Güncelleme Tarihi:
SON yıllarda Ar-Ge ve tasarımla öne çıkan Türk ev tekstili, bu alanda Çin’in en büyük rakibi oldu. 2014’te 3.1 milyar dolarlık ihracat yapan ev tekstili sektörü en hızlı Almanya pazarında büyüdü. Halıdan perdeye, çarşaftan bornoza, örtüden yastığa kadar birçok farklı alanda üretim yapan sektör, Almanya pazarına 600 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Almanya’da düzenlenen ve alanında dünyanın en büyük fuarı olan Heimtextil’e 157 firma ile çıkarma yapan sektörün 2015 hedefi ise 3.5 milyar dolarlık ihracat oldu.
RUSYA VE ABD PAZARI
Türkiye’nin Ar-Ge ve tasarımla öne çıktığını söyleyen Bursa Ticaret Sanayi Odası (BTSO) Başkanı İbrahim Burkay, şu değerlendirmeyi yaptı: “En büyük ihraç pazarımız Almanya. Bu pazarın yüzde 16’sını Türkiye karşılıyor. Son yıllarda Rusya ve Amerika pazarı da öne çıkmaya başladı. Türkiye ev tekstilinde dünyada çok önemli bir konumda. Dünya pazarlarında orta ve üst segmentte yüzde 5 gibi payımız var. Avrupa’da ise 1’inci durumdayız. 2023 hedeflerimiz doğrultusunda, hem mevcut pazarlarımızı korumak ve büyütmek hem de yeni pazarlara ulaşmak için bu fuarı çok önemsiyoruz.”
Ev tekstilinde Türk markalarının Avrupa’da çok önemli bir başarı yakaladığını belirten Burkay, şunları söyledi: “Türkiye’nin en başarılı ihracatçı sektörlerinden biri olarak ana hedefimiz, güçlü markalarımızla Avrupa ve özellikle de Almanya pazarında saygın konumumuzu daha da kapsamlı hale getirmek. Bu bağlamda, daha önce hiç ihracat yapmamış ya da fuarlara katılmamış firmalarımızı da fuar ortamını görmeleri ve önümüzdeki sene katılım sağlamaları adına buraya getirdik. Hedefimiz Bursalı firmaların yurtdışı tecrübesini artırmak. Fuara Türkiye’den 157 firma katıldı.”
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından hazırlanan trend alanının açılışını yaptı.
Türk ürünleri prestij haline geldi
Ekonomİ Bakanı Nihat Zeybekci de fuara katılan firmaları ziyaret etti. Bakan Zeybekci, Türkiye’nin ev tekstili konusunda geldiği yerin gurur verici olduğunu belirterek, “Ev tekstili konusunda Avrupa’da 1 numara ve Dünya’da ise ilk üçün arasında bulunuyoruz. Eskiden hiçbir Avrupalı bizimle yan yana durmak istemezken şimdi mallarına ‘bu ürün Türkiye’de dokundu Türkiye’de dikildi’ diyerek yazmaları bizim ne seviyelere geldiğimizi gösteriyor. Türkiye fason üretimden yola çıkarak kendi markalarıyla dünyada kabul görmüştür. Türk malı prestij ürünü haline geldi. Ülkemizin ihracatı 4.2 artarken tekstil ihracatımız yüzde 9 artmıştır. Tekstil sanayimiz geleceğin en güçlü sektörlerinden olacaktır. Bakanlık olarak her türle desteği veriyoruz vermeye devam edeceğiz” dedi.
Rakamlarla Heimtextil 2015
Bu yıl 44’üncü kez kapılarını açan Heimtextil Fuarı’na 60 ülkeden katılım sağlandı,
Fuarda toplam 2 bin 700 firma yer aldı.
Türkiye’den katılan firma sayısı 157 oldu.
1990 yılında fuara 10 Türk şirketi katılmıştı.
Fuara 3 günde 140 ülkeden 70 bin katılımcı bekleniyor.