Güncelleme Tarihi:
MODANIN en büyük partisi Fashion Night Out (FNO) önceki gece İstanbul’da Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinyePark’ta binlerce kişinin katılımıyla gerçekleşti. Saat 24.00’te bitmesi gereken partide hem eğlence hem alışveriş sabaha kadar devam etti. Perakendeciler rekor ciro yaparken, müzisyenden modele, catering firmasından kuaföre yüzlerce kişi FNO ekonomisinden memnun kaldı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Füsun Çevikel Kuran, “Bu yıl geçen yıla kıyasla çok daha iyi oldu. 6 saatlik alışveriş partisinde 60 milyon dolar ciro bekleniyordu ancak şimdiye kadar edindiğimiz izlenim bunun da aşıldığı yönünde” dedi. Markaların etkinlik sırasında satışlarını geçen yıl düzenlenen Fashion Night Out’a göre ortalama yüzde 50 oranında artırdıklarını bildiren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz ise, “İstanbul’a festival havası yaşatan FNO’da markaların kasasına 75 milyon dolar girdi” dedi.
İndirim anonsları kaos yarattı
FNO’nun gerçekleştiği üç bölgede de yoğun katılım trafiğe neden oldu. Özellikle Nişantaşı’nda trafikte kalan bazı kadınların, son dakika planıyla taksilerden inip mağazalara koştukları görüldü. Caddelerdeki canlı müzik sokakta dans eden binlerce kişiye neden olurken, mağazaların belli saatlerde uyguladığı anonslar ise dikkatle takip edildi. Karşı konulamayacak indirim oranlarını duyanlar partiye ara verip, mağazalara koştu. Markaların sunduğu indirim fırsatlarını kaçırmak istemeyenler ellerinde onlarca poşetle, alışveriş çılgınlığına devam etti. Dinlenmek için yerlere oturanlar kadar alışveriş torbalarını otoparktaki aracına bırakanlar da oldu.
Binlerce kişi ekmek yedi
Füsun Çevikel Kuran, etkinlik için “Sadece perakendeci, bar-restoran sahipleri değil direkt ve dolaylı olarak binlerce kişi bu etkinlikten ekmek yedi. Müzisyenler, sanatçılar, sokak sanatçıları, performans gösterileri yapanlar, catering firmaları da gecede çalıştı. FNO ekonomisi gördüğümüzün dışında çok daha büyük bir ekonomi yaratıyor” değerlendirmesi yaparken, Yılmaz Yılmaz, şunları söyledi: “Markalarımız geçen yıl düzenlenen FNO’ya göre satışlarını ortalama yüzde 50 artırdı. Bir önceki güne göre ise yüzde 50 ile 700 arasında ciro artışı yakaladık. 650’ye yakın marka, 1100 mağaza etkinlikte yer aldı. Her şeyden önce bu etkinlikleri İstanbul’un moda merkezi olması ve çevre ülkeler tarafından da böyle algılanmasını sağlayan organizasyonlar olarak değerlendiriyoruz. Gece boyunca yerli yabancı tüketiciler indirimli alışveriş imkanı buldu. Çok pırıltılı bir gece yaşadık.”
Araplar asıl baharı İstanbul’da yaşadı
HEM İstinyePark hem Nişantaşı hem de Bağdat Caddesi’ne gitmeyi planlayan İranlı bir grup turistle sohbet ederken öğreniyoruz ki, trafik nedeniyle sadece İstinyePark ve Nişantaşı’ndaki partilere katılabilmişler. İranlı bir kadın, “Araplar asıl baharı İstanbul’da yaşadı” diyerek Arap ve İranlı turist yoğunluğuna dikkat çekti.
Dünyada 17 metropolde gerçekleşiyor
HARVEY Nuichols, Mother Care, Guess markalarını Türkiye’de temsil eden ve Brandroom mağazalarını çatısı altında toplayan Demsa’nın sahibi Demet Sabancı Çetindoğan, “Her şeyden önce caddeleri, sokakları bu kadar renkli ve eğlenceli görmek çok sevindirici oldu. Bu yıl geçen yıla kıyasla çok daha hareketli. Geçen yıl elde edilen ciroların fazlasıyla üzerine çıkılır” dedi. Nişantaşı’nda oluşan yoğun trafik nedeniyle İstinyePark ve Bağdat Caddesi’ndeki mağazalarını ziyaret etmekte güçlük çeken Demet Sabancı Çetindoğan, “Dünyada 17 metropolde gerçekleşen etkinlik bundan sonra da devam eder. Sadece ekonomik hareketlilik getirmiyor, caddelerde sokaklarda şölen havası yaşanmasını sağlıyor” diye konuştu.
Siren Ertan Louis Viutton partisine köpeğiyle katıldı
NİŞANTAŞI Beymen mağazasında alışveriş yapan Gülben Ergen’in hayranları mağaza içinde izdihama neden oldu. Nişantaşı’ndaki bir diğer çekim merkezi de Louis Vuitton mağazası oldu. Markanın gizemli partisini merak eden onlarca kişi vitrinden görebildikleriyle yetindi. Özel davetle gidilen partide geleneksel hizmetçi kıyafetiyle servis yapan modeller ve İtalyan barmenin çeşit çeşit martini kokteylleri dikkat çekti. Siren Ertan da bu partiye köpeğiyle katıldı.
Ramsey’in cirosu yüzde 400 arttı
TÜRKİYE’de erkek giyimin önde gelen markalarından Ramsey’in İstinyePark mağazasında gerçekleştirdiği mini defile de büyük ilgi gördü. Bir önceki güne göre satışlarda yüzde 440 artış yaşanırken satışların gözdesi yüzde 790’luk satış artışının gerçekleştiği takım elbise oldu. Geçen hafta perşembe gününe göre ise artış yüzde 490’a ulaştı.
Ralph Lauren’in şampanyalı partisi
ÜNLÜ Amerikalı lüks marka Polo Ralph Lauren’in şampanyalı nezih partisi büyük ilgi gördü. 800 TL ve üzeri alışveriş yapanlara 200 TL hediye kartı hediye eden Ralph Lauren’de kasa kuyrukları, yer yer izdiham oluştu.