Alman devinin güven 'simge'si

Güncelleme Tarihi:

Alman devinin güven simgesi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 2016 22:00

Alman ayakkabı devi Deichmann, ilk defa Türkiye’de global reklam yüzü yerine şarkıcı Simge Sağın ile çalıştı. Yabancı markaların Türkiye’den çıktığını hatırlatan Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, “Yerelleşmeden Türkiye’de tutunamazsınız. Bu reklamlar Türkiye’ye güvenin mesajı oldu” dedi.

Haberin Devamı

AVRUPA’nın en büyük ayakkabı perakende zincirlerinden Alman Deichmann, Türkiye’de büyüme kararı aldı. Birçok yabancı perakendecinin Türkiye’den çıktığına dikkat çeken Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul, “Türkiye’de yerelleşmek çok önemli. Tanıtımda bile yerelleşiyoruz. Marka tarihinde ilk defa reklam yüzü olarak global bir isimle çalışmadı. Simge Sağın’lı reklam kampanyamız için 3 milyon dolar bütçe ayırdık. Bu da Türkiye’ye olan güvenin mesajıdır. Hem üretim hem mağaza anlamında yatırımlar devam edecek” dedi.

350 MİLYON TL CİRO
Satıştaki ürünlerin yüzde 25’inin Türkiye’de üretildiğini anlatan Atilla Özkul, şu değerlendirmeyi yaptı: Bugün 65 şehirde 125 mağaza ile hizmet veriyoruz. 2015 ciromuz 350 milyon lira civarındaydı. Bu rakamı 2017’de yakalayacağımızı düşünüyorum. Önümüzdeki dönemde yeni mağaza yatırımlarımız olacak. 2017 için 9 mağazayı projelendirdik. Üretim anlamında da çalışmalara devam edeceğiz. İzmir, İstanbul, Gaziantep’teki tedarikçilerimizin sayısını arttırabiliriz. Ancak bunun için en önemli konu yeterli kapasiteye sahip üretici bulmak.”

4 BİN MAĞAZASI VAR
Son dönemlerde perakende sektöründe yaşanan gelişmeleri de değerlendiren Atilla Özkul, şöyle konuştu: “Birçok marka mağaza kapatıyor. 2017’de markalar için verimlilik öne çıkacak. Kâr bakımından beklenen verimliliği sağlayamayan mağazalar kapanıyor. Biz de kapatıyoruz. Ancak daha verimli olacağını düşündüğümüz yerlerde mağaza açmaya devam ediyoruz. Tüm mağazalarımız alışveriş merkezlerinde. Burada kiralar yükseliyor. Ortak giderler de yüksek. Bu konuda AVM’lerin de bazı çalışmalar yapması gerekiyor.”

Deichmann’ın dünyada 4 bin noktada mağazası bulunduğunu anlatan Atilla Özkul, “25 ülkede faaliyet gösteren markanın yıllık cirosu 5.3 milyar Euro’yu buluyor” diye konuştu.

AYAKLARIMIZ 1NUMARA BÜYÜDÜ
TÜRKİYE’de ayak numaralarının son 10 yılda 1 numara büyüdüğünü anlatan Atilla Özkul, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye genç nüfusu ile öne çıkıyor. Perakende sektörü de bu alana özel yatırımlar yapıyor. Örneğin, Avrupa’da rahatlık ön planda. Türkiye’de ise genç nüfus tasarıma önem veriyor. Son 10 yılda Türk insanının ayakları 1 numara büyüdü. Artık gençler spor yapıyor ve sağlıklı besleniyor. Bunlarda ayak numarasına etki edebiliyor.” 

İNTERNET İLK 3 MAĞAZA İLE REKABET EDİYOR
İNTERNETTEN yapılan satışların arttığını dile getiren Atilla Özkul, şöyle konuştu: “İnternet satışlarımız ciroda ilk 3 mağaza ile rekabet ediyor. Önümüzdeki yıllarda internet satışları 1 numaraya yerleşir. Bugün 8 milyon liralık internet satışı gerçekleştiriyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!