Güncelleme Tarihi:
Sektörün en önemli oyuncularının bir araya geldiği konferansta, global ambalaj tasarım trendleri işin uzmanlarınca ele alındı. Türkiye’de bulunan gıda, tekstil, kişisel bakım ve kozmetik gibi ambalaj tasarımının kritik öneme sahip olduğu çeşitli sektörlerden marka yöneticileri de GLBA konferansında hazır bulundu. GLBA konferansının Türkiye’de yapılmasında birliğin Türkiye ve Orta Doğu bölge temsilcisi olarak uluslararası arenada aldığı başarı ödülleri ile adından söz ettiren ve Türkiye’nin en önemli ambalaj tasarım ajansı olan Orhan Irmak Tasarım’ın etkisi büyük.
YEDİ AYRI BÖLGEDEN YEDİ AYRI SES!
Ambalajın hem küresel, hem de yerel değerleri yansıtması gerektiğine inanan GLBA üyeleri, konferansta temsil ettikleri bölgelerden yerel tasarım trendlerini paylaştı.
Türkiye ve Orta Doğu bölgesinin içinde olduğu zor ve karmaşık durumdan dolayı konferansı ilk başta ertelemeyi düşündüklerini belirten Orhan Irmak Tasarım’ın kurucu ortağı ve genel direktörü Gökhan Irmak, daha sonra tüm birlik üyelerinin kararıyla ertelemek yerine çok daha güçlü bir organizasyonla hayata geçirme kararı aldıklarını belirtiyor. “Yurt dışında çıkan haberler İstanbul ve Türkiye’nin imajı açısından olumsuz olabilir ama bu imajı düzeltmek için hep beraber elimizden geleni yapmalıyız. Ülkemizi tasarım ile anmak bizce tanıtımımız açısından büyük öneme sahip. Dolayısıyla Global Ambalaj Tasarım Trendleri Konferansını İstanbul’da düzenlemiş olmaktan ve 7 farklı ülkeden gelen GLBA üyelerine İstanbul’u tanıtmış olmaktan dolayı son derece gururluyuz” dedi.
FARKLILAŞMANIN EN ÖNEMLİ ARACI
Tasarımın Türkiye için stratejik bir öneme sahip olduğunu belirten diğer kurucu ortak Dr. Orhan Irmak ise, markalar açısından farklılaşmanın en önemli aracının ambalaj tasarımı olduğunu belirtiyor. Düzenlenen konferansın önemini Dr. Orhan Irmak şu sözlerle ifade ediyor: “Türkiye için ambalaj tasarımı nispeten yeni bir alan. Orhan Irmak Tasarım bu alanda uzmanlaşmış ilk tasarım ofislerinden birisidir ve 12 yıldır sadece yerli değil, aynı zamanda çok uluslu markalar için de projeler üretiyor. Kazandığımız ödüllerin yanında çevre ülkelere tasarım hizmeti de ihraç ediyoruz. Ama bu organizasyona ev sahipliği yapmamızın hem bizim, hem de Türkiye için yeni bir dönüm noktası olduğuna inanıyoruz.”
GLBA Kurucusu Thomas Reiner; “Dünyadaki ambalaj tasarımının pazar payı 900 milyon dolar. Çok büyük bir pazar. Almanya'da bile 7'inci büyük endüstri. Büyümeye de devam ediyor. Bu işin enteresan tarafı ise şu, tüm bu yüksek teknoloji, dijital dünyayı düşünecek olursak bence yüksek dokunuşlar yapan, tecrübeli insanlara çok daha fazla ihtiyacımız var. Türkiye bu konuda son derece iyi bir noktada” şeklinde konuştu.
İstanbul konferansı için bir araya gelen GLBA üyeleri, aynı zamanda İstanbul’da geçirdikleri süre boyunca şehri ve Türkiye’nin kültürel zenginliğini tanıma fırsatı buldu. Gerçekleştirilen etkinliklerin en dikkat çekenlerinden biri Mucize Lezzetler ve Refika’dan Hızlı Tarifler televizyon programlarıyla tanınan tv programcısı, gazete ve yemek kitapları yazarı Refika Birgül ile birlikte gerçekleştirdikleri workshop oldu. Refika Bürgül, gerek Türkiye’nin zengin mutfağı gerekse İstanbul’un tarihi dokusu anlamında oldukça zengin bir programı katılımcılarla paylaştı.
İstanbul’da gerçekleştirilen konferansa: Thomas Reiner (GLBA Berlin), Gail MacLeod (GLBA Johannesburg), Anna Lukanina (GLBA Moskova), Margot Takeda (GLBA Sao Paulo), XiaoDong Du (GLBA Şangay), Dr. Orhan Irmak (GLBA İstanbul), David Ceradini (GLBA New York) konuşmacı olarak katılırken, Türkiye’nin önemli marka temsilcileri de büyük ilgi gösterdi.