Alışveriş yılbaşıyla canlandı ‘yavaşlama’ korkusu mola aldı

Güncelleme Tarihi:

Alışveriş yılbaşıyla canlandı ‘yavaşlama’ korkusu mola aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 31, 2011 00:00

Avrupa ve Amerika’da Noel satışları hayal kırıklığı yaratırken, Türkiye’de yılbaşı alışverişi yerli ve yabancı markaların yüzünü güldürdü. Tescilli Markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel Kuran, “Ortalama yüzde 25 artış yaşandı. Pek çok ülke bize imrendi. Bugün satışlarda rekor bekliyoruz” dedi. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz da, “Büyümede yavaşlama beklentilerine karşın vatandaş tüketmeye devam ediyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

BUGÜN 2011 yılının son günü... Zorlu geçmesi beklenen 2012 yılına bu gece girilecek. Tüm dünyada, Noel ve yılbaşı nedeniyle perakende satışlarının çok büyük bir kısmının gerçekleştiği aralık ayı Avrupa ve Amerika’da hayal kırıklığı yarattı. Noel’de Avrupa ve Amerika’da umduğunu bulamayan markalar, Türkiye’de özellikle aralığın son haftasında artan satışlarden memnun. Son bir hafta markalar ortalama yüzde 25 artış yaşarken, bugün rekor satışlar bekleniyor.
Türkiye’ye imrendiler
Tescilli Markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel Kuran, geleneksel olarak tüm Avrupa’da, Amerika’da ve hatta Asya’da perakende satışlarında en bereketli geçen ayın aralık olduğunu hatırlatarak, şunları anlattı: “Bu yıl hem ekonomik kriz hem de 2012 yılıyla ilgili karamsarlıklar nedeniyle aralık ayında kimse Avrupa ve Amerika’da beklediğini bulamadı. Noel alışverişi sönük geçti. Türkiye’de ise aralık ayı ve özellikle yılbaşı alışverişi beklentileri karşılayacak biçimde. Sektörde edindiğimiz izlenim markaların satışlarını ortalama yüzde 15 artırdığı. Bunun çok üstünde artıranlar da var. Bugün ise hemen tüm Türkiye’de satışlarda rekor artış bekliyoruz. Pek çok Avrupa ülkesi Türkiye’deki duruma imrendi.”
Beklenti aşıldı, umut verdi
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz ise, aralığın son haftası ile üçüncü haftası kıyaslanınca yüzde 40’ları bulan artışın herkesi mutlu ettiğini, beklentilerin çok üstüne çıkıldığını söyledi. Sektörün 2011 yılının korkarak ama iyi bir performansla bitirdiğini vurgulayan Yılmaz “Bu 2012 yılı için de aslında iyi bir moral oldu. Beklenenin üstündeki performans, 2012’ye ilişkin endişeleri de hafifletti. Bağdat Caddesi, Nişantaşı gibi sosyo-ekonmik açıdan daha gelişmiş insanların oturduğu yerlerde yılbaşı alışverişi çok hızlandı ama tüm Türkiye’de artış var. Biz Koton olarak aynı mağazalarda geçen yılın aralık ayına kıyasla yüzde 40 satışlarımızı artırdık” dedi.
Dünyada çok ters bir şey olmazsa Türkiye ekonomisinin 2012’de yüzde 4-5 büyüyeceğini belirten Yılmaz şu tespitlerde bulundu: “Organize hazır giyim perakendesi bu yılı yüzde 30 büyümeyle kapatıyor. Seneye de sektör yüzde 20-30 arası büyür. Son 6 ay, ekonomi ha yavaşladı ha yavaşlayacak diye geçti ama öyle olmadı. 2012’de de öyle olacak. Türk tüketicisi tüketmeye devam ediyor. Kur yukarıda... Bir süre sonra bunun cari açığa katkısı olacaktır. Türkiye’de sert bir düzeltme değil, yumuşak bir geçiş bekliyoruz.”

Haberin Devamı

Alışveriş mesaisi 24.00’e uzadı

Haberin Devamı

ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, talep paralelinde bazı alışveriş merkezlerinin (AVM) saat 23.00, bazılarının 24.00’te kapanmaya başladığını bildirdi. Nane, AVM’ler açısından yılın en verimli aylarından birinin aralık olduğunu söyledi. Nane, “Perakendeciler çok değişik kampanya ve indirimler sağladılar. AVM talep doğrultusunda gece saat 23.00’e, bazıları da 24.00’e kapanmaya başladı. Bu gece de öyle olacak” dedi.

Tuğla üstü pırlanta sergisi ilgi çekiyor

21’nci yüzyılın tılsımlı mücevher markası olarak anılan Bee Goddess, Akmerkez’de açtığı mağazanın içinde ‘Aşk’ temalı özel sergiye yer verdi. Toprak ateş hava ve su elementlerinin buluştuğu tuğlalar üzerinde sergilenen pırlanta ve mücevherler büyük ilgi topladı. Yılbaşından 3 gün önce açılan mağazayı ve Ocak ve şubat ayında da sürecek sergi şimdiye kadar binden fazla kişi ziyaret etti. Paris’te 21’inci yüzyıla imza atacak birinci marka seçilen ve Kate Moss, Paris Hilton, Donna Karan, Karolina Kurkova gibi dünya starlarının ilgisini çeken BeeGoddess’in yartıcısı Ece Şirin, “Lüks aydınlanmalı diye yola çıkmıştım. Tılsımlı sembollerimiz tüketiciyle inanılmaz bir bağ kurdu. Küçücük mağazam, Akmerkez’de en çok ziyaretçi ağırlayan nokta oldu” dedi. 2011 Elle Style Awards’da yılın mücevher tasarımcısı ödülünü de alan Ece Şirin, hem mağazanın hem de serginin tasarımını da üstlendi.

Haberin Devamı

Zara 400 milyon Euro’ya Madrid’de gökdelen aldı

İSPANYOL inşaat firması FCC, Madrid’deki gökdelen Torre Picasso’yu dünyanın en büyük giyim markalarından Zara’nın sahibi Amancio Ortega’ya 400 milyon Euro’ya sattı. Amancio Ortega’nın sahibi olduğu gayrimenkul firması Pontegadea Inmobiliaria, Madrid’in sembol binalarından Torre Picasso’nun da sahibi oldu. Madrid’de Torre Picasso 1988’den 2007 yılına kadar en yüksek binaydı. New York’taki ikiz gökdelenlerin de mimarı olan Japon Minoru Yamasaki binanın tasarımını yapmıştı. 157 metre yükseklikteki binanin çatısında helikopter pisti de bulunuyor. Rekabet kurumunun onayını bekleyen gökdelen satışının dışında FCC, biri Madrid diğer Barselona’da iki binayı daha 60 milyon Euro’ya sattı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!