Amerikan Gulf, Habbab ile Türkiye’ye giriyor

Güncelleme Tarihi:

Amerikan Gulf, Habbab ile Türkiye’ye giriyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 24, 2004 00:00

Delta Delta Petrol ve Transteknik Holding’in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Habbab, yeni akaryakıt istasyonlarını Amerikalı Gulf Oil markası ile açacak. Ä°sim hakkını 25 yıllığına aldıkları Gulf markasıyla 2005 sonuna kadar 100 istasyon açmayı planladıklarını söyleyen Habbab, bunun için 30-40 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını belirti.MEHMET Habbab’ın sahibi olduÄŸu Transteknik Holding ile Lüksemburglu Towers Holding’in 1984 yılında kurduÄŸu Delta Petrol, Irak ve Gürcistan’daki faaliyetlerini artırarak sürdürürken, Türkiye’ye de Amerikan Gulf istasyonlarını getiriyor. Gulf Oil Intarnational ile ocak ayında Türkiye’de Gul Oil markası ile istasyon ağı kurulmasına iliÅŸkin bir anlaÅŸma imzaladıklarını belirten Delta Petrol Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Mehmet Habbab, ‘Bu anlaÅŸma ile Gulf’ün isim hakkını 25 yıllığına aldık, bundan sonra Delta Petrol dağıtım ağında Gul markasını ve görsel öğelerini kullanacağız’ dedi. Bu anlaÅŸma ile Gulf’ün dünyaca bilinen markasından ve dünya çapındaki istasyon ağının teknik desteÄŸinden yararlanacaklarını söyleyen Habbab, istasyon yatırımlarına baÅŸladıklarını belirtti. ‘Bir Delta istasyonunun günlük akaryakıt satışı 8-9 bin litre, amacımız Gulf markası ile hedefimiz bunu 16 bin litreye çıkarmak’ diyen Habbab, bu ortaklık için ‘Şimdilik isim hakkını aldık ama iÅŸbirliÄŸi yolu açık’ diye konuÅŸtu.Delta Petrol’ün 200 civarında istasyonu olmasını planladıklarını söyleyen Mehmet Habbab, ‘Artık Delta ve Gulf diye iki markamız var. Åžu anda 90’a yakın Delta markasıyla giydirilmiÅŸ istasyonumuz var, 2005 yılı sonuna kadar da 100 kadar Gulf markalı istasyon açacağız’ dedi. Bu arada Delta markasını da koruyacaklarını söyleyen Habbab, ‘En azından bir süre iki markayı birlikte götürmek istiyoruz, her ikisi de aynı hizmet kalitesine sahip olacak ancak istasyonlarımızda hangi marka ile yolumuza devam edeceÄŸimize zaman içinde karar vereceÄŸiz’ diye konuÅŸtu. Habbab, 25 yıllığına isim hakkını aldıkları Gulf Oil ile yeni iÅŸbirliÄŸi olanaklarının açık olduÄŸunu ifade etti.Ä°LK Ä°STASYON BOLU’DAGelecek yılın sonuna kadar açmayı planladıkları 100 Gulf istasyonları için 30-40 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini açıklayan Habbab, Delta markasında olduÄŸu gibi bu markada da Ege, Güney ve GüneydoÄŸu bölgelerine yoÄŸunlaÅŸacaklarını belirtti. Ä°lk Gulf markaları istasyonu Bolu’da açtıklarını, ikinci istasyonun Karabük’te, üçüncüsünün ise Çorum’da açılması için çalışmaların sürdüğünü kaydetti. Åžu anda 14 Gulf istasyonunun inÅŸaat çalışkalarının sürdüğünü ve yıl sonuna kadar 70/80 istasyonu devreye sokmayı planladıklarını söyleyen Habbab, ‘İstanbul’a en yakın istasyonumuz Hereke’de inÅŸaat halinde, yavaÅŸ yavaÅŸ Ä°stanbul’a yaklaşıyoruz ancak bu ÅŸehri birkaç yıl sonra düşünebiliriz’ diye konuÅŸtu.Artık bilmediÄŸim iÅŸe girmemHABBAB Yönetim Kurulu BaÅŸkanlığı’nı yaptığı Transteknik’le hipermarketten elektroniÄŸe, enerji sektöründen dağıtıma kadar pek iÅŸi yapmış. 1980’de holding çatışı altında toplanan grup, halen ofis ekipmanları konusunda Konica Minalto, Hitachi gibi markaların temsilciliÄŸini yürütüyor. Planet Yapı Market’i kurup EGS’ye, LPG’deki ÅŸirketleri Delta Naft, Delta Gaz, Delta Tüp ve Petgaz’ı BP’ye satan Habbab, Fenerköy Çiftlik Evleri projesiyle girdiÄŸi konut iÅŸinden de son kalan birkaç evi satarak çıkmayı planlıyor. Bundan sonra uzmanlık alanına girmeyen iÅŸlere yatırım yapmayacağını söyleyen Habbab, ofise yönelik teknoloji sektörüne ve enerji projelerine sıcak bakıyor. Yeni projeler üzerine çalıştığını da söyleyen Habbab, ‘Bundan sonrasında Türkiye’de kalmak deÄŸil, enternasyonal olmak önemli. Artık bizlerin de dünya çapında ÅŸirketler olmamaz gerekir, etrafımızda çok büyük bir potansiyel var’ diyor. KomÅŸularla iÅŸ yapınca iliÅŸkiler de düzeliyorGEÇTİĞİMÄ°Z günlerde Türk-Lübnan Ä°ÅŸ Konseyi BaÅŸkanı olarak Lübnan BaÅŸbakanı Rafiq Hariri’yi Ä°stanbul’da Türk iÅŸadamları ile biraraya getiren Mehmet Habbab, Lübnan asıllı bir Türk olarak iki ülke arasındaki ticari iliÅŸkilerin artmasını istiyor. Sadece Lübnan ile deÄŸil, Türkiye’nin tüm komÅŸu ülkeleriyle ticaretinin geliÅŸmesi gerektiÄŸini savunan Habbab, şöyle konuÅŸuyor: ‘Türkiye’nin 6 yıl önce komÅŸularıyla yüzde 3 olan payının geçen yıl yüzde 14’e çıktı, bu iyi bir geliÅŸme, 20 milyar doların yüzde 3’ü yerine 50 milyarın yüzde 14’ü, bu 600 milyondan 7 milyar dolara çıkmış demek. Bugün geliÅŸmiÅŸ ülkelerin hepsi kendi komÅŸusuyla iÅŸ yapıyor. Ä°ÅŸ yapınca iliÅŸkiler de düzeliyor.’Lübnan’a yönelik bir yatırımı olmamakla birlikte, Habbab, özellikle turizm ve finans sektöründe büyük bir potansiyel gördüğü bu ülkeyi diÄŸer iÅŸadamlarına tavsiye ediyor. ‘Lübnan bankalarında 47 milyar dolar mevduat var, bunun ancak 15 milyar doları krediye dönüşüyor. DoÄŸu Akdeniz ve Hazar Bölgesi ondan soruluyorPETROL ticareti konusunda özellikle DoÄŸu Akdeniz ve Hazar Bölgesi’nde etkin olan Delta Petrol’ün Ä°skenderun-Dörtyol’daki depolama tesisi Akdeniz ve OrtadoÄŸu Bölgelerinin en büyük depolama tesisi olarak biliniyor. Delta’nın Poti’deki tesisi için ise Mehmet Habbab, ‘Gürcistan’ın bir numaralı özel sektör yatırımı’ diyor. 1982 yılından bu yana bulunduÄŸu akaryakıt sektöründe depolaması, nakliyesi, lojistiÄŸi ile günlük kapasitelerinin 300 bin ton olduÄŸunu söyleyen Habbab, Türkiye’nin bu sektörde özel bir yeri olduÄŸunu vurguluyor. Irak petrol akışı ve Bakü-Ceyhan petrol boru hattının hizmete girmesiyle birlikte ‘İskenderun’un 120 milyon tonluk bir körfez olacağını’ söyleyen Habbab, ‘Bu bin 200 koca gemi demek, bir geminin limana yanaÅŸması ayrılması 80-100 dolar. Körfez çok geliÅŸecek, DoÄŸu ve GüneydoÄŸu çok kalkınacak’ diyor. Bu bölgeye yönelik yeni projeler üzerinde çalıştığını söylemekle birlikte Habbab, asıl potansiyeli Irak’ta görüyor. ABD Savunma Bakanlığı’nın Irak’ta kullanılacak petrol ürünlerinin alımıyla ilgili toplam 200 milyon dolarlık ihaleyi kazanan 6 ÅŸirketten birinin baÅŸkanı olarak Habbab, bu ülkedeki faaliyetlerini ve diÄŸer Türk firmalarına tavsiyelerini şöyle aktarıyor:PÄ°YASANIN EN BÃœYÜĞÜYÃœZ- Dörtyol’un günlük kapasitesi 110 bin ton, hergün 600-700 kamyon mal getiriyor, boÅŸaltıyor. Ä°talya’dan benzin, mazot alıp Körfez ülkelerine, Rusya’ya, Romanya’ya, Irak’a gönderiyoruz. Irak’tan 6 numara dediÄŸimiz fuel oili alıp Ä°talya’ya, Fransa’ya hatta Singapur’a kadar ihraç ediyoruz. Irak’ta bu piyasanın en büyüğüyüz, pazar payımız yüzde 60-70’lerde. BÃœYÃœK Ä°MKANLAR VAR- Delta Petrol olarak zaten 1990 yılına kadar bu pazara çalışıyorduk, sonra ambargoyla bu pazar kapandı, bizde Türk Cumhuriyetleri’ne yöneldik. 90’larda Türk Cumhuriyetleri’nde olan imkan ÅŸimdi Irak pazarında var. Yeniden bir ülke inÅŸaa edilecek, hem de zengin bir ülke. Günlük kapasitesi 3 milyon ton varil, yani günlük 90 milyon dolar geliri var bu ülkenin, Habur’dan günde 3 bin 500 kamyon geçiyor, bu 70 bin ton mal demek.MEYDAN BÄ°ZE KALDI-Önümüzdeki 10 yıl boyunca yoldan limana, konuttan ticarete çok güzel iÅŸler yapılabilir burada. Enka, Alarko, Tekfen, Karadeniz Enerji, Baytur, Çukurova iÅŸ aldı bu ülkeden, daha da yapılacak çok iÅŸ var. Irak’ta hala bir güvenlik problemi var ama Türkiye için büyük bir kapı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!