Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2009 00:00
Dünyada bütün sektörleri etkisi altına alan küresel ekonomik kriz, Hollanda’nın başkenti Amsterdam’da bulunan ünlü Red Light District’i de zora soktu.
Red Ligt District’de, seks işçileri, eskort kulüpleri ve genelevler müşteri azlığı yanında fiyatlarda da indirim baskısıyla karşı karşıya kalıyor. Kriz sonrasında, turist ve iş gereği seyahat edenlerin sayısının azalması yanında gelen müşterilerin de elinin sıkı olması sektörü zorluyor.
İnsanlar markete gidiyorHollanda Seks Sektörü Birliği Direktörü Andre van Dorst’a göre, geçen yıl sektörde cirolar yüzde 30-40 arasında düştü. Van Dorst’un bu konudaki değerlendirmeleri şöyle:, "Yeme ve içme insanların tasarruf ettiği en son şeyler arasında. Bunu da seks takip ediyor. Çünkü her ikisi de temel ihtiyaçlar. Bu kötü ekonomik zamanlarda insanlar, restorana daha az, süpermarkete daha çok gidiyor. Göz alıcı seks kulüplerini de daha az tercih ediyorlar."
Eskort kulüp sahibi Hugo Snoep de, 16 yıldır sektörde, işlerin bu kadar kötü olduğunu görmediğini söyledi. Snoep, ekonomik krizin en büyük müşteri kitleleri olan seyahat eden işadamlarında düşüşe neden olduğunu belirterek, "Önceden günde 12-14 kız gönderiyorduk, şimdi bu sayı üçe düştü" diye konuştu. Genelev sahibi Willy van der Sloot ise, bugüne kadar seks piyasasını bu kadar kötü görmediğini belirterek, bazı günler hiç müşteri gelmediğinden yakındı. Amsterdam’da seks dükkanı sahibi olan Dave Doeve da, şunları söyledi: "İşler kötü, gördüğünüz gibi insan kalabalığı da yok." Red Light District’te, seks işçileri de ekonomik resesyonun işleri düşürmesinden şikayetçi. De Rode Draad Seks İşçileri Temsilcisi Grubu sözcüsü Metje Blaak, müşterilerin daha az ödeme yapıp daha çok talepte bulunmasından yakınıyor. "Kızlar da fiyatlarını düşürmekten başka çözüm bulamıyor, kiralarını ödemek zorundalar" diyen Blaak, "Kiralarını ve yüzde 35’lik gelir vergilerini ödeyemeyen kızlar daha fazla caddelere çıkmaya başlıyor" dedi. Red Light District, krizin seks turizmindeki etkisini hisseden tek yer değil. Avrupa ve ABD’de genelev sahiplerinin çoğu krizin etkisi nedeniyle kemer sıkma politikası uygulamaya başladığını açıklamıştı.
Fiyatlar 30 Euro’ya düştü
RED Light District’te çalışan 25 yaşındaki Estonyalı hayat kadını Eva, ekonomik kriz sonrasında fiyatları düşüren rakiplerine sitem ederek, "Bazıları fiyat düşürerek bizim için hayatı zorlaştırdı. Bazı kızlar fiyatlarını şu anda 30 Euro’ya düşürmüş durumda. Benim fiyatım hala 50 Euro. Fakat erkekler birbirimize düşürerek 20 Euro ödemek istiyor" dedi. 26 yaşındaki hayat kadını Oxana da, geçen altı ay içinde gelirinin yarıya indiğini ve durdukları mağaza penceresinin kirasının ise ocak ayında yüzde 25 arttığını kaydetti.