Alman turistler haftasonu Antalya'ya gelecek

Güncelleme Tarihi:

Alman turistler haftasonu Antalyaya gelecek
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2011 11:44

Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Gregor Wende, 1 Nisan 2011 itibariyle haftasonları Antalya-Münih seferlerine başlayacaklarını bildirdi.

Haberin Devamı

Lufthansa'nın 2010 yılı performansına ve 2011 beklentilerine ilişkin olarak AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Wende, 2010 yılında hedeflerine ulaştıklarını belirterek, “Havacılık sektörü bu yıl yüzde 22 büyüme kaydetti. Lufthansa ise yüzde 26 büyüme gerçekleştirdi. Başarılı bir yıldı ama halen 2008 sonundaki seviyeye ulaşmış değiliz” dedi.

Sektör ortalamasının üzerinde büyüyerek pazar paylarında bir miktar artış elde ettiklerine işaret eden Wende, Lufthansa'nın yüzde 7,5, Swiss Air'in yüzde 1,5 ve Avusturian Airlines'ın yüzde 1 olmak üzere Grup olarak toplam yüzde 10 pazar payına sahip olduklarını kaydetti.
Wende, “2011 çok ümit verici görünüyor. İyileşme devam ediyor. İlk 6 aylık rezervasyonlarda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20-25 artış var. 2011'de sektörde yüzde 15 civarında, Lufthansa'da ise yüzde 20'lik bir büyüme bekliyoruz. 2010'da Bursa-Münih uçuşlarına başladık. 1 Nisan 2011'de Antalya-Münih arasında haftasonu seferlerine başlayacağız. Aynı zamanda Türkiye'ye daha büyük uçaklarla hizmet vermeyi planlıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Rekabetin tüm pazarlarda zor olduğunu ancak Türkiye'de özellikle güçlü rakipleri bulunduğunu söyleyen Wende, Türk Havayollarının hızla büyüyerek Avrupa'daki en büyük dört havayolundan biri haline geldiğini ifade etti.

“PROMOSYONLAR AZALIR, FİYATLAR ÇOK ARTMAZ”

Önümüzdeki dönemde bilet fiyatlarının seyrine ilişkin olarak ise Wende, talep artışıyla birlikte kriz dönemine göre daha az özel satışlar ve promosyonlar düzenleneceğini ancak sektördeki rekabetin yoğunluğu ve müşterilerin acenteler ve internet aracılığıyla hep en iyi fiyata ulaşabilmesi nedeniyle yüksek fiyat artışları beklemediğini söyledi.

Wende, bu yıl İstanbul, Ankara ve İzmir uçuşlarına odaklanacaklarını, haftada 3 gün olan Bursa uçuşlarını artırmak üzere çalışacaklarını kaydetti.

Müşteri sadakat programlarının başarıyla devam ettiğini ifade eden Wende, şirketlere yönelik Partner Plus Benefit programında halihazırda 1.700'den fazla şirket bulunduğunu, 20 milyondan fazla üyeye sahip Miles&More sisteminde ise Türkiye'den 437 bin üyeye sahip olduklarını aktardı.

Haberin Devamı

Orta vade hedeflerine de değinen Wende, “Pazar payımızı daha istikrarlı hale getireceğiz. Her zaman ulusal havayollarının bütünleyicisiyiz. THY ile yakın işbirliğimiz var. Amerika'ya ortak seferlerimiz var. Lufthansa Amerika'da 21 destinasyona gidiyor. THY müşterileri Amerika seyahatlerinde Lufthansa'yı tercih ediyor. Bu işbirliğinin daha da artmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!