Anadol markalaşamadı Anadolu markalaşsın

Güncelleme Tarihi:

Anadol markalaşamadı Anadolu markalaşsın
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2010 00:00

Haberin Devamı

SANAYİ ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, özellikle dünya pazarlarında daha fazla yer almak ve Türkiye’nin dünya ticaretinden aldığı payı artırmak için uluslararası markalar çıkarmak gerektiğini vurgularken, “Türkiye, büyük bir ülke olma iddiasını taşıyorsa, tüm dünyada tanınan ve kabul gören markalar oluşturmak zorundadır” dedi. Markalaşmanın, bir kimlik belgesi niteliğinde olduğunu belirten Ergün, “Zamanında, Anadol markalaşmaya müsaitti ama Anadol’u markalaştırmayı başaramadık. Ancak Anadolu’yu elbirliği ile markalaştırmayı başaracağız” diye konuştu. Finansbank ile Capital ve Ekonomist dergilerinin işbirliği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) katkılarıyla düzenlenen “Anadolu Markaları 2009” yarışması ödül töreninde konuşan Finansbank Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sinan Şahinbaş da, marka yaratmanın çok ciddi bir çaba gerektirdiğine işaret ederek “Yarışmamızın bilgilendirme toplantıları kapsamında bugüne kadar 16 ilimizde 4 bin 200 KOBİ ile bir araya geldik” dedi.
11 ilden 15 firmaya ödül
Bu yıl 4’üncüsü düzenlenen yarışmada 15 firma ödül aldı. Küçük işletmeler bazında, Pizza Pizza (İzmir), Esmen Kolonya (Balıkesir) ve Hat Boru’nun (Hatay) ödül aldığı gecede, büyük firmalar kategorisinde ödül alanlar şöyle:
Tarım: Keskinoğlu Tavukçuluk-Manisa,
Selva Gıda-Konya, Sultan Et-Ankara.
Turizm: Calista-Antalya, Sueno-Antalya, Pamukkale-İzmir.
Ticaret: Çilek Mobilya-Bursa, İkbal Gıda-Afyon, Doğtaş Mobilya-Çanakkale.
İmalat: Hidromek-Ankara, Kütahya Porselen-Kütahya.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!