Güncelleme Tarihi:
ÇİN pazarına 2010 yılında yüzde 23 oranında araç satan Almanya, 2017’nin üçüncü çeyreğinde 365 milyar euro ciro yaptı. Ekonomi Analiz kuruluşu Ernst&Young, BMW, Daimler ve Volkswagen grubunun ihracat rakamlarından yola çıkarak yayınladığı raporda Alman otomobil pazarının Çin’de 2017’nin üçüncü çeyreğinde yüzde 9’luk büyüme yakaladığını açıkladı. Geçmişte Alman otomobil pazarı için ilk sırada ABD yer alırken, şimdi ise Çin ilk sırayı alarak ABD’yi ikinci sıraya geriletti.
VOLKSWAGEN BİRİNCİ SIRADA
Çin’e üçüncü çeyrekte 1 milyon 200 bin araçla Volkswagen birinci olurken, General Motors 1 milyon 100 bin araçla ikinci sırada yer aldı. Uzmanlar Çin otomobil pazarının büyümesini sevindirici bulurken, diğer taraftan da Çin’e bağımlılık olarak değerlendirdi. Yılın üçüncü çeyreğinde otomobil piyasası AB ülkelerinde sabitliğini korurken, ABD’de ise yüzde 1 puan geriledi. Öte yandan, insansız araç konusunda da öne çıkan Çin’e Volkswagen grubu, 2025 yılına kadar 10 milyar euroluk yatırım yapacağı açıklandı.