Alkollü içkide kayıt dışını bitirin, vergiyi indirin

Güncelleme Tarihi:

Alkollü içkide kayıt dışını bitirin, vergiyi indirin
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2007 00:00

Tekel’in alkollü içkiler bölümünü 3 yıl önce Özelleştirme İdaresi’nden satın alan, bir yıl önce de yüzde 90 hissesini Texas Pasific Group’a (TPG) satan Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, şirketin 5 yıllık hedeflerini 3 yılda gerçekleştirdiğini belirterek, "2010 yılı için çok daha agresif hedefler koyduk" dedi.

Haberin Devamı

Alkollü içki sektörünün en önemli sorunlarından birinin kayıt dışı olduğuna dikkat çeken Galip Yorgancıoğlu, "Yeni hükümetin kayıt dışıyla daha aktif ve daha ciddi mücadele etmesini bekliyoruz" mesajını verdik.

HÜKÜMETTEN İSTEKLER: 24 Temmuz’da yürürlüğe girecek bandrol uygulamasının sektördeki kayıt dışı sorununa bir çözüm olabileceğini umduklarını belirten Galip Yorgancıoğlu, alkollü içki sektörünün yeni hükümetten beklentilerini de şöyle sıraladı:

Gıdada bazı ürünlerde yapılan KDV indirimi, alkollü içkiler için de düşünülmeli.

Şu anda dünyanın en yüksek ÖTV’si (Özel Tüketim Vergisi) bizde. Burada az da olsa bir indirime gidilmesini talep ediyoruz.

Alkollü içeceklerde kayıt dışı çok ciddi bir sorun. 90 milyon litre şarap tüketiminin yüzde 55-60’ı kayıt dışı. 50 milyon litrelik rakı tüketiminin 5-6 milyon litresi kayıt dışı.

Yeni hükümetin kayıt dışıyla daha aktif ve daha ciddi mücadele etmesini bekliyoruz. Bandrol uygulamasının bu sorunu kısmen çözebileceğini düşünüyoruz. Ama doğru uygulamak ve denetimde kontrollü olmak lazım.

CİRO HER YIL YÜZDE 3 ARTACAK: 2006’da 1 milyar 250 milyon dolar olan Mey’in toplam cirosunun 2007 yılı sonunda 1.3 milyar doları bulmasını beklediklerini söyleyen Galip Yorgancıoğlu, 2010’a kadar cirolarını her yıl yüzde 3 artırmayı hedeflediklerini belirtti. Yorgancıoğlu, 2010 yılına gelindiğinde ihracatın ise halen 15 milyon Euro olan ihracatın, 5.5 milyon litre ve 25 milyon Euro’ya ulaşacağını söyledi. İki yılda 35 yeni marka ve ürün lansmanı yaptıklarını belirten Yorgancıoğlu, Mey İçki’ye ait bütün fabrikalarda üretimlerin dünya standartlarında gerçekleşmesi için gereken önlemleri aldıklarını kaydetti.

ÜÇ YILDA NELER YAPTIK: "1 Temmuz bizim için yeni bir dönemin başlangıcı olacak" diyen Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, şirketin kuruluşunda belirlenen 5 yıllık hedeflerin yüzde 90’ını 3 yılda gerçekleştirdiklerini belirterek, hangi hedeflerine ulaştıklarını ise şöyle sıraladı: "Rakı pazarındaki hızlı düşüşe son vermek şarap pazarında iddialı bir oyuncu olmak, votka pazarındaki liderliği korurken, ithallerle eşit düzeyde rekabet etmek, her kategoride en az üç yeni ürün çıkarmak, öncü ve inovatif bir şirket olmak, üretim kalitesini sürekli artırarak dünya standartlarında üretim yapıldığını belgelemek ve Avrupa pazarında daha da güçlenerek Amerika pazarına penetrasyonu sağlamak."

Rakı pazarını 2010’a kadar yüzde 10 büyüteceğiz

GEÇEN yıl sonunda düşüşü duran ve yeniden büyüme eğilimine giren rakı pazarını 2010 yılına kadar yüzde 10 büyüteceklerini söyleyen Galip Yorgancıoğlu, "Rakı pazarını Mey İçki önderliğinde her yıl yüzde 3 büyütmeyi planlıyoruz. Rakıda pazar payımız yüzde 82. Pazarı büyüterek satışları artırmak istiyoruz" dedi. Yorgancıoğlu, "Şarapta kendi bağlarımızdan elde ettiğimiz üzümler ve oturmuş üretim standartlarımızda daha da iddialı olacağız. Dünya Terra adıyla Fransada ürettiğimiz Türk şaraplarını tanıyacak. Votkada pazar payımız yüzde 70, liderliğimiz tartışmasız sürecek. Likörde herkesi şaşırtacak sürprizlerimiz olacak"

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!