük. Ancak ulusal platformda Jüri Özel Ödülü’nü kazanmak ister istemez sorumluluğumuzu arttırdı. Artık birlikte yol aldığımız bütün müşterilerimizin önünde kriter olarak Kırmızı var. Kırmızı’yı kazanmış bir ajansın, yaratıcı bir unsur taşımayan bir işle müşterisinin karşısına çıkması da artık pek mümkün değil. Kırmızı Ödülleri’nden sonra ajansımızla çalışmak isteyen yeni firmalar oldu.”
Genç yetenekleri sektöre hazırlıyor
KIRMIZI Ödülleri Reklamcılık Vakfı ile işbirliği yaparak genç yeteneklerin reklam sektörüne kazandırılması amacıyla Genç Kırmızı ve Kırmızı Kalem Eğitimleri ile üniversite öğrenicilerinin yaratıcı çalışmalarına ödül veriyor. Bu yıl Yunus Karaca ve Fatih Çevik Genç Kırmızı ödülünü alırken, Berk Pişirici ve Arda Yeşilbağ da Kırmızı Kalem Eğitimleri Murat Çetintürk ödül aldı.
Yunus Karaca: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Grafik Bülümü 4’üncü sınıf öğrencisiyim. 2009’da 4’üncü İzmir Kukla Günleri adına düzenlenen afiş yarışmasında, bir tasarım öğrencisinin alabileceği en anlamlı ödülü kazandık. Yarışmalar sayesinde birçok öğrenci kendini kanıtlama şansı yakalıyor.
Fatih Çevik: Grafik tasarım öğrencisinin öğrencilik yıllarında alabileceği en büyük ödüllerden bir tanesi Genç Kırmızı. Bu tür yarışmalar meslektaşlık bilincinin yükselmesini sağlıyor. İşlerinizle göz önünde olduğunuzu fark ediyorsunuz, bu da size yaptığınız işin kamusal sorumluluğunu hatırlatıyor.
Arda Yeşilbağ: Ege Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 4’üncü sınıf öğrencisiyim. Hayalini kurduğunuz bir ödülü almak, gerçekten çok heyecan verici. Bu tür yarışmalarda kreatif işlerin ödül alması ve bu işlerin reklamının yapılması, reklam verenlerin kalıplaşmış düşüncelerden çıkıp farklı işlere imza atmasını cesaretlendiriyor.
Berk Pişirici: Yaşar Üniversitesi Görsel İletişim Tasarım Bölümü 4’üncü sını öğrencisiyim. Kırmızı’da örğencilere yönelik yarışmaya yer verilmesi, genç yeteneklerin kendini göstermesine olanak sağlıyor.