Almanya'nın en iyi turizm şirketi Öger Tur seçildi

Güncelleme Tarihi:

Almanyanın en iyi turizm şirketi Öger Tur seçildi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2002 01:49

İki milyona yakın tirajı ile Almanya'nın en etkin ve saygın dergilerinden olan Focus, turizm alanında yılın en iyi şirketi olarak Öger Tur'u seçti. Focus'un değerlendirmesi, her yıl turizm sektöründe ana referans olarak alınıyor.

İLK kez bir Türk firması, Almanya'da turizm alanında yılın en iyi şirketi seçildi. İki milyona yakın tirajıyla Almanya'nın en etkin ve saygın dergilerinden Focus, her yıl turizm sektöründe ana referans olarak alınan ve sonuçları merakla beklenen genel değerlendirmesinde Öger Tur'u birinci seçti.


DEVLERİ GERİDE BIRAKTI

Almanya'daki havaalanlarında tatilden dönen binlerce turistle yapılan anketler sonucunda yapılan değerlendirmede ana soru, ‘‘Ödenen paranızın karşılığı en iyi nerede aldınız?’’ oldu. Alınan yanıt ise ‘‘Türk şirketi Öger Tur’’ oldu. Bu gelişme ile Öger Tur, en iyi ilk 10'un yayınlandığı listede sadece Almanya'nın değil, aynı zamanda dünyanın da en büyük turizm şirketlerinden TUI, Neckermann, ITS ve FTI gibi devleri de geride bıraktı.


BECEREMEZ DİYORLARDI

Öger Tur Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger, Hürriyet'e yaptığı açıklamada, ‘‘Bugün sadece bizim değil, Türk turizminin gurur günüdür. Bir zamanlar, herkesin bu işi beceremezler dediği Türkler, şimdi dünyanın en iyi olma yolunda tarihi bir adım atmışlardır’’ dedi. Vural Öger, bu başarının kendileri için, Almanya gibi dünya turizmini canlı tutan dinamik bir ülkede, ‘‘Şampiyonlar Ligi Şampiyonu’’ olmak anlasına geldiğini söyledi.


EN ÇOK OY ÖGER'E

Almanya'da özelllikle yurtdışı turizme en çok eğilimli olan orta ve orta-üst sınıfta büyük etkisi olan Focus Dergisi'nin önceki gün çıkan sayısında, on milyonlarca Avrupalıyı her yıl yurdışına taşıyan şirketler mercek altına alındı. Objektif olması açısından değerlendirmeler direkt olarak havaalanlarında tatilde dönen turistlere sorularak gerçekleştirildi.

Öger Tur, ayrıca Focus Dergisi'nin değerlendirmesinde, ‘‘uçak ve kara yolu dahil taşıma hizmetleri, rehberlik, tatil yapılan yerdeki sunulan alternatifler, uçak servisi’’ gibi alt başlıklarda da en çok olumlu oyu alan şirket oldu. Şirketin Focus Dergisi'nden alkış aldığı bir diğer nokta ise, sunulan tatil köyü katalogları ile gidildiğinde karşılaşılan manzaranın ne kadar birbirini tuttuğu noktası oldu.


Altı ayda 3.5 milyon turist

TÜM dünya turizmini etkileyen 11 Eylül saldırılarına rağmen Türkiye turizmi sürekli yükselen bir ivme gösteriyor. Türkiye son 6 ayda 3.5 milyon turiste ev sahipliği yaptı. Ocak-Mayıs aylarında Türkiye'yi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yıla oranla yüzde 3.59'luk bir artışla 3 milyon 550 bin 912'ye yükseldi. Turizm Bakanı Mustafa Taşar, her geçen ayın Türkiye'yi turizmde bir adım daha ileri götürdüğünü, ilk beş ayda 3 milyon 550 bin 912 turistin sevindirici olduğunu ve sene sonunda 13-14 milyon turist rakamına ulaşmanın hayal olmadığını vurguladı.

İlk beş ayda ziyaretçi gönderen ülke sıralamasında Almanya yüzde 73.09 ile birinci, Bulgaristan yüzde 22.32 ile ikinci, Rusya Federasyonu yüzde 18.31 ile üçüncü sırada yer aldı.


Ucuz fiyat tartışması

Türkiye ucuz demek doğru yaklaşım değil

Bazı
kesimlerin Türkiye'nin turizmde ucuza pazarlandığı iddialarına yanıt, Tur Operatörleri Derneği (TOD) ile Akdeniz Turistik Otelciler Birliği'nden (AKTOB) geldi. TOD Genel Sekreteri Hüseyin Baraner, Tiye'nin bu yıl Avrupa'da geçen yıla göre yüzde 20 daha fazla fiyatla satılabildiğini belirtirken, AKTOB Başkanı Ahmet Barut da, tek tek otel fiyatlarına bakarak Türkiye'nin ucuza pazarlandığını söylemenin doğru olmadığını söyledi.

TOD Genel Sekreteri Baraner, Türkiye'de tur fiyatlarının ucuz olduğu yönündeki eleştirilerin doğru olmadığını belirterek, ‘‘Türkiye, Avrupa'da yüksek fiyatla satılabilen ve ailelerin tercih ettiği tek ülke konumunu koruyor’’ dedi. Baraner, Avrupa'da yaşanan olağanüstü durgunluğa karşın, hareketliliğini sürdürebilen tek ülkenin Türkiye olduğunu ve bu performansıyla en büyük rakipleri İspanya ile Yunanistan'ı zor durumlara düşürdüğünü bildirdi. Geçen yıl 1 hafta yarım pansiyon 800 euroya satılan Kanarya Adaları'nın şu an Almanya'da 200 euroya düştüğünü ifade eden Baraner, Yunanistan'ın bazı adalarında da geçen yıl 1 hafta 700 euroya satılan yarım pansiyon otellerin, şu an 190 euroya müşteri bulmakta zorlandığını anlattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!