Güncelleme Tarihi:
Ambalaj sektörünün ana ihracat pazarının Avrupa olduğunu kaydeden Zeki Sarıbekir, “İhracatımızın devamlılığı için sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalara ayak uydurmalıyız. ASD olarak karbonsuz ekonomiye geçiş sürecini de yakından takip ediyoruz. Bu açıdan bakıldığında dünyada yaşanan iklim nötr dönüşümü çerçevesinde Türkiye büyük avantaj yakalayabilir. Avrupa ülkeleri, Orta Doğu ve Afrika gibi coğrafi olarak yakın olduğumuz pazarlarda büyük avantajlar elde edebiliriz. Türkiye konumuyla daha da ön plana çıkacaktır. İhracatta çemberimizi genişletebiliriz. Ayrıca tedarik zincirinin bozulmasıyla birlikte Çin’den uzaklaşan ülkelerin durağı da Türkiye oluyor. Oluşan fırsatları çok iyi kullanarak, ihracatta çok daha hızlı bir büyüme grafiği yakalayabiliriz” diye konuştu.
20 MİLYAR DOLAR HEDEFİ
Cumhuriyetin kuruluşunun 100’üncü yılı olan 2023’te Türkiye ambalaj sektörünün pazar büyüklüğünün 28 milyar dolardan 30 milyar dolara, kişi başı tüketimin de 300 dolardan 380 dolara çıkmasını beklediklerini ifade eden Sarıbekir, “İhracatımızı ise 8 milyar dolara çıkarmayı hedefliyorduk. Ancak 2023 hedefimize 2022 sonunda ulaşabileceğimizi düşünüyoruz. Bu sebeple 2023 için yeni hedefimizi 10 milyar dolar olarak yeniden belirledik. Ülkemizde yaklaşık 400 milyar dolarlık bir ekonomik hareketi ambalajlarla sağlıyoruz. 2030 yılına ise sektör büyüklüğümüz için 50 milyar dolar, ihracat için de 20 milyar dolar hedef koyduk” ifadelerini kullandı.