Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2009 00:00
Krize rağmen, Avrupa Birliği ve Irak’a yaptığı beyaz et satışlarıyla ihracatını yılın ilk dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 418.5 artıran Şeker Piliç, şimdi de Rusya pazarında koşmaya hazırlanıyor.
Yılın ilk dokuz ayında yüzde 33.6 oranında artışla 200 milyon TL ciroya ulaştıklarını söyleyen Şeker Piliç Genel Müdürü Cavit Ayvaz, “2009 yılında krize rağman yaşanan gelişmeler oldukça sevindirici. İhracatımız yılın ilk dokuz ayında 9.6 milyon TL’ye ulaştı” dedi.
10 milyon dolara ulaşır Irak pazarına önemli oranda ihracat yaptıklarını anlatan Ayvaz, “Avrupa Birliği ülkelerine ilk ihracatımızı Eylül ayında Almanya’ya gerçekletirdik. Şimdi de Rusya’dan ihracat için ön izin alan firmalardan biri olduk. Rusya’nın sektörümüzdeki ithalatı Türkiye’deki 1 yıllık üretime eşit. 2010 ihracat hedefimiz 10 milyon
dolar” diye devam etti. Cavit Ayvaz, 2009’u 250 milyon lira ciro ile kapatacaklarını 2010’da da yüzde 40’lık artışla 350 milyon lira ciroya çıkacaklarını söyledi.
Şeker Piliç Genel Müdür Yardımcısı Emre Bor da, “Rusya’da 2010 yılında emekleriz, 2011 yılında ise koşmaya başlarız. Global marka olma stratejisiyle markanın logosunu da yeniledik. Amacımız gıda markası olmak. Çünkü su, piliç, yağ ve yumurta da satıyoruz. Logo değişimi için yaklaşık 2 milyon liralık yatırım yaptık” dedi.