Altın yumurtlayan tavuğu kesmeyin

Güncelleme Tarihi:

Altın yumurtlayan tavuğu kesmeyin
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2014 01:06

Tofaş CEO’su, şartların yeni yatırımların gelmesini engelleyeceğini söyledi.

Haberin Devamı

Tofaş CEO’su Kamil Başaran, şartlar zorlayıcı olsa da 1 milyar dolarlık yatırımdan vazgeçmediklerini belirterek, “Ancak şartlar mevcut yatırımların dışında yeni yatırımların gelmesini engelleyecektir. Altın yumurtlayan tavuğu kesmeyin” dedi.

TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran, kur ve ÖTV’deki artışın mevcut yatırımların dışında yeni yatırımların Türkiye’ye gelmesini engelleyeceği uyarısını yaparak, altın yumurtlayan tavuğun kesilmemesi gerektiğini söyledi. Otomotiv sektörün bugün gerek istihdama gerekse ekonomiye büyük katkılar sağlayan bir lokomotif olduğunu kaydeden Başaran, “Cari açıktan bahsediliyor ama baktığımızda otomotiv sektörü hep dış ticaret fazlası veren bir sektör olmuştur. Sektörün ihracatı hep ithalatın önünde oldu. Bu açıdan değerlendirilip, bu sektörün önü açılmalıdır” diye konuştu.

1 MİLYAR DOLAR YATIRIM

Kamil Başaran, hem Tofaş hem de otomotiv sektörüne ilişkin Hürriyet’e özel açıkylamalar yaptı. Tofaş olarak, bu dönemde yeni sedan otomobil ve yeni Doblo için yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırıma imza attıklarını söyleyen Başaran şunları söyledi: “Ne ortaklarımız ne biz aldığımız kararlara kısa vadeli bakmıyoruz. Bu sözünü ettiğim kararların hepsi uzun soluklu ve Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak kararladır. Otomotiv sektörü sürekli gelişime ve yeniliğe mecbur... Biz de elbette duruma bu gözle bakıyor, şartlar zorlayıcı olsa da yatırım yapmaktan vazgeçmiyoruz.Bu yatırımlar; Fiat’ın Koç’un ve Tofaş’ın Türkiye’ye verdiği önemin bir göstergesidir.”

HEP DEPLASMAN OLMAZ

Yerli üretici olarak kur artışının ithalat yapan rakiplerine göre Tofaş’ı bir nebze daha avantajlı kılacağını hatırlatan Başaran, bu durumun ayrıca hem ihracat gelirlerinin artmasında hem de iç pazarda kendilerine rekabet avantajı sağlayacağının altını çizdi. Başaran, “Ancak bugüne kadar ekonomide yaşanan bu tip dalganlanmalarda sektör olarak hep ihracatla ayakta kaldık. Ama her zaman deplasmanda maç kazanılmaz. İç pazarın büyümesi gerekiyor. İçerde küçülüp dışarda kazanmakla işler sağlıklı yürümez” diye konuştu.

Haberin Devamı

Artık tasarımlarımızda ‘artistik’ de yapıyoruz

Haberin Devamı

TOFAŞ’ın bugün en büyük atılımının Ar-Ge alanında olduğunu belirten Kamil Başaran, “Türkiye’nin en büyük Ar-Ge merkezlerinden birisiyiz. Bizim en büyük farkımız yaptığımız araçlar tamamen bizim mühendislerimizin eseri. Fikri-mülkiyet hakları bize ait. Ayrıca bugüne kadar araç tasarımında hep Türk mühendisler araçların daha çok teknik yönlerini tasarlarlardı. Artistik tasarımı yurtdışı merkezler yapardı. Artık Türkiye’de üreteceğimiz araçlarda artistik tasarımlarda da Türklerin payı var. Fiat’la ortak çalışıyoruz. Bu çok önemli adımdır” dedi.

Ne üretirsek satarız mantığı artık kalmadı

TOFAŞ olarak raf ürünü yapmadıklarını kaydeden Başaran şöyle konuştu: “Raf ürünü mevcut bir ürünün başka bir ülkeden alıp üretmek anlamına geliyor. Ayrıca bu ürün geldiği zaman yan sanayi şirketleri de bereberinde geliyor. Biz tamamen özgün, yeni ve kendimizin tasarladığı araçları üretiyoruz. Bu araçları Türk yerli sanayiyle birlikte geliştiriyoruz. Bu araçları da Türk tüketicisine sorup geliştiriyoruz. Artık global dünyadayız ve müşterilerin beklentileri eskisi gibi değil. Ne üretirsek alır mantığı ortadan kalktı. En iyi en kaliteli ve en özgün araca binmek istiyorlar.”

