Ambalajlı su krize yenilmedi

Güncelleme Tarihi:

Ambalajlı su krize yenilmedi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 17, 2009 10:31

Türkiye'nin, yaşanan küresel krize rağmen, Avustralya'dan Japonya'ya kadar geniş bir yelpazede gerçekleştirdiği ve 40 milyon dolara ulaşan su ihracatının yüzde 30 civarında artmasının beklendiği bildirildi

Haberin Devamı

Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Başkanı Adnan Çavuş, yaptığı açıklamada, ülke genelinde 236 adet ruhsatlı ambalajlı su tesisi bulunduğunu belirtti.

Son yıllarda artan şehirleşmenin ambalajlı su tüketimini de artırdığını anlatan Çavuş, şöyle konuştu:

“2005'te 6,7 milyar litre olan iç tüketim 8,5 milyar litreye ulaştı. Bu hacmin 6,1 milyar litresini damacana, 2,4 milyar litresi ise pet satış kanalı oluşturuyor. Bölge bazında ise Marmara Bölgesi toplam tüketimin yüzde 50'sini gerçekleştiriyor. Şehir olarak ise İstanbul yüzde 30'luk hacmi ile önemli bir pazar. Bununla birlikte İç Anadolu Bölgesi yüzde 20'lik, Ege Bölgesi yüzde 15'lik pazar payları ile Marmara Bölgesini takip ediyor. Doğu Anadolu Bölgesi ise satışın en az olduğu bölge. Toplam satışların sadece yüzde 2'si burada gerçekleşiyor. Artvin, Erzurum, Bitlis, Siirt, Şırnak ise en az satışın gerçekleştiği iller.”

Türkiye'nin iç tüketimin yanı sıra ambalajlı su ihracatında da önemli atılımlar gerçekleştirdiğini belirten Çavuş, 2004'te 25 milyon dolar olan ihracatın 40 milyon dolara ulaştığını bildirdi.

Çavuş, yaşanan küresel krize rağmen ihracatta yüzde 30 civarında bir artış beklediklerini ifade ederek, “Avustralya'dan Japonya'ya kadar geniş bir yelpazede ihracat yapıyoruz. Böyle giderse ihracatımız ilerleyen yıllarda 10 kat artabilir” diye konuştu.

Haberin Devamı

Çavuş, bu ülkelerin yanı sıra aralarında Almanya, Irak, İngiltere, Hollanda, Danimarka, İsviçre, Malta, Gürcistan, Azerbaycan, Fransa, ABD ve İsrail'in bulunduğu onlarca ülkeye de ihracat gerçekleştirildiğini kaydetti.

SU ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ

Su sektörünü diğer sektörlerle karşılaştırdığında kar marjının çok düşük olduğuna dikkati çeken Çavuş, satın alınan üründe fiyattan ziyade üretim özelliklerine dikkat edilmesi gerektiğini bildirdi.

Alınan ürünün öncelikle taklit olup olmadığına dikkat edilmesini öneren Çavuş, “Suyun renksiz, kokusuz ve berrak olmasına, ayrıca ambalajının iç ve dış yüzeylerinin temiz, bakımlı ve iyi görünümlü olmasına dikkat edin” dedi.

Çavuş, şunları kaydetti:

“Satın aldığınız suyun 4 ayrı yerinde (etiketinde, gövdesinde kabartma yazıyla, emniyet bandında ve kapağında) suyun markasının bulunmasının yanı sıra, yine etiket bilgilerinde cinsi, üretim adresi, suya uygulanan işlemler ve suyun sahip olduğu parametreler mutlaka yer almalı. İmal ve son kullanma tarihi, parti ve seri numarası, şirket logosunun ayrıca damacana ambalaj üzerinde kabartma ile yazıyor olması gerekiyor. Ayrıca üretimin Sağlık Bakanlığından ruhsatlı olarak gerçekleştirilmiş olması gerek. Bu özellikleri olmayan sular alınmamalı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!