Alman Başkan'dan turizmciye ‘İmajınızı yaratın’ önerisi

Güncelleme Tarihi:

Alman Başkandan turizmciye ‘İmajınızı yaratın’ önerisi
Oluşturulma Tarihi: Mart 30, 2009 16:09

ALMAN Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Yönetim Kurulu Başkanı ve TUI AG Uluslararası İlişkiler Yöneticisi Günter Ihlau, Avrupalı turistin şaşırtıcı biçimde Türkiye'yi güvenli bulmadığını söyleyerek acilen imaj çalışmasına gidilmesi gerektiğini söyledi.

Alman Seyahat ve Turizm Dergisi FVW'nin Antalya'da gerçekleştirdiği FVW Antalya 2009 Çalıştayı Belek'teki Rixos Premium Hotel'de gerçekleştirildi. Antalya Valisi Alaaddin Yüksel'in de katıldığı çalıştayda Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Ahmet Barut, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Sururi Çorabatır, Öger Tour Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger, Kayı Tour Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü gibi turizmciler ile Alman seyahat acentelerinden temsilciler katıldı. Çalıştayın ilk açılış konuşmasını gerçekleştiren AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır, Türkiye'nin ‘Herşey Dahil’ sistemini en iyi uygulayan ülke olduğunu söyleyerek bu sistemin global kriz sonrasında Türk turizmine yönelimi arttıracağını savundu.

Dünyanın her ülkesine tatile giden Almanların en çok Türkiye'den memnun kaldığını dile getiren Talha Görgülü ise Türkiye'nin turizmde görevlerini hep yerine getirdiğini dile getirdi. Konuşmasını, “Genetik ve münferit bazı hatalar yapmış olabiliriz” diye sürdüren Görgülü, kriz sonrasında Avrupa pazarında telaşa kapılacak bir gelişme yaşanmadığını bilakis erken rezervasyonlarda yüzde 40'lı oranları yakaladıklarını belirterek, “Alman pazarında yükselişteyiz” diye konuştu.
Türk Lirası'nın Euro karşısındaki değer kaybının tüm konuşmacılar tarafından bir avantaj olarak değerlendirildiği toplantıda söz alan Antalya Valisi Alaaddin Yüksel de kriz nedeniyle ailesiyle daha kısa ve ucuza tatil yapmak isteyenlerin ilk olarak Antalya'yı tercih edeceğini savundu.

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Yönetim Kurulu Başkanı ve TUI AG Uluslararası İlişkiler Yöneticisi Günter Ihlau, “Akdeniz Rekabetinde Türkiye'nin Duruşu" başlıklı konuşmasında Türkiye'nin fiyat ve performans ilişkisini en iyi kurgulamış ülke olduğunu belirtti. Doğal güzellikleri ve tarihiyle artıya geçen Türkiye'nin çevreyi koruma konusunda zayıf kaldığını söyleyen Ihlau, animasyon ve eğlendirme konusunda da Türkiye'nın zayıf olduğunu ifade etti.

MARKALAŞMAYA GİDİLMELİ

Kendini yıllardır çalışıp sık sık bulunduğu Türkiye'de hep güvende hissettiğini belirten Ihlau, Avrupalıların Türkiye'yi güvensiz olarak değerlendirdiğini de şaşkınlıkla izlediğini belirterek, “Türkiye çok güvenli ama Avrupalı öyle hissetmiyor. Bunun arkasında başka birşey olmalı. Bence bu imaj zayıflığından. Kendinizi daha iyi anlatmalı ve tanıtmalısınız. Türkiye markalaşma ve imaj kosununda 35'inci sırada. Oysa rakip ülkelerden İtalya 4, İspanya ise bu konuda 11'inci sırada yer alıyor. Marka olmak çok zor değil. Ulus markasını analiz, proje ve biraz parayla yaratmak mümkün” diye konuştu. Ihlau, dünyada bu kadar kısa zamanda bu kadar ciddi büyüme gösteren başka bir ülke olmadığını söyledi.

İSVEÇLİLER ÇOK SEVİLİYOR

Bazı milliyetlerin Avrupalı diğer milliyettekilerle aynı otelde olmak istemeyişini de hedef pazar seçiminde değerlendirmeye almak gerektiğini ifade eden Günter Ihlau, İsveçlilerin en çok sevilen Avrupalı ulus olduğunu kaydetti. İsveçlilerden sonra en çok sevilenlerin İtalyanlar, Avusturyalılar ve Hollandalılar olduğunu söyleyen Ihlau, Rusların hiç ayrım yapmadığını, İngilizlerin ise Almanlar ve Ruslarla aynı otelde kalmak istemediğini dile getirdi.

EGE İŞLENMEMİŞ ELMAS

Türkiye'nin son 20 yılda Avrupa'da hiçbir ülkenin yapamadığı turizm mucizesini gerçekleştirdiğini belirten Öger Tur Yönetim Kurulu Başkanı Vural Öger de, “Misafirperverlik ve iyi hizmete devam edersek zor zamanları atlatırız” dedi. En zor günlerde bile Almanların seyahat etmekten vazgeçmediğini söyleyen Öger, Almanca yaptığı konuşmasında, “Almanya için sadece Antalya değil İstanbul da önemli. Ege bölgesiyle de ilgilenmeliyiz. Ege işlenmemiş bir elmastır” diye konuştu.

Toplantının açılış konuşmaları sonrasında Antalya Valisi Alaaddin Yüksel, FVW Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Moderatör Klaus Hildebrandt'a Antalya kabartmalı teşekkür plaketi verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!