Alman firmasından şekerleme yatırımı

Güncelleme Tarihi:

Alman firmasından şekerleme yatırımı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 19, 2002 14:59

Alman şekerleme firması Haribo, fabrika yatırımı yaparak Türkiye'yi ihracat üssü haline getirmeyi hedefliyor. Haribo, İstanbul yakınlarında 13 bin metrekarelik bir fabrika da kuracak.

Haberin Devamı

Haribo Türkiye Başkanı Peter Mantel, şirketin faaliyetleriyle ilgili olarak düzenlediği basın toplantısında, pazarda 1 numara olmayı öngördüklerini bildirdi.
  Â
1920 yılında Almanya'nın Bonn şehrinde Hans Riegel tarafından üretilen jöleli şekerlemelerin bugün dünyanın her yerinde tüketilir hale geldiğini belirten Mantel, Türkiye'nin geleneksel olarak Arap, Asya ve Doğu ülkeleriyle iyi ilişkiler içinde olduğunu anımsatarak, bu nedenle üretim ve ihracat yapmak için Türkiye'nin doğru bir seçim olduğunu düşündüklerini kaydetti.
  Â
Ekonomik krizin en şiddetli olduğu dönemde Pamir adlı Türk firmasının büyük bir bölümünü satın alan Habiro'nun, en kısa zamanda İstanbul yakınlarında 13 bin metrekarelik bir fabrika kuracağını açıklayan Mantel, yılın ilk 3 ayı içinde üretimin yüzde 65'ini ihraç ettiklerini söyledi.
 
Mantel, Türkiye'deki üretimlerinde özellikle tavuk ve sığır jelatini kullandıklarını belirterek, deli dana hastalığından sonra jelatinde bu virüsün bulunmadığının açıklanmasının kendilerini rahatlattığını vurguladı.

Haberin Devamı

Türkiye'yi ihracat üssü haline getireceklerini bildiren Mantel, retimin yarısını ihraç etmeyi planladıklarını anlattı.

Mantel, Arap ülkeleri ve Orta Asya'nın yanı sıra Çin pazarına da ulaşmayı hedeflediklerini kaydederek, Arap ülkelerinde çok büyük bir pazar payı olan Pamir firmasının ihracatının bu adla devam edeceğini söyledi.

''43'TEN FAZLA ÃœLKEYE Ä°HRACAT''
 
Haribo Türkiye Başkanı Peter Mantel, 82 yıllık bir geçmişi olan Haribo ve yan ürünlerinin Almanya dışında 13 ülkede üretildiğine işaret ederek, bu ürünlerin 43'ten fazla ülkeye ihraç edildiğini ve fabrikalarında 5 bin kişinin çalıştığını kaydetti.

Mantel, portakal, limon, kiraz, böğürtlen, çilek tadlarında yumuşak şekerlemelerin yanı sıra, şarapla da üretilen ve ekşimsi bir tada sahip şekerlemelerin de tüketicilerin beğenisine sunulduğunu bildirdi.

Peter Mantel, mide ve boğaz rahatsızlıklarında iyileştirici özelliği olan meyankökünden yapılan şekerlemelerin yararına dikkat çekti.

''Çocuk ya da büyük ol, Haribo'yla mutlu ol'' sloganına sadık kalmak istediklerini kaydeden Mantel, bu sloganı şarkı haline getiren çocuk korosu ve Habiro'nun maskotu olan altın ayıcıkla kameralara poz verdi.
                                                       Â

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!