Şehriban OĞHAN-Nuray BABACAN/ ANKARA
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2002 03:02
Bakanlar Kurulu, Turizm Bakanı Mustafa Taşar'ın önerisi üzerine, özel banka şubesinin olmadığı ilçelerde Ziraat veya Halk Bankası'ndan birinin şubesinin bulunmasına karar verdi. Karar özellikle, memur maaşlarının ödemelerinde sıkıntı yaşanmaması için alındı.
Uluslararası Para Fonu'na (IMF) verilen taahhüt çerçevesinde kamu bankalarının 897 şubesinin kapatılmasını öngören Bakanlar Kurulu kararı Resmi Gazete'de yayınlandıktan sonra tartışma yarattı. Turizm Bakanı Mustafa Taşar'ın, ekonomik işlerliğin devamı için her ilçede Ziraat ya da Halk Bankaları'nın en az bir şubesinin açık kalması önerisi dünkü Bakanlar Kurulu'nda karara bağlandı. Karara göre, özel sektör bankasının bulunmadığı ilçede Ziraat veya Halk Bankası'ndan birinin şubesi faaliyet gösterecek.
Başbakan Bülent Ecevit başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu, denizciliğin sorunlarını ve uyum paketi çerçevesinde Adalet Bakanı Hikmet Sami Türk'ün sunduğu 5 yasa tasarısını tartıştı. Gündemdışı söz alan Mustafa Taşar ise, 1 Şubat'ta Resmi Gazetede yayımlanan Ziraat ve Halk Bankaları'nın Yeniden Yapılandırma ve Özelleştirmeye Hazırlık Planlarının Uygulama Esas ve Usullerine İlişkin Bakanlar Kurulu kararına dikkat çekti. İlçelerdeki her kamu bankasının kapatılmasının özellikle memur maaşları ödenirken sıkıntı yaratacağı şikayetleri aldığını belirten Taşar, en az bir şubenin açık bırakılması önerisinde bulundu. Toplantı sonrası açıklama yapan Hükümet Sözcüsü ve Devlet Bakanı Yılmaz Karakoyunlu, Taşar'ın önerisinin kabul edildiğini duyurdu. Taşar, Hürriyet'e yaptığı açıklamada ise ‘‘Benim kapatılacak şube sayısıyla ilgili sıkıntım yok. İşlerin aksamaması için her ilçede bir şube kalması gerektiğini söyledim. Daha önce alınan kararla çelişmiyor. Derviş de dahil kimsenin itirazı yok’’ açıklamasını yaptı.
KABİNEYE FİLO UYARISI
Denizcilikten sorumlu Devlet Bakanı Ramazan Mirzaoğlu ise Kabine'ye ‘‘Acil önlem alınmazsa, 1-2 yıl içinde koster (yaşlı ve standart altı gemiler) filosu devre dışı kalır’’ uyarısında bulundu. Deniz Ticaret Filosu'nun 22 olan yaş ortalamasının, 17 olan dünya ortalamasının üzerinde olduğuna da dikkat çeken Mirzaoğlu, şöyle konuştu: ‘‘5 ay sonra, uluslararası mecburi bir norm olan ‘Güvenli Yönetim Kodu' tüm dünya limanları gibi Türkiye'de de tamamen uygulanmaya başlanacaktır. Eğer acil tedbir alınmaz ise, 1-2 yıl içerisinde koster filomuzun çok büyük bir bölümü devre dışı kalacaktır.’’