Haberin Devamı

Yeni Sedan başka modeller doğuracak

TOFAŞ’ın 520 milyon dolarlık yatırımla üreteceklerini açıkladıkları yeni Sedan otomobilin tamamen yeni bir platformda üretileceğini söyleyen Kamil Başaran,”Bu platform başka bir sürü model doğuracaktır. Yılın son çeyreğinde piyasaya sunacağımız yeni Doblo’da bu platformda üretilecek bir model olacak. Büyük bir makyaj operasyonu geçiren yeni Doblo gerçekten çok yakışıklı oldu” diye konuştu.

Yerli oto gündemin çok gerisinde kaldı

HÜKÜMETİN istediği yerli otomobille ilgili de konuşan Kamil Başaran şunları söyledi: “Yerli otomobil ile ilgili görüşmelerde Fiat ve Tofaş olarak muhatap alınmıştık. Ama bu fikrin sektörün mevcut dinamiklerine bakınca gündemin gerisinde kaldığını görüyoruz. Bunun bir kaç sebebi var. İlki iç pazarın büyümesinin gerekliliğidir. Diğeri ise ihracat pazarlarının dinamiğine yetişebilmek için raf projesi değil, ilgili pazarların müşteri beklentilerine göre ürün dizayn etdilmesi gerekliliğidir. Türkiye’nin bu otomobili satacağı potansiyel çevre ülkelerdeki mevcut durum ve Avrupa’da süregelen kriz ortamı nedeniyle bir strateji kurgulamak bu noktada çok sağlıklı olmayabilir.”

Haberin Devamı

Doblo’nun ABD hedefi 2 kat arttı

KAMİL Başaran, 360 milyon dolar yatırımla yenilenecek Doblo’nun yıl sonunda RAM markasıyla Amerika’ya ihraç edileceğini belirterek, “2021 yılına kadar 175 bin adet ihraç etmeyi öngörüyorduk. Bu sayı iki kat artabilir” dedi.

Otoda artık bıçak kemiğe dayandı

TOYOTA Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektörünün kur artışlarını absorbe edebileceği noktayı çoktan geçtiğini belirterek, “Bıçak kemiğe dayanmadı, bıçak kemiği kesti sektörde” dedi. Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın 2013 yılı değerlendirmesi ve 2014 yılı beklentilerine ilişkin düzenlenen basın toplantısında, bu yıl otomotiv pazarında yüzde 30 oranında daralma beklediklerini, toplam pazarın 600 bin adetler civarında olmasının öngördüklerini kaydetti. Otomotiv pazarının gerçek potansiyelinin bir milyon adedin üzerinde olduğuna inandığını ve bu pazarda sadece satış rakamlarına değil firmaların kârlılığına da bakılması gerektiğine işaret eden Bozkurt, özellikle geçen yılın ikinci yarısındaki ekonomik konjonktürün, firmaların karlılıklarını biraz alıp götürdüğünü dile getirdi.Doların TL karşısında sürekli rekor kırmasının sektör üzerinde yarattığı baskıya ilişkin Bozkurt, şunları söyedi: “Kurda bizim artık absorbe edebileceğimiz çizgiyi çoktan geçtik. Bıçak kemiğe dayanmadı, bıçak kemiği kesti sektörde. Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde absorbe edebileceğimiz noktaların çok gerisinde kaldık. Yani şu anda sektör için artık ‘Vergi artışı ve kur artışını absorbe ederiz’ gibi bir durum kalmadı. Otomotiv sektörü 15-20 yıl önce karlı bilinen bir sektördü. Bugün artık bu özelliğini yitirmiş durumda. Global anlamda otomotiv sektörü gerçekten çok sıkıntı yaşıyor. Böyle bir ortamda, ‘Şunu absorbe ederiz, bunu absorbe ederiz’ söylemlerini gerçekçi bulmuyorum. Böyle giderse, otomobile her ay zam gelecek.”

72 bin 600 TL

Haberin Devamı

YENİ Auris Touring Sports, benzinli ve dizel motor seçenekleriyle şubat ayından itibaren satışa sunulacak. Station-wagon otomobillere yeni bir soluk getirmese beklenen Yeni Auris Touring Sports 72 bin 600 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!