Altını yarı fiyatına çadıra indirdi kara takılmadan stoklarını eritti

Güncelleme Tarihi:

Altını yarı fiyatına çadıra indirdi kara takılmadan stoklarını eritti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2010 00:00

Atasay’ın ürünlerini yüzde 70’e varan indirimlerle satışa sunduğu Altın Çadır, ikinci gününde kar yağışı ve soğuğa rağmen yoğun ilgi gördü. Bunun üzerine etkinliğin 3 gün daha uzatılmasına karar verildi. Atasay Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, 3 milyon liralık hedefleri olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

ATASAY Kuyumculuk’un stoklarını eritmek için geçmiş sezon ve ihraç fazlası ürünlerini yüzde 70’e kadar varan indirimlerle satışa sunduğu ‘Altın Çadır’ etkinliğine ikinci gününde İstanbul’daki yoğun kar yağışı ve soğuğa rağmen ilgi arttı. İlk gününde yaklaşık 700 kişinin ziyaret ettiği çadıra, ikinci gününde haftasonuna denk gelmesinin de etkisiyle öğlen saatlerine kadar 1200 kişi sıra numarası aldı. Bunun üzerine etkinliğin 3 gün daha uzatılmasına karar verildi. Ancak, bu ek sürede alışveriş yapmak isteyenlerin çadıra uğrayıp numara alması gerekiyor. Çadırda bizzat satış yapan Atasay Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, ilk kez yaptıkları bu uygulamanın tutmasından çok memnun olduklarını belirterek, “Burada önemli olan, bir küpenin, bir yüzüğün satışı değildi. Bir çoğundan da zarar ediyoruz ama toplamına baktığımız yeni müşteriler kazanıyoruz” dedi. Kamer, her gün için 1 milyon lira satış beklediklerini, toplamda 3 milyon lirayı hedeflediklerini ifade etti.
İlk günde 710 fatura kesildi
Altın Çadır etkinliğinin ilk gününde 710 faturanın kesildiğini vurgulayan Kamer, şunları söyledi: “Bir mağazada 710 kişiye hizmet verebilmek bizim için çok önemli. Çadırın kapanış saat 22.00’dı ancak dün 23.00’de müşterileri çadırdan dışarıya çıkarabildik. 3 gün içerisinde 1000-1200 kişiye hizmet veririz diye düşünüyorduk ancak ikinci günde hedefleneni yakaladık. Ürünlerimizi de 3 güne böldük. Herşeyi bir anda ortaya çıkarmadık. Dün birçok şey bitti ancak yenilerini merkezden getiriyoruz. Her gün en az 4 bin ürün sergileniyor. Bunların arasından 2008 - 2009 yılından kalan ürünler de bulunuyor. Amacımız burada stokları eritmek çünkü 2011 yılına çok yeni bir koleksiyonla hazırlanıyoruz.”
Zarar diye düşünmüyoruz
Ürünlerin yüzde 50-70 indirimlerle satıldığını ifade eden Cihan Kamer, şöyle konuştu: “Bir çoğundan da zarar ediyoruz ancak biz 2 bin tane yeni müşteri kazanıyoruz diye düşünüyoruz. Toplam zararı zaten kafamızda oluşturduk. Terazinin bir kefesine onu koyuyoruz fakat diğer getirisi daha fazla olacak. Bu etkinliği yılda 1 kere yaparız. Daha fazla etkinlik için ürün bulamayız.”

Haberin Devamı

20 dakikalık alışveriş sınırı uyguladılar

Haberin Devamı

Altın Çadır’da kasa sayısı yoğunluk nedeniyle 8’e çıkarıldı.
Müşteriyi memnun eden görevliler alkışlandı.
Satış görevlileri ara sıra reyonlarındaki ürünleri gösterek ve fiyatlarını söylerek müşterilerin ilgisini çekmeye çalıştı. İçlerinden kar yağışına dikkat çekmek için “Dışarıda kar var, içeride pırlanta” diye bağıranlar da oldu.
Bir önceki gün çadırı ziyaret edip, ertesi gün yeniden gidenler oldu.
Çadırın içine 20’şerli gruplar halinde ziyaretçiler alınırken, içeri giren her müşteri için 20 dakika sınırı koyuldu. Ancak bir çok müşterinin 20 dakikada alışverişini tamamlayamaması nedeniyle içeride yaklaşık 50 kişinin bulunduğu kalabalık alışveriş yaptı.

Haberin Devamı

Pazarlama uzmanı çadırı değerlendirdi

ÇADIRA alışverişe giden Bahçeşeşehir Üniversitesi Pazarlama Bölümü Öğretim Görevlisi Ahu Ergen, Altın Çadır’ı pazarlama tekniği açısından şöyle değerlendirdi: “Buna benzer çok uygulama yapıldı daha önce ama burada gerçekten kapıdan giriş anından çıkış anına müşteri olarak hiç bir eksiklik yaşamadık. Sıralama gayet iyiydi, çadırda beklerken ikramlar yapıldı. Herşey düzenliydi. Satış temsilcilerinden aldığımız hizmetin de kalitesi çok yüksekti. Yoğunluğa rağmen, fiyatların da uygun olduğunu görüyoruz. hepsini bütün olarak düşündüğünüz zaman, çok özel yönetilen bir kampanya olmuş.”

Pazarlık yapan da var

ALTIN Çadır’da Atasay Grubu Başkanı Cihan Kamer, eşi Atasay Mücevherat Grubu Genel Müdürü Çiğdem Kamer ve oğlu Atasay Kamer de satış yaptı. Cihan Kamer, “Ben satış yapmayı beceremiyorum” derken, bazı müşteriler pazarlık yaptı. Ancak kasada çıkan fiyat geçerli oldu. Çiğdem Kamer ise, mücevher ve elmas ürünlerin yer aldığı standla ilgilendi. İlk kez satışta görev alan Çiğdem Kamer, zümrüt takım ve elmas yüzük satışı yaptı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!