Amerikan rüyası Chrysler 300C

Güncelleme Tarihi:

Amerikan rüyası Chrysler 300C
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2004 00:53

Chrysler’in 300 serisi macerası 17 Ocak 1955’te C-300 modelinin üretilmesiyle başladı. Modelin isminde bulunan ‘C’ harfi otomobilin coupe olmasından 300 rakamı ise motor gücünün 300 beygir olmasından geliyordu. Pahalı ve hızlı bir lüks coupe olarak tasarlanan C-300’ün, kırmızı, siyah ve beyaz olmak üzere 3 farklı renk seçeneği bulunuyordu. 4 bin dolardan başlayan fiyatlarla satışa sunulan C-300’den sadece bin 725 adet üretilmişti.

1950’lerin başlarında Virgil Exner’in tasarımcı olarak göreve gelmesiyle baştan aşağı yenilenen Chrysler çizgisinin ilk ürünü olan C-300, hızlı olduğunu hissettiren dizaynı ve 300 beygirlik güçlü V8 motoruyla kısa sürede Amerikan otomotiv tarihinde önemli bir yer elde etmeyi başardı.

Chrysler mühendislerinin geliştirdiği, isimini yarım küre şeklinde silindirlere sahip olmasından alan HEMI teknolojisiyle üretilen motor ilk önce Avrupa’da düzenlenen Le Mans’ta kendini göstermişti. 300 beygir güç üreten ilk Amerikan yapımı motor olan HEMI V8, buradaki başarısının ardından farklı tasarımıyla dikkatleri çeken C-300’de kullanıldı.

BEYEFENDİLERİN HIZLI OTOSU

Sunduğu konfor ve sahip olduğu yüksek performansından dolayı ‘Beyefendilerin hızlı otomobili’ olarak adlandırılan C-300, pistlerdeki ilk büyük başarısını 1955’te Daytona’da elde etti. Daytona’da saatte maksimum 205 km, ortalama 148 km hıza ulaşarak büyük bir başarıya imza attı. 1955 ve 1956 yıllarında NASCAR şampiyonluğuna ulaşan C-300, Amerika’nın en hızlı otomobili ünvanını uzun süre elinde bulundurdu. Böylece, 1955 yılında başlayan Chrysler’in 300 serisi macerası günümüze kadar performansı yüksek modellerle devam etti. Bu serinin en son temsilcisi ise 345 beygir güç üreten 5.7 litrelik V8 HEMI motora sahip olan 300C.

ARTIK TÜRKİYE’DE

1999’dan itibaren Türkiye’de satılan Chrysler 300M modelinin yerini alacak olan Chrysler’in yeni modeli 300C’de 2.7 litre, 3.5 litre ve 5.7 litre HEMI olmak üzere 3 motor seçeneği bulunuyor. Bu yıl Türkiye pazarına sunulan Chrysler PT Cruiser Cabriolet ve Chrysler Crossfire Cabriolet’ten sonra satışa çıkarılan 300C modelinin, anahtar teslim fiyatı 59 bin eurodan başlıyor.

Yeni Chrysler 300C 2.7 litrelik versiyonunun anahtar teslim satış fiyatı Türkiye’de 59 bin 902 Euro, 3.5 litrelik versiyonunun fiyatı 68 bin 638 Euro, 5.7 litrelik HEMI motora sahip versiyonunun fiyatı ise 79 bin 137 Euro olarak belirlendi. Chrysler 300C’nin dizel motorlu versiyonu ise 2005 sonunda piyasaya sunulacak.

CESUR GÖRÜNÜM

Arkadan itişli Chrysler 300C’de, uzun motor kaputu ve ön çamurluklar, kısa ön tampon-tekerlek mesafesi, köşelere itilmiş olan lastikler etkileyici bir görünüm sağlıyor. 300C, 4999 mm uzunluğa, 1881 mm genişliğe ve 1483 mm yüksekliğe sahip.

1998 yılında Detroit Fuarı’nda sergilenen V10 motorlu Chrysler Chronos konsept modelinden esinlenerek tasarlanan uzun ön ızgara cesur görünümüyle Chrysler’in yeni yüzünü temsil ediyor. Krom dikiz aynaları ve kapı kolları tasarımlarıyla dikkat çekerken, aerodinamik etkinliği sağlamak için rüzgar tünelinde şekillendirilen aynalar, göze batmayan bir görünüm sergiliyor. Otomobilin gövdesi, ön çamurluğa kadar uzanan çekici gövde rengi ve parlak bir kaplamayla tamamlanıyor. 18 inç tekerlekler üzerinde bulunan geniş lastikler, krom kaplı çift egzos borusu aracın sahip olduğu güç ve performans hakkında ipuçları veriyor.

Otomobilin içinde kullanılan malzemeler, el işçiliği duygusu yaratarak iç kabine üst düzey havası veriyor. Direksiyon simidinde, vites topuzunda ve kapıların iç tarafında bulunan tutacaklarda kullanılan kaplumbağa kabuğu kaplama, krom kapı kolları ve 1989 Chrysler Chronos konseptinden esinlenilen süslemeler, otomobilin zengin ve şık görünmesini sağlıyor.

Chyrsler 300C, tüm hızlarda uygulanan çekiş denetim Sistemini sunan ilk Chrysler Grup aracı olma özelliğini taşıyor. ABS, kaygan zeminde fren yapıldığında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini muhafaza ediyor ve aracın doğru gitmesini sağlıyor. Çekiş denetim sistemi, aracın hareket özelliğini artırıyor ve kaygan zeminde hızlanma sırasında tekerleklerin kaymasını önlüyor. Zeminin ne kadar kaygan olduğuna bağlı olarak otomatik olarak devreye giren ‘Kış Modu’, beş ileri otomatik şanzımanda hızı düşürücü rol oynuyor ve yön dengesini kontrol eden önlemleri alıyor. Standart olarak bulunan tekerlek hızı algılayıcıları, viraj alırken hızlanıldığında oluşan yalpalanmayı tespit ederek, otomobili istenen yönde tutuyor.

Hız ve konfor birarada

Chrysler, 300C modeliyle güçlü ve performansı yüksek otomobiller üretmeye devam ediyor. 300 serisinin doğuşunda yatan hız ve konforu birarada sunulma isteği 300C’de de aynen korunuyor. Chrysler 300C’nin, 2.7 V6 motorlu versiyonu 193 beygir güç üretiyor. Otomobil 0’dan 100 km’ye 11.1 saniyede çıkıyor. 3.5 V6 motorlu modelin beygir gücü 253. Bu motor 300C’yi 0’dan 100 km’ye 9.2 saniyede ulaştırıyor. 5.7 V8 motorun ürettiği beygir gücü ise 345 bg. Bu güçlü motor otomobili sadece 6.4 saniyede 100 km’ye çıkarıyor. 300C’nin 2.7 ve 3.5 litrelik versiyonlarında 4 ileri otomatik şanzıman bulunurken, 5.7 litrelik versiyonunda ise manual kullanıma da olanak veren 5 ileri otomatik şanzıman yer alıyor.

Chrysler 300C, silindir devre dışı bırakma sistemini Kuzey Amerika’da kullanan ilk seri üretim aracı... Chrysler Group tarafından geliştirilen Değişken Güçlü Sistem (MDS), V-8 güce ihtiyaç olmadığı zaman dört silindiri devre dışı bırakarak yakıt tüketimini azaltıyor. Motorun bu özelliği performans, güç ve yakıt tüketiminde ekonomi sağlıyor. HEMI V8 modelinde bulunan MDS yakıt tüketiminde yüzde 10 ile 20 arasında ekonomi sağlıyor.

300C’nin 2.7 litrelik versiyonunun 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 10.8 litre, 3.5 litrelik versiyonunda 11.1 litre ve 5.7 litrelik versiyonunda ise 11.4 litre.

GENİŞ STANDART DONANIM

Otomobilde bulunan aksesuvarlar şunlar: Patenti Chrysler’e ait kaplumbağa kabuğu kabin işlemeleri, ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, sürücü ve ön yolcu koltuğu ayarlanabilir bel desteği, üzerine müzik sistemi, telefon, yön bulma ve yol bilgisayarı düğmeleri yerleştirilmiş deri kaplı direksiyon simidi, hafızalı, elektrik kumandalı ve eğim-derinlik ayarlı direksiyon, 8 yönde ayarlanabilen elektrik kumandalı sürücü koltuğu, çift bölgeli otomatik klima, elektrik kumandalı hızlı açılıp kapanan ön camlar, 380 watt dijital Boston Acoustics ses sistemi, analog saat, Kaliforniya ceviz ağacı işlemeleri, iki ayrı sürücü için direksiyon kolonu, sürücü koltuğu, aynalar, pedal ve radyo istasyon ayarları bilgilerin girildiği hafıza sistemi, hava filtre sistemi, kendiliğinde kararan dikiz aynası, tek dokunuşla açılıp kapanan sunroof.

9.7 milyon km yol yapmış

Chrysler 300M modelinin yerini alan 300C’nin üretimi için toplamda 1.4 milyar dolarlık bir yatırım yapılmış. 36 milyon dolara mal olan rüzgar tünelinde aerodinamik kontrolleri yapılan otomobil, artı 49 ile eksi 43 santigrat derece arasındaki sıcaklıklarda test edilmiş. Sadece 300C üretimi için baştan aşağı yenilenen Kanada’daki fabrikada bulunan 700 mühendisin ürünü olan 300C, 9.7 milyon kilometrelik yol testinden geçmiş.

Chrysler müşterileri tasarıma önem veriyor

G-5 ülkeleri olan Fransa, Almanya, Japonya, İngiltere ve ABD bulunan Chrysler müşterileri arasında yapılan bir araştırmaya göre, otomobilerin tasarımı yüzde 33.6 ile satın alma nedenleri arasında ilk sırada yer aldı. Chyrsler modellerinin tercih edenlerin yüzde 17’si iç mekanı en önemli satın alma nedeni olarak gösterdiler. Araştırmaya katıların yüzde 14.8’ü aracın donanım özelliklerini, yüzde 14’ü ikinci el değerini, yüzde 12’si konforunu ve yüzde 6’sı fiyatını en önemli tercih nedeni olarak gösterdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!