Güncelleme Tarihi:
63 yıl önce Denizli Babadağ’da bir tekstil atölyesinde doğan Zorlu Tekstil, bugün ürünleriyle 700 milyonluk bir bölgede pazar lideri. Zorlu Holding ev tekstili ürünleri ihracatında Avrupa’da birinci, dünyada da 3’üncü sırada yer alıyor. Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, lüks ev tekstili ürünü markaları Valeron’la Amerika’ya açıldıklarını söylüyor. Amerikalıları özel dikim perdeyle tanıştıran Zorlu, başarısını bir çıta yukarıya çıkarmak için akıllı tekstil ürünlerine yoğunlaştı. Masal okuyan nevresim, polen ve sineksavar perde, nabız ve ateş ölçen çarşaf, LED ışıklı perdeler ve yorganlar geliyor.
HEDEF 300 MİLYON DOLAR
Zorlu Tekstil, 2019’da 300 milyon dolar ihracat hedefliyor. Grubun lüks ev tekstili markası Valeron’un en başarılı olduğu ülke Amerika. Diğer ürünlerin kilo başına ihracat fiyatı 14-15 dolarken, Valeron çarşafların 110-120 dolar. Amerikan pazarına hazır perde satarak giren Valeron, dev Amerikan zinciri Bed Bath&Beyond mağazalarında satılıyor. Valeron markalı perdeler Amerika’da 700 satış noktasında bulunuyor. Son 3 yıldır da çarşaf ve nevresim takımları da satılmaya başlandı. Aydın, şöyle konuştu: “Turkish cotton’ı en çok telaffuz eden Amerika. Denizli ihracatının yüzde 70’ini Amerika’ya yapıyor. Türkiye’de genelde hazır perde değil, ölçümle perde yaptığımızı öğrendiklerinde, onlara da yapmamızı istediler. Ve hazır perde alışkanlığı olan Amerika’da özel dikime başladık. ‘Tailor-made’ perdeyi oraya getirdik. Amerikalı zenginler kişiye özel perdeyi talep ediyorlar. Sanırım bu pazar yüzde 100 bizde olacak. Biz de şubattan itibaren 50 mağazada açacağız. Perdeler sipariş alındıktan sonra Türkiye’de dikilip ihraç edilecek. 89 liralık ürün 149 lira olacak ama bunu ödemeye hazır bir kitle var Amerika’da.”
UCUZ SATMA DÖNEMİ BİTTİ
SON 5 yıldır değişim içinde olduklarını anlatan Aydın, “Eskiden yeni pazarlara veya Avrupa’ya gidip ucuza mal satmak da kolaydı, ama şimdi Çin, Uzakdoğu varken şansımız yok. Fiyat kırarak büyük miktarlarda satış zora düşmeye başladı. Avrupa’da en büyük pazarlarımız malum Almanya, İngiltere. Buralarda toptancılarla iş yapıyorduk, şimdi perakendecilere geçtik. İhracatımızdaki yavaşlama biraz da ondan oldu bizim için. Kanal değiştirdik. Perakendecinin bütün gücü mağazadır. H&M, IKEA, Marks&Spencer konuşuyoruz, dünya bunlara mal satmaya çalışıyor. Biz de bunu başarmak için teknik bölümüzde yatırımlar yaptık” diye anlattı